Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• Aan zee
  • All inclusive
  • Jacuzzi
Meer aparthotelinfo

We hebben een aantal aanbieders voor Sosua by the Sea Boutique Beach Resort voor je op een rij gezet:

115 reviews over Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• 5ryanm16-05-2010

NEVER EVER AGAIN!!!

Zal niet snel meer terug komen naar dit land, gezien het feit de bewoners geen tot gebrekkig engels spreken, het is dus een nog een hele klus jezelf verstaanbaar te maken hier. Op zich wel een mooi land maar als je de taal niet spreekt kom je nergens, of je moet een excursie boeken. Als je een excursie boekt NIET DOEN bij plaatselijke TO !!! Het is makkelijk om hier te boeken gezien de eigenaar er betrouwbaar uitziet en het dichtbij het hotel is, schijn bedriegt enkel. Hij heeft ons bedrogen en gelogen waardoor we veel geld kwijt zijn geraakt. Wij hadden een reis naar Santa Domingo geboekt en deze is dus nooit doorgegaan. Achteraf kwamen er achter dat er geen enkel touroperator op de desbetreffende dag naar S. Domingo gaat. Service in het Hotel is wel goed en zeker als je ze fooit. Het hotel is aan de oceaan en strand. Funny buggy excursie is wel een aanrader als je niet erg vind om een beetje vies te worden. [1]

Gereisd met partner in mei 2010

• 9eline10-02-2010

dit nooit meer

service was slecht in 2 dagen 4 keer van kamer verwisseld. eten is altijd hetzelfde kamers voor de rest wel goed schoon. paardrijen met chicito een aanrader

Gereisd met partner in februari 2010

• 8Alice06-02-2010

Mooi gelegen resort met een geweldige bediening!

In 2004 naar dit resort geweest. Het resort ligt erg mooi gelegen, namelijk direct aan zee met een prive strand. Heerlijk rustig dus... Naast dit resort ligt nog een ander resort waar je eventueel aan strand en wateractiviteiten kunt deelnemen. Bij het eigen resort krijg je ook een gratis duikles. Wordt erg leuk georganiseerd... Op het moment dat ik daar was, was de zee erg wild dus ik kan helaas niet vertellen hoe de onderwaterwereld was! Dus dan maar lekker luieren in het resort. De bediening is nog wel het meest waar ik over te spreken ben. Vriendelijke, nette mensen die je volkomen in de watten leggen. Het eten is heerlijk en de keuzen uit cocktails is reuzen. Het stadje zelf is ook erg gezellig. Ook leuk om te bezoeken zijn de sigarenfabriek en seaworld! Kortom; een heerlijke plek om een supervakantie te hebben.

Gereisd met partner in december 2004

• 8Henny23-10-2009

Zeer mooie ligging

Ik ben hier 3-17 oktober 2009 geweest. Heb het er erg naar m'n zin gehad. Een nette kamer, met vol uitzicht op de oceaan. Jammer dat het niet zo druk was, maar dat zal met de recessie te maken hebben. Het hotel ligt direct aan een privestrand, welke een aantal jaren geleden was weggeslagen door een orkaan. Je zit zo in het centrum waar je lekker kan eten. Het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam. Ik kan iedereen aanraden naar dit hotel te gaan!!!

Alleen gereisd in oktober 2009

• 9Jasmijn03-05-2009

Hier is het echt genieten!! :-)

Het is echt een geweldig all-in hotel. De mensen zijn vriendelijk en het eten is perfect! Wij zijn wezen stappen in Cabarete en toen we terug kwamen hadden we nog trek. We mochten zelf hamburgers bakken en hot dogs maken. Tevens zijn de cocktails echt heerlijk, sosua mama echt een aanrader!! Ze hebben een snackbar vlakbij het zwembad waar je ook nog 's nachts wat te eten kan halen. De kamers zijn schoon, elke dag worden de handdoeken verschoond. Je hebt een handdoekservice aan het zwembad waar je elke dag met je ticket een schone handdoek kan halen. Bij het ontbijt is er echt van alles, vers fruit een lekker gebakken eitje... Tevens kan je a la carte reserveren. Ze hebben een sushi restaurant, mexicaans en chinees. Kortom dit hotel is echt genieten!!

Gereisd met partner in mei 2009

• 9CCM16-03-2009

Relax

Net terug van een heerlijke week in dit goede, kleinschalige hotel. Wat een vriendelijk, bereidwillig personeel. Het uitzicht c.q. ligging is fascinerend. Kortom: wie een week verwend wil worden is bij dit hotel aan het goede adres.

Gereisd met partner in maart 2009

• 8CCM16-03-2009

Relax

Heerlijk hotel met een fascinerend uitzicht. Personeel is erg vriendelijk en bereidwillig. Fantastisch voor een week relaxen, want dat kun je daar zeker.

Gereisd met partner in maart 2009

• 7hollanders03-03-2009

prima voor 9 dagen

wij zijn net terug van sosua by the sea, wij hebben het er prima naar onze zin gehad maar wel met enkele tegenvallers (voor ons). het eten vonden wij minimaal qua keuze en vooral ook niet echt warm of afwisselend.

service was wisselend, sommig personeelsleden waren niet zo gemotiveerd en kon amper een goededag vanaf en andere zoals de vrouwen achter de bar probeerde nog wat sfeer in de tent te brengen.

strand stelde inderdaad niets voor, daarvoor gingen wij naar de buren, casa marina.

en verder vonden wij het heel jammer dat er niet iets van entertainment was, daardoor was er weinig sfeer te bekennen vooral 's avonds! maar kan ook komen omdat het heel rustig was in het hotel.

excursies zijn er super vooral die van chiquito, complimenten! ga vooral veel bewonderen want het is een prachtig eiland

kortom prima voor 9 dagen maar wij zouden er ons niet 15 dagen kunnen vermaken !!

Gereisd met partner in februari 2009

• 8Els&Co02-03-2009

Mooi gelegen hotel met vriendelijk personeel

Net terug van een heerlijke week Sosua By The Sea. De kamers van 't hotel zijn netjes, wel een tikje gedateerd. De bedden zijn prima. Kamers zelf: schoon en ruim, voor een vakantie als deze - zon en zee, buiten zijn, dus - helemaal goed. Het eten is in orde, het zal geen ster krijgen, maar het is goed en vers en in ruime mate aanwezig. Veel fruit bij zowel ontbijt, lunch als diner: ananas, papaya, banaan, meloen, heerlijk. Personeel is zonder uitzondering vriendelijk, goedgehumeurd en voorkomend. Strand bij het hotel zelf is klein en rotsachtig. Maar gebruik maken van het strand van het hotel naast SBTS kan ook. Dat is een goed strand, maar zeker niet geschikt voor kleine kinderen: het loopt vrij snel af en je staat al vrij snel diep in de warme, schone zee. De trip met Chiquito, hier al vaker genoemd, is zeker een aanrader. Door de prachtige heuvels en riviertjes op het paard de fraaie natuur in. Afsluitend lunchen bij Chiquito's zus, wat ook een leuke en lekkere ervaring was.

Gereisd met oudere kinderen in februari 2009

• 8Gezin met jonge kinderen12-02-2009

ernstige overlast door groepen US jongeren.

Sosua is een mooi, sfeervol, overzichtelijk, klein resort met vriendelijk personeel. Erg jammer is dat het in de zomermaanden van 2008 ( en ook 2007 )verhuurd was aan grote groepen Canadese en Amerikaanse jongeren, die overdag niet aanwezig waren maar vanaf ca. 17.00 met avondprogramma ( poolparty's met Amerikaans puber gekrijs en geluidsversterkende apparatuur )tot middernacht het hele resort letterlijk overnamen. Voor de handvol overige gasten was het een verschrikking. We hebben er veel zien vertrekken! Noch het hotelmanagement noch de groepsleiding greep in, ondanks alle klachten. Check dus voordat je boekt of dit wederom het geval is in juli en augustus 2009. Omdat er in Sosua geen familiekamer meer te krijgen was en naar huis vliegen ook geen vrolijke optie was zijn wij noodgedwongen gebleven. Echter met deze referentie hopen wij anderen veel narigheid te besparen.

Gereisd met jonge kinderen in februari 2009

14 tips over Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• Angelotte Admiraal, 02-06-2014

Duiken, trips bij Chiquito, monkey jungle.

• Janneke Bakker, 07-02-2012

Ga zeker een keer met Chiquito mee paardrijden!!! Dit is zeker de moeite waard. Hij is ontzettend aardig en laat echt iets van het land zien zoals het is. Zelfs mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten kunnen mee en hebben een geweldige dag! Hij is dagelijks bij het hotel aanwezig en een trip is zo geregeld. Ook een massage van anna (ook bij het hotel) is aan te bevelen!

• R.M., 22-01-2012

Paardrijden of Blue Lagoon-trip met Chiquito

3 vragen over Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• Johan Sopamena, 13-01-2015

Kamer reserveren

Goedemorgen,

Is het mogelijk los een kamer te reserveren en wat zijn de kosten voor: All in of Alleen ontbijt

Vliegtickets wil ik nml los regelen

Alvast bedankt

Johan Sopamena, 13-01-2015

Aanvulling

Reis periode: 1 febr tot 22 febr (3 weken) 1 febr tot 29 febr (4 weken)

• W. Veldman, 14-08-2013

voordeelkamer

Wij willen in december 2013 naar dit hotel gaan. Heeft iemand ervaring met een voordeelkamer?.

rogier, 07-08-2015

Voordeelkamer is erg klein en simpel, wel mooi uitzicht op zee

• Ineke, 09-06-2011

Hoe kunnen we Chiqito helpen

Het word Chiqito ( paard rijden ) erg moeilijk gemaakt door de hostess van Arke reizen, die raad het de nieuwe mensen af om met hem mee te gaan. Deze jongen onderhoud zijn familie hiermee en doet het met zoveel plezier, het is geweldig leuk om met hem mee te gaan. Wat kunnen wij doen om hem te helpen?

carlabakelaar, 21-01-2012

ik ben in december in Sosua geweest, je doet het prima als je de locale bevolking wilt steunen zodat deze wat extra verdienen, sowieso omdat ik de ervaring heb dat de verkopers van excursies, of die op strand of even een café inlopen om je te wat te willen verkopen, allemaal beleefd en aardig zijn, en wie zijn wij dan als "rijken", om niet een paar pesos te willen geven aan hen, soms is dat voor hen een verschil van wel of niet eten. Ik heb geen idee hoe je dit zo moeten ondersteunen als project, als dat niet mogelijk is, is het je eigen sociaalzijn om iets te doen met gevoel in je hart.

Ineke, 12-06-2011

Dank je wel Lydia voor je reactie. groetjes Ineke

Lydia, 12-06-2011

Mijn ervaring is dat sommige hostesses in hotels maar al te graag dit soort verhalen ophangen omdat ze er zelf grof aan verdienen als ze zelf excursies kunnen verkopen. ( tja..iedereen wil natuurlijk graag geld verdienen, dus in die zin is het begrijpelijk) Maar vaak kun je inderdaad evengoed met een local op pad. Uiteraard wel goed uitkijken dat je niet zomaar met iemand in zee gaat. Vorig jaar naar Jamaica geweest, via Zoover een aantal namen van lokale gidsen gekregen, leuke uitjes gehad voor veel minder geld en..... je steunt de lokale bevolking!! En die hebben het inderdaad al zwaar genoeg, dus voor mij is de keus dan makkelijk ( mits je een betrouwbare gids kunt vinden uiteraard)

Ineke, 21-01-2012

Dank je wel Promesse voor je reactie. Toen wij daar 16 dagen waren hebben we bij de nieuwe gasten reclame gemaakt, daar was hij enorm blij mee......van die reclame moet hij het ook hebben. En we hebben hem financieel kunnen helpen met het aanvragen en betalen van een vergunning en wat van zijn schuld afgelost. Ik hoop dat het hem goed mag gaan en dat wanneer wij over 3 jaar weer terug gaan, hij zijn huisje in de rimboe af heeft kunnen maken. Je kan hem helpen door hier bij zoover een stukje neer te schrijven over je ervaring met het paard rijden. Zodat de mensen die nog moeten gaan dat dan lezen, alvast bedankt namens Chiqito.

Groetjes Ineke

corrie, 15-04-2012

Hallo, wij zijn vorig jaar (april 2011) in Sosua geweest en ook een dag op pad gegaan met Chiquito, was een geweldige dag, hij heeft ons zoveel laten zien en nam overal de tijd voor, tussen de middag ergens eten, zijn zus had een maaltijd voor ons klaar gemaakt, we waren met een groep toeristen van 12 personen. Wij gaan dit jaar weer, en zullen zeker weer een dag met hem op pad gaan!!!! Hij heeft veel voor de mensen doen, en hij geniet er zelf ook van!!!!

Aparthotel info

• Soort strandStenen
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, 50 m, < 5 minuten met de auto
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand faciliteitenBetaalde parasols, Gratis strandbedden, Handdoeken aanwezig

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Speeltuin

• Betaalde wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
  • Overige servicesDokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Wasserette

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportDuiken, Kanoën, Snorkelen