Camping Oase

• Fantastisch / fenomenaal: 8+
  • Goed: 7 - 8
  • Matig / voldoende: 5 - 7
  • Onvoldoende: 1 - 5

Prima camping maar tips altijd doorgeven

Fam. Bekkers
23-6-2018

We zijn een week op Oase geweest. Prettige camping echter is het zeer hinderlijk, dat gasten die slechts één nacht verblijven overal kunnen gaan staan. Het geeft een onrust steeds mensen op het eind van de dag te zien en horen arriveren en de andere dag weer vroeg te horen en zien vertrekken.

Het zou fijner zijn, wanneer deze gasten op één straat zouden moeten staan, zodat de gasten die langer verblijven wat meer van hun rust kunnen genieten.

Verder wil ik mensen die gebruik moeten maken van een minder validen sanitairruimte aanraden eerst contact op te nemen met de camping.

De voorziening is minimaal. Er is alleen maar een uitklapstoel in de douche.

De douchebak is er een met verhoogde rand.

Ik heb dit ook gemeld bij de receptie en men nam de tip ter harte.

Deze camping gekozen als uitvalsbasis voor een bezoek aan Europapark, op 10 minuten rijden. Bezocht in de meivakantie. Ettenheim op loopafstand, met o.a. bakker, diverse restaurants/terrasjes en goede ijssalon (Amadeo). Mooie oude barokstijl gebouwen. Diverse supermarkten (o.a. Aldi en LIDL) op 5 minuten rijden.

Camping: mooie aangelegde plaatsen, volledig gras en afgebakend met 'groen'. gewone plaatsen groot genoeg, extra grote plaatsen uiteraard meer dan ruim genoeg. Broodjesservice in winkeltje, met beperkt aanbod. Personeel heel vriendelijk, behulpzaam en ontspannen. Sanitair voldoet, wordt goed schoongehouden. Wel voor douchen apart 50 cent (7 minuten) betalen. Geen activiteiten. Wel speelplaats voor kinderen en tafeltennistafel. Direct naast de camping een prachtig gemeentezwembad, die vanaf half mei open is en tennisbanen

Locatie is mooie uitvalsbasis voor o.a. Straatburg, Colmar, Freiburg en Badeparadies Schwarzwald in Titisee.

We hebben een prima vakantie gehad in het Zwarte Woud, maar begrijpen niet waarom deze camping zo'n hoge waardering krijgt. Wij hadden een erg kleine plek, het paadje over ons veldje zat vol kuilen en door de regen dus niet te begaan. Op de camping is weinig te beleven. Het sanitair was ok. De mensen bij de receptie zijn erg vriendelijke en behulpzaam. Het zwembad naast de camping is netjes, hier konden de kinderen zich wel vermaken (wel koud water!). Naast de camping is een restaurant, hier kun je goed eten.

De omgeving is erg mooi. De ligging is praktisch, we zijn ook 2 dagen naar Frankrijk geweest. Al met al een prima vakantie, maar de volgende keer kiezen we een andere camping.

Super

wustenhoff.P.J
25-1-2018

Zeer vriendelijke schonen Camping

Prima camping!

Fam. Schuurhuis
31-8-2017

Afgelopen zomer hier 2 weken gestaan op een A-plek. Wij konden hier prima staan met caravan, voortent en luifel. Wij konden zelfs onze auto nog op de plek kwijt, mocht je dit liever niet willen dan is er een parkeerplaats buiten de camping waar je je auto kan parkeren.

Sanitair was ook prima, 7 min. voor 0,50 is echt genoeg!

Leuk zwembad naast de camping, voor de kleintjes is de zandspeelplaats erg leuk.

Allergrootste pluspunt vond ik de wasservice! Echt vakantie, je brengt 's ochtends je was weg en 's middags is het weer droog (handig bij regen!). En zelf kan je van je vakantie genieten zonder dat eeuwige gewacht bij de wasruimte of je al "aan de beurt bent".

Fijne en verzorgde camping

Marijke Olzheim
17-8-2017

Schoon sanitair, heerlijke douche. Douche kost wel 50cent voor 7 minuten maar temperatuur te regelen en keuze uit stortdouche of handdouche.

Er werd meerdere malen per dag gepoetst.

Plaatsgrootte varieert sterk en ook de straatjes. Het staat vrij dicht op elkaar maar door al die heggetjes toch net minder sfeer. Dat is uiteraard persoonlijk, ik sta liever op een open veldje.

Camping winkel alleen het hoognodige (lekkere verse broodjes) maar er zit een grote supermarkt edeka op 5 minuten fietsen.

Mooie speeltuin, die voor de kleintjes uit de zon met luifel.

Omgeving is lieflijk, glooiende heuvels tussen zonnebloemen, wijngaarden en maïs. Lekker wandelen en fietsen in de directe omgeving.

Ettenheim is een charmant stadje.

Het is een verzorgde camping met vriendelijk personeel.

Voor de hoogtepunten in het zwarte woud was het niet zo'n goede uitvalsbasis vonden wij. Dan kun je beter iets zuidelijker zitten.

Zijn hier 12 nachten geweest.

Rustige gezinscamping

fam. Slagers
28-7-2017

Prima camping in prachtige omgeving. Let wel op als je ruimte zoekt/nodig hebt :

veel verschil in grootte tussen A/B/C plekken. Vriendelijke mensen bij de receptie. Prachtig zwembad met ligweide.

Enig minpuntje : verzorging gras/heggen had iets beter gekund.

Fijne camping

MelissaB
24-7-2017

Mooie en heel rustige camping met twee mooie speeltuinen voor de kinderen. Het dorp was iets van 20 minuten lopen. Naast de camping ligt een prachtig zwembad met een heel mooi kinderbad (wel heel koud water) en groene ligweiden met overal parasollen. Het restaurant bij de camping vonden we wat prijzig maar wel prima eten en een speeltuin erbij met trampoline.

Verder zou ik aanraden een grote plek te kiezen. Het verschil in prijs is niet zo groot maar het verschil in grootte van de plek is wel enorm! Als je een plek met schaduw wilt zou ik dat bij het boeken expliciet aangeven, dat hadden wij ook gedaan. De camping straalde gewoon rust uit en ook de eigenaren waren heel relaxed. Wij vertrokken een dag eerder en hoefden de laatste dag niet te betalen, heel netjes. Ik miste wel een gezellig terrasje of iets waar je koffie kon drinken. Kon wel maar was duur en niet echt lekker en gezellig. De campingwinkel vond ik soiweso extreem duur. Sanitair altijd schoon.

Al met al een aanrader!!

Prima camping

Tamara
1-7-2017

Rustige camping in een mooie streek van Duitsland.

Camping is prima onderhouden, wij hadden plek 81 die was zeer ruim. Sanitair is niet nieuw maar wel schoon en de douches geven veel water! Broodjes avond van te voren bestellen. Zwembad is keurig verzorgd maar begin juni nog erg koud maar even doorbijten en dan is het prima.

Europapark 10 minuten rijden, rodelbaan in de buurt, waterval heel mooi in todtnau. Frankrijk dicht bij en ook freiburg een bezoekje waard. Kortom een aanrader als je het zwarte woud wil verkennen.

prima vakantie gehad

wim en ria
12-6-2017

stonden op de alm strasse op een mooie plek het was erg warm maar konden de

schaduw opzoeken omgeving erg mooi ettenheim is te voet ongeveer 5 minuten

invaliden douce ontbreekt de douce zijn heel smal maar wel voldoende warm

zelf mengen 7minuten is ruim voldoende winkel alleen voor boodjes gebruikt

in ettenheim is een lidl en aldi en een prima kauf hal en getranken winkel in het dorp kun je goed eten bij het rest t.o.de bank leuk zitjes buiten ook is er een grieks rest. en 2 pizza rest. bij de camping is een rest maar de eigenaar is wel

aardig maar wij hadden ook een keer een minder vriendelijk persoon

dus aleen bij aankomst en vertrek is het een prima oplossig

Overweeg je om een verblijf te boeken in Camping Oase in Ettenheim, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Camping Oase zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Camping Oase scoort een 8.22 uit 10 op basis van 138 reviews.