Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• Aan zee
  • All inclusive
  • Jacuzzi
Meer aparthotelinfo

We hebben een aantal aanbieders voor Sosua by the Sea Boutique Beach Resort voor je op een rij gezet:

115 reviews over Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• 2017
    8Rene08-03-2017

goede prijs/kwaliteit verhouding

Ook voor de alleen reizende toerist is dit een prima hotel, waar je bij andere hotels nog wel eens ziet dat ze je dan proberen in een iets mindere kamer te zetten, was dit hier in mijn geval hier echt niet van toepassing. De kamers en alle overige faciliteiten zijn zeer schoon en het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. In het feit dat het hotel wat gedateerd zou zijn volgens andere recensies, kan ik mij niet geheel vinden. Je mag het niet vergelijken met de grote nieuwe luxe resorts, maar gezien het land waarin je verblijft, de netheid, de staat van het meubilair, het goede bed en de prijsstelling was ik positief verrast. Ik had alleen logies en ontbijt en ik moet zeggen het lopend ontbijtbuffet was prima verzorgd, met naar wens gebakken eieren veel vers fruit en wisselend assortiment aan overige warme en koude etenswaren. Het internet werkte met de snelheid van een aantal jaren geleden in Nederland, maar ik had wel altijd bereik, het was alleen jammer dat je ondanks dat je hiervoor extra betaald, maar met 1 apparaat tegelijk ingelogd kan zijn. Het Nederlandse management is zichtbaar elke morgen bij het ontbijt aanwezig en is aanspreekbaar. Het mooie vond ik dat je in het hotelcomplex en directe omgeving alle rust had, terwijl je toch maar 5 minuten lopen vanaf het centrum zit

• 9Gert Pullen02-02-2017

Gezellig en knus hotel met perfecte service

Goede locatie,uitstekend eten.Alles wordt goed schoon gehouden.Bedden zijn perfect.Het personeel is vriendelijk en hulpvaardig. Ik ben 9 jaar terug bij casa marina geweest maar deze heeft mijn voorkeur.

• Oude reviews

8rogier07-08-2015

Leuk, rustig hotel

Leuk hotel en lekker eten, all inclusive een aanrader. Mooi uitzicht op zee. Kamers wat verouderd maar wel goed schoongemaakt elke dag, ik had een voordeelkamer en dat was vrij klein, niet aan te raden dus. Jammer dat ik maar 2 Nederlanders ben tegengekomen tijdens mijn verblijf . Wat me niet duidelijk was is dat ik mijn vriendin die ik daar had ontmoet niet mocht meenemen op het hotel terrein.

Na 8 nachten ben ik naar een ander hotel gegaan. 200M verderop zit een hotel genaamd Don Andres en daar kon ik voor maar 35 euro per nacht verblijven en dat was een stuk beter dan Sosua by the Sea. 2 grote slaapkamers met kingsize bed, mooie badkamer en een keukentje.

Sosua is leuk alleen of met vrienden. Voor stelletjes en families kan ik Caberete aanbevelen wat 10km verderop ligt. Hier komen meer toeristen en is prachtig met veel activiteiten op het water als surfen en elke avond feest in de strandtentjes.

• 8yvonne04-02-2013

Heerlijk

ben net terug van 1e keer doninicaanse rep. en sosua. hotel was in een woord geweldig. erg vriendelijk en netjes. eten prima en je kunt altijd vragen naar iets anders (bv vegetarisch). ligging is prachtig, mooie zonsondergangen! lekker pal aan het strand zonder vervelende verkopers. alleen serafina, fruitverkoopster die iedere dag voor klein bedrag je verse fruit komt brengen. minpuntje hotel: op 3e verdieping, kamers 2 t/m7d: daar zit op de gang de aircoinstallatie van het hele hotel(?) en die hoor je s'nachts behoorlijk. ben met chiquito gaan paardrijden en dagje op stap: ook prima geregeld en hij is heel betrouwbaar. voor vrouw alleen is sosua sávonds niet heel geschikt, maar omdat hotel zo kleinschalig is heb je zo contact met andere mensen. ik ga zeker nog een keer terug maar dan wel wat langer.

• 7bennad22-01-2013

Het complex is o.k.,het dorp Sosua wat minder

Sosua by the Sea ligt zoals de naam al aangeeft aan de zee,met een eigen privestrand.Vanuit mijn kamer op de derde etage had ik uitzicht over het zwembad en de zee. De kamer werd dagelijks goed schoongemaakt.Ik had logies en ontbijt geboekt,Het lopende buffet was zeer overvloedig met een ruime keuze uit vele gerechten,en vanuit het restaurant heb je een prachtig uitzicht over de zee die volop op de rotsen beukt. Wat ik als alleengaande minder vind is Sosua zelf.Het begint al als je het hotel uitloopt.De eerste 200 meter wordt je al door minstens 2 zwarte vrouwen aangesproken over een massage die ze aanbieden.Daarna wordt het echt niet beter.Als je door Sosua loopt wordt je om de 10 tot 30 meter aangesproken door respectievelijk motorconcho-chauffeurs,masseuses,winkeleigenaren,prostituees of bedelaars die allemaal geld proberen te verdienen.En dit houd echt niet op na een paar dagen. Dit heeft mijn vakantieplezier behoorlijk vergald.Ik zal Sosua echt niet meer bezoeken.

• 9Saskia Burgrust06-06-2012

in 1 woord GE-WEL-DIG!!!!!

Mensen!! het hotel ligt er prachtig bij. Zeer mooi, schoon en netjes. De kamers werden elke dag prima schoongemaakt. Dan het personeel....Wat een vriendelijke en behulpzame mensen. De liefde voor het vak en het ontmoeten van verschillende mensen straalt ervan af.

Als je het Hotel uitloopt, het heuveltje op ben je binnen 15 minuten ( ik ging lekker lopen), in een heeeel gezellig straatje tussen de Dominicanen . Ik heb mij daar zeer vermaakt. Ook daar waren de mensen, zo vriendelijk, vrolijk. Ik heb er echt een aantal vrienden aan over gehouden

• 8Henny23-10-2009

Zeer mooie ligging

Ik ben hier 3-17 oktober 2009 geweest. Heb het er erg naar m'n zin gehad. Een nette kamer, met vol uitzicht op de oceaan. Jammer dat het niet zo druk was, maar dat zal met de recessie te maken hebben. Het hotel ligt direct aan een privestrand, welke een aantal jaren geleden was weggeslagen door een orkaan. Je zit zo in het centrum waar je lekker kan eten. Het personeel was zeer vriendelijk en behulpzaam. Ik kan iedereen aanraden naar dit hotel te gaan!!!

• 8Els&Co02-03-2009

Mooi gelegen hotel met vriendelijk personeel

Net terug van een heerlijke week Sosua By The Sea. De kamers van 't hotel zijn netjes, wel een tikje gedateerd. De bedden zijn prima. Kamers zelf: schoon en ruim, voor een vakantie als deze - zon en zee, buiten zijn, dus - helemaal goed. Het eten is in orde, het zal geen ster krijgen, maar het is goed en vers en in ruime mate aanwezig. Veel fruit bij zowel ontbijt, lunch als diner: ananas, papaya, banaan, meloen, heerlijk. Personeel is zonder uitzondering vriendelijk, goedgehumeurd en voorkomend. Strand bij het hotel zelf is klein en rotsachtig. Maar gebruik maken van het strand van het hotel naast SBTS kan ook. Dat is een goed strand, maar zeker niet geschikt voor kleine kinderen: het loopt vrij snel af en je staat al vrij snel diep in de warme, schone zee. De trip met Chiquito, hier al vaker genoemd, is zeker een aanrader. Door de prachtige heuvels en riviertjes op het paard de fraaie natuur in. Afsluitend lunchen bij Chiquito's zus, wat ook een leuke en lekkere ervaring was.

Met oudere kinderen

14 tips over Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• Angelotte Admiraal, 02-06-2014

Duiken, trips bij Chiquito, monkey jungle.

• Janneke Bakker, 07-02-2012

Ga zeker een keer met Chiquito mee paardrijden!!! Dit is zeker de moeite waard. Hij is ontzettend aardig en laat echt iets van het land zien zoals het is. Zelfs mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten kunnen mee en hebben een geweldige dag! Hij is dagelijks bij het hotel aanwezig en een trip is zo geregeld. Ook een massage van anna (ook bij het hotel) is aan te bevelen!

• R.M., 22-01-2012

Paardrijden of Blue Lagoon-trip met Chiquito

3 vragen over Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• Johan Sopamena, 13-01-2015

Kamer reserveren

Goedemorgen,

Is het mogelijk los een kamer te reserveren en wat zijn de kosten voor: All in of Alleen ontbijt

Vliegtickets wil ik nml los regelen

Alvast bedankt

Johan Sopamena, 13-01-2015

Aanvulling

Reis periode: 1 febr tot 22 febr (3 weken) 1 febr tot 29 febr (4 weken)

• W. Veldman, 14-08-2013

voordeelkamer

Wij willen in december 2013 naar dit hotel gaan. Heeft iemand ervaring met een voordeelkamer?.

rogier, 07-08-2015

Voordeelkamer is erg klein en simpel, wel mooi uitzicht op zee

• Ineke, 09-06-2011

Hoe kunnen we Chiqito helpen

Het word Chiqito ( paard rijden ) erg moeilijk gemaakt door de hostess van Arke reizen, die raad het de nieuwe mensen af om met hem mee te gaan. Deze jongen onderhoud zijn familie hiermee en doet het met zoveel plezier, het is geweldig leuk om met hem mee te gaan. Wat kunnen wij doen om hem te helpen?

carlabakelaar, 21-01-2012

ik ben in december in Sosua geweest, je doet het prima als je de locale bevolking wilt steunen zodat deze wat extra verdienen, sowieso omdat ik de ervaring heb dat de verkopers van excursies, of die op strand of even een café inlopen om je te wat te willen verkopen, allemaal beleefd en aardig zijn, en wie zijn wij dan als "rijken", om niet een paar pesos te willen geven aan hen, soms is dat voor hen een verschil van wel of niet eten. Ik heb geen idee hoe je dit zo moeten ondersteunen als project, als dat niet mogelijk is, is het je eigen sociaalzijn om iets te doen met gevoel in je hart.

Ineke, 12-06-2011

Dank je wel Lydia voor je reactie. groetjes Ineke

Lydia, 12-06-2011

Mijn ervaring is dat sommige hostesses in hotels maar al te graag dit soort verhalen ophangen omdat ze er zelf grof aan verdienen als ze zelf excursies kunnen verkopen. ( tja..iedereen wil natuurlijk graag geld verdienen, dus in die zin is het begrijpelijk) Maar vaak kun je inderdaad evengoed met een local op pad. Uiteraard wel goed uitkijken dat je niet zomaar met iemand in zee gaat. Vorig jaar naar Jamaica geweest, via Zoover een aantal namen van lokale gidsen gekregen, leuke uitjes gehad voor veel minder geld en..... je steunt de lokale bevolking!! En die hebben het inderdaad al zwaar genoeg, dus voor mij is de keus dan makkelijk ( mits je een betrouwbare gids kunt vinden uiteraard)

Ineke, 21-01-2012

Dank je wel Promesse voor je reactie. Toen wij daar 16 dagen waren hebben we bij de nieuwe gasten reclame gemaakt, daar was hij enorm blij mee......van die reclame moet hij het ook hebben. En we hebben hem financieel kunnen helpen met het aanvragen en betalen van een vergunning en wat van zijn schuld afgelost. Ik hoop dat het hem goed mag gaan en dat wanneer wij over 3 jaar weer terug gaan, hij zijn huisje in de rimboe af heeft kunnen maken. Je kan hem helpen door hier bij zoover een stukje neer te schrijven over je ervaring met het paard rijden. Zodat de mensen die nog moeten gaan dat dan lezen, alvast bedankt namens Chiqito.

Groetjes Ineke

corrie, 15-04-2012

Hallo, wij zijn vorig jaar (april 2011) in Sosua geweest en ook een dag op pad gegaan met Chiquito, was een geweldige dag, hij heeft ons zoveel laten zien en nam overal de tijd voor, tussen de middag ergens eten, zijn zus had een maaltijd voor ons klaar gemaakt, we waren met een groep toeristen van 12 personen. Wij gaan dit jaar weer, en zullen zeker weer een dag met hem op pad gaan!!!! Hij heeft veel voor de mensen doen, en hij geniet er zelf ook van!!!!

Aparthotel info

• Soort strandStenen
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, 50 m, < 5 minuten met de auto
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand faciliteitenBetaalde parasols, Gratis strandbedden, Handdoeken aanwezig

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Speeltuin

• Betaalde wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
  • Overige servicesDokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Wasserette

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportDuiken, Kanoën, Snorkelen