Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• Aan zee
  • All inclusive
  • Jacuzzi
Meer aparthotelinfo

We hebben een aantal aanbieders voor Sosua by the Sea Boutique Beach Resort voor je op een rij gezet:

115 reviews over Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• 9Jannie09-08-2007

Wij zijn net een week terug uit dit complex. De kamers zijn net gerenoveerd en worden goed aschoongemaakt. Wij hebben tijdens de vakanties nog nooit zo'n goed bed en dikke kussens gehad. Het personeel is erg vriendelijk en altijd in voor een praatje. De airco werkt uitstekend. Als je in dit complex een kamer met balkon boekt dan is je uitzicht standaard een muur. Dat is het enige minpuntje. Je kunt beter een studio boeken dan heb je meestal het mooiste uitzicht.

• 8Martin en Christien Karssen16-07-2007

Net een weekje terug en hebben een heerlijke vakantie gehad!Het personeel is erg vriendelijk, het eten in de eerste week prima!De tweede week was er een grote groep die nogal wat herrie maakten, en ook het eten werd in deze week wat minder.De kwaliteit van de kamers is goed!We hadden de eerste week een kamer waarvan de airco het begeven had en we kregen, zonder veel moeite, een andere kamer toegewezen.Het personeel spreekt niet erg goed engels,dus als je een paar woorden spaans spreekt:wordt gewaardeerd in elk geval!Sosua zelf is niet heel bijzonder,het nabij gelegen Caberete is gezelliger.Verder hebben wij gedoken met Holland Duikschool: een echte aanrader!Met veel geduld leren ze je de kneepjes van het vak.Echt goed bevallen!Ook Chiquito heeft ons weten over te halen op een paard te klimmen en het was echt een fantastische dag!Al met al een supermooie en goed verzorgde vakantie gehad!

• 10elle26-04-2007

wij zijn net een weekje terug uit dit heerlijke paradijs. we hebben genoten. Het klopt allemaal wat andere al geschreven hebben en wij gaan ook zeker naar dit hotel terug. Wij hebben veel excursies gedaan en deze geboekt bij de reisleiding. Dit was helemaal niet massaal en de reisleiding wist heel veel te vertellen over de cultuur etc. Wat heel veel indruk op ons heeft gemaakt was de excursie naar haitie,dit was zeker de moeite waard. In een woord een geweldige vakantie gehad.

• 9jeroen en paula25-04-2007

wij zijn daar getrouwd vorig jaar oktober was geweldig gaan eind mei terug bij de buren marina reef. ik ben benieuwd? de paardrijrit met chiquito was zeker de moeite waard en ook het eten bij zijn zus geweldig.zij kookt als een engel.de kamers werden allemaal vernieuwd toen wij er waren met twee zeer grote 2persoonsbedden per kamer. en nieuwe meubels etc het eten vond ik persoonlijk goed maar niks speciaals. met vriendelijke groet jeroen en paula koks.

• 10Anne16-04-2007

Super vriendelijk personeel! Wij verbleven in 1 van de net gerenoveerde kamers, met uitzicht op het zwembad, kon niet beter dus! Boek inderdaad je excursie bij Chiquito, het is niet massaal en hij zorgt er echt voor dat je het naar je zin hebt. Als via de grotere touroperors gaat moet je maar weer afwachten of het wel zo goed geregeld is! En zo krijg je natuurlijk ook nog iets mee van de Dominicaanse cultuur. Volgend jaar gaan we zeker weer terug, alleen al voor de relaxte sfeer die er in het hotel hangt en het altijd lieve en vriendelijke personeel, hopen maar dat volgend jaar iedereen er nog werkt!

• 9RON 17-03-2007

RON ik ben net 2 weken thuis goed hotel netjes verzorgd en goed eten elke dag anders keuze uit 3 hoofdgerechten personeel heel vriedelijk en service een 10 bar personeel heel leuk en prima geef de eerste keren een fooi en je word perfect behandeld p.s ook zonder hoor echt een aan rader alleen prive strandje was bijna weg geslagen ...kwam met de dagen weer lang zaam terug ga zeker terug dit jaar nog

• 8Frank19-02-2007

Als (alleen)reiziger ga ik altijd op zoek naar een uitvalbasis die net buiten de echte drukte van het toerisme ligt maar waarbij je wel als je wilt alles binnen bereik hebt. Sousua by the Sea voldoet daar aan. Met 90 kamers groot genoeg om gezellig te noemen en klein genoeg om een persoonlijke sfeer te hebben. Het centrum loop je na 2 straatjes al in. De kamers zijn prima, bij voorkeur wel de seasiderooms nemen. Dinermaaltijden zijn voor vakantie prima maar niet haute cuisine. Boek je logies ontbijt (zoals ik) dan is Cabarete gezelliger om uit eten te gaan dan Sousua. Links van het resort het drukkere publieke strand (voor Casa Marina Beach), rechts het rustigere privestrandje van het hotel. Als je wilt kan je genoeg beleven romdom Sousua, ook met de locals als je wilt. Voor excursies, ga inderdaad voor Chiquito! Chiquito onderscheid zich van de overige excursies d.m.v. het persoonlijke, dominicaanse, niet massale toeristische karakter. Zoals daar is na afloop van de excursie , uitstekend, eten bij zijn zus thuis. Op een van tripjes heb ik in een pitoresk bergdorpje als enige toerist een dominicaans verlovingsfeest mee mogen maken, dankzij Chiquito. Een andere aanbieder is misschien iets voordeliger maar zijn tripjes zijn meer dan value for money!

Groet Frank

ps.1 wat betreft het sekstoerisme, dit komt tegenwoordig in al dit soort landen voor, je kan je er aan storen of zoals ik negeren en dan blijken er nog zat bijzondere plekjes over te zijn. ps.2 speciale dank aan M&M, Karin, Nico & Martine, inboedel Harry en Hector Acosta!

• 7T. Broersen05-02-2007

Zijn hier in januari 2004 geweest, prima app en het eten is ok. Wij hadden alleen de pech dat van de 7 dagen dat wij er waren er 4 dagen regen viel en als het daar regent dan doet dat het ook erg hard, gelukkig goed boek meegenomen en BVN tv. Aangezien we er puur naartoe gingen om even uit te rusten van de hectiek in Nederland en voor de zon viel het ons dus tegen. Aanrader is wel walvissen bekijken in de Samana baai.

• 9Annet Stokkers02-01-2007

Hallo, ook wij zijn net terug uit de Dr,met mijn vriend en oudste zoon van 6 jaar. Het Hotel is ons perfect bevallen, zeer ruime kamers en heel gastvrij en vriendelijk personeel. De ligging was voor ons prima, voordeel is dat mijn vriend er 3 maand heeft gewoont dus wij wisten hoe en waar we moesten zijn en hoe het werkte met de brommertaxi en de taxi "publico", wij waren zo enthousiast dat we dit voorjaar weer terug gaan.

• 8Bernard, Elri en Bo ten Oever07-11-2006

Prima gezellig en knus hotel voor wie niet van massaal houdt. Niet het allernieuwste hotel maar er wordt wel goede service verleent. Service voorbeeld; babybedje dat aanwezig was, was niet geschikt/gevaarlijk voor peuter van 2 jaar. Er werd direct naar een oplossing gezocht en wel door gewoon een nieuw campingbedje te kopen, als dat geen service is! Kamers zijn erg ruim, het tweepersoonsbed is echt super groot en slaapt erg goed. Ontbijt en lunch zijn buffet niet echt uitmuntend maar gewoon prima. Diner is meestal a la carte (keuzemenu) en was goed (varkenshaasjes, biefstuks, pasta's e.d.)! Wij hebben er een heerlijke vakantie gehad.

14 tips over Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• Angelotte Admiraal, 02-06-2014

Duiken, trips bij Chiquito, monkey jungle.

• Janneke Bakker, 07-02-2012

Ga zeker een keer met Chiquito mee paardrijden!!! Dit is zeker de moeite waard. Hij is ontzettend aardig en laat echt iets van het land zien zoals het is. Zelfs mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten kunnen mee en hebben een geweldige dag! Hij is dagelijks bij het hotel aanwezig en een trip is zo geregeld. Ook een massage van anna (ook bij het hotel) is aan te bevelen!

• R.M., 22-01-2012

Paardrijden of Blue Lagoon-trip met Chiquito

3 vragen over Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• Johan Sopamena, 13-01-2015

Kamer reserveren

Goedemorgen,

Is het mogelijk los een kamer te reserveren en wat zijn de kosten voor: All in of Alleen ontbijt

Vliegtickets wil ik nml los regelen

Alvast bedankt

Johan Sopamena, 13-01-2015

Aanvulling

Reis periode: 1 febr tot 22 febr (3 weken) 1 febr tot 29 febr (4 weken)

• W. Veldman, 14-08-2013

voordeelkamer

Wij willen in december 2013 naar dit hotel gaan. Heeft iemand ervaring met een voordeelkamer?.

rogier, 07-08-2015

Voordeelkamer is erg klein en simpel, wel mooi uitzicht op zee

• Ineke, 09-06-2011

Hoe kunnen we Chiqito helpen

Het word Chiqito ( paard rijden ) erg moeilijk gemaakt door de hostess van Arke reizen, die raad het de nieuwe mensen af om met hem mee te gaan. Deze jongen onderhoud zijn familie hiermee en doet het met zoveel plezier, het is geweldig leuk om met hem mee te gaan. Wat kunnen wij doen om hem te helpen?

carlabakelaar, 21-01-2012

ik ben in december in Sosua geweest, je doet het prima als je de locale bevolking wilt steunen zodat deze wat extra verdienen, sowieso omdat ik de ervaring heb dat de verkopers van excursies, of die op strand of even een café inlopen om je te wat te willen verkopen, allemaal beleefd en aardig zijn, en wie zijn wij dan als "rijken", om niet een paar pesos te willen geven aan hen, soms is dat voor hen een verschil van wel of niet eten. Ik heb geen idee hoe je dit zo moeten ondersteunen als project, als dat niet mogelijk is, is het je eigen sociaalzijn om iets te doen met gevoel in je hart.

Ineke, 12-06-2011

Dank je wel Lydia voor je reactie. groetjes Ineke

Lydia, 12-06-2011

Mijn ervaring is dat sommige hostesses in hotels maar al te graag dit soort verhalen ophangen omdat ze er zelf grof aan verdienen als ze zelf excursies kunnen verkopen. ( tja..iedereen wil natuurlijk graag geld verdienen, dus in die zin is het begrijpelijk) Maar vaak kun je inderdaad evengoed met een local op pad. Uiteraard wel goed uitkijken dat je niet zomaar met iemand in zee gaat. Vorig jaar naar Jamaica geweest, via Zoover een aantal namen van lokale gidsen gekregen, leuke uitjes gehad voor veel minder geld en..... je steunt de lokale bevolking!! En die hebben het inderdaad al zwaar genoeg, dus voor mij is de keus dan makkelijk ( mits je een betrouwbare gids kunt vinden uiteraard)

Ineke, 21-01-2012

Dank je wel Promesse voor je reactie. Toen wij daar 16 dagen waren hebben we bij de nieuwe gasten reclame gemaakt, daar was hij enorm blij mee......van die reclame moet hij het ook hebben. En we hebben hem financieel kunnen helpen met het aanvragen en betalen van een vergunning en wat van zijn schuld afgelost. Ik hoop dat het hem goed mag gaan en dat wanneer wij over 3 jaar weer terug gaan, hij zijn huisje in de rimboe af heeft kunnen maken. Je kan hem helpen door hier bij zoover een stukje neer te schrijven over je ervaring met het paard rijden. Zodat de mensen die nog moeten gaan dat dan lezen, alvast bedankt namens Chiqito.

Groetjes Ineke

corrie, 15-04-2012

Hallo, wij zijn vorig jaar (april 2011) in Sosua geweest en ook een dag op pad gegaan met Chiquito, was een geweldige dag, hij heeft ons zoveel laten zien en nam overal de tijd voor, tussen de middag ergens eten, zijn zus had een maaltijd voor ons klaar gemaakt, we waren met een groep toeristen van 12 personen. Wij gaan dit jaar weer, en zullen zeker weer een dag met hem op pad gaan!!!! Hij heeft veel voor de mensen doen, en hij geniet er zelf ook van!!!!

Aparthotel info

• Soort strandStenen
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, 50 m, < 5 minuten met de auto
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand faciliteitenBetaalde parasols, Gratis strandbedden, Handdoeken aanwezig

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Speeltuin

• Betaalde wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
  • Overige servicesDokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Wasserette

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportDuiken, Kanoën, Snorkelen