Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• Aan zee
  • All inclusive
  • Jacuzzi
Meer aparthotelinfo

We hebben een aantal aanbieders voor Sosua by the Sea Boutique Beach Resort voor je op een rij gezet:

115 reviews over Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• 7andre de vries19-10-2015

goedkoop,eenvoudig hotel

rustig,niet al te groot hotel aan zee. je kunt snorkelen vanaf het strand ong 500m naar het oosten en ong 100m uit de kust. helaas wel vaak een rode vlag. men betaald vaak met usdollar,beste koers heb ik gehad bij popularbank. voor tripjes,boek bij chiquito,voor dezelfde trip wel tientallen dollars goedkoper,he will find you by the hotel. voldoende betaalbare restaurants op loopafstand,maar voor lekker op het strand eten en cocktails drinken,ook happy hour,ga je naar cabarete,ong 10 dollar met taxi.

• 8linda18-01-2011

In 1 woord: GEWELDIG!

Ik ben 9 dagen in januari naar Sosua geweest. Wat een geweldige vakantie! Hotel ligt erg mooi in een baai. Kamers zijn op redelijk, eten is erg goed verzorgd en soms ook a la carte. Personeel is ontzettend vriendelijk, gezellig en meerendeel spreekt engels. Onlangs is hun eigen privestrand weggeslagen na een storm, maar je kan gebruik maken van het strand dat naast het hotel gelegen is en erg rustig is (geen verkopers etc). Binnen 2 min lopen zit je in het centrum van Sosua, erg gezellig en loop je binnen 5-10min via een lange laan met vele gezellige winkeltjes naar het grote strand van sosua bay. De bevolking is ontzettend vriendelijk en helemaal niet opdringerig, dus als je beleefd nee zegt dan laten ze je daarna meteen met rust. Stadje is rustig. Als je naar Sosua gaat dan ga je voor je rust, wil je meer drukte dan moet je naar cabarete. Verder zijn de tripjes met Chiquito (paardrijden, bleu lagoon etc) zeker aan te raden, super! 100x leuker en beter dan de grote toeristische trips.

• 9p.jansen29-12-2010

ook als je niet all-in doet goed!!

Na 4 nachten hotel Don Andres (zie mijn beoordeling) omgeboekt naar Sos.by the sea, wauw, wat hebben we nog 1,5 week het goed gehad! Schoonmaak heel goed, kamer aan zwembad op de 3e et., eten deden wij a la carte (hadden alleen ontbijt incl) of in de stad.Het personeel is geweldig, heb ik niet vaak meegemaakt. Ze hebben het echt naar hun zin, geen nepvertoning. Het was heel erg rustig toen wij er waren, hotel was maar 30% bezet. Echt, nu ga ik wel terug!! Ga erheen en als Chiquito er nog is, boek paardrijden en/of de andere natuurtrips bij hem, de omgeving voorbij Cabarete is prachtig!

• 9Hans Hoogerheide22-12-2008

Wat een heerlijke vakantie

Twee weken logies en ontbijt. Wat een lieve, vriendelijke mensen! De plaatjes die je op internet ziet, kloppen. Oogstrelend. De kamer was comfortabel. Ontbijt met uitzicht op de oceaan. Tussen de middag fruit en ’s-avonds een broodmaaltijd of uit eten. Dat deden we bij Baileys: lekker in de buitenlucht. Geld pinnen bij Banco Popular aan de Alejo Martinez. Als je voor de eerste keer in Sosua loopt, is het hectisch. Na een paar dagen went het. Vriendelijk zijn doch beslist, dat werkt. Het hotel ernaast heeft een strand, waar je naar toe kan. Ook het strand van Sosua is de moeite waard. Naast het hotel zit een duikschool met vriendelijke, geduldige instructeurs. We hebben twee excursies gemaakt. Een autotocht met Katja van Njoytours (eigen website). En paardrijden met Chiquito Garcia, een lokale gids (809-977-4619). Hij is regelmatig bij de rotsen achter het hotel te vinden. Aanraders!

• 9Hans Hoogerheide22-12-2008

Wat een heerlijke vakantie

Twee weken logies en ontbijt. Wat een lieve, vriendelijke mensen! De plaatjes die je op internet ziet, kloppen. Oogstrelend. De kamer was comfortabel. Ontbijt met uitzicht op de oceaan. Tussen de middag fruit en ’s-avonds een broodmaaltijd of uit eten. Dat deden we bij Baileys: lekker in de buitenlucht. Geld pinnen bij Banco Popular aan de Alejo Martinez. Als je voor de eerste keer in Sosua loopt, is het hectisch. Na een paar dagen went het. Vriendelijk zijn doch beslist, dat werkt. Het hotel ernaast heeft een strand, waar je naar toe kan. Ook het strand van Sosua is de moeite waard. Naast het hotel zit een duikschool met vriendelijke, geduldige instructeurs. We hebben twee excursies gemaakt, een autotocht en paardrijden met een lokale gids. Aanraders!

• 7A. Blok23-04-2008

het hotel lag schitterend, klein gezellig hotel met veel planten, waardoor het er erg fraai uit zag. de tegels in en rond het hotel waren spekglad als ze nat waren (regen) ik heb verschillende mensen onderuit zien gaan en niet zo zachtjes ook!. het strand was weg gespoeld, maar we konden naar het strand van de buren. de kamers waren redelijk, we hadden uitzicht op de zee,maar dat was alleen als je door de bomen en schuren heen kon kijken. het licht viel regelmatig uit en het noodaggregaat sloeg daarom meerdere malen aan,met name snachts en die stond dus naast onze slaapkamer!!! soms was er water en soms ook niet! kakkerlak in de douche! schoonmaak van de kamers was ver onder pijl! savonds was er op 1 avond na niets te doen! misschien kwam dit door het voor seizoen.de duikschool ging naar leuke duikspots, maar de begeleiding liet te wensen over. de omgeving was schitterend, mooie stranden, mooie natuur.

• 6Mario19-08-2007

We zijn een hele week in Sosua by The Sea geweest (daarna zijn we naar Punta Cana gegaan) Het is een leuk sfeervol hotel, vriendelijk personeel. Ze spreken alleen slecht engels, met uitzonderingen daargelaten. Service was goed, je hoeft ze maar wat te vragen en ze rennen voor je. We hebben echt lol gehad met die mensen. Het uitzicht was minder, wij keken tegen het hotel naast ons aan wat in verbouwing was. Omgeving is jammer genoeg niet om over naar huis te schrijven. Naastliggende hotels zijn vervallen (ruïnes), onbewoonbaar of worden gerenoveerd. Sosúa is nou ook niet echt "the place to be". Continu wordt je er lastig gevallen door hoertjes, souvenirsverkopers, schoenenpoetsers, kraslotenverkopers, motorrijders. Je kunt daar niet fatsoenlijk over straat. Heb een gesprek met iemand daar gehad die wel engels sprak, en die zei dat ze ons zien als een stelletje domme witte apen die veel geld hebben en makkelijk op te lichten zijn.

• 9Mirjam20-05-2007

GEWELDIGE vakantie gehad. Ik kan het niet anders omschrijven! Inderdaad is Chiquito met zn paardenexcursie een aanrader, ook al kan je niet paardrijden het is echt fantastisch! Hij is te vinden op het strandje bij het hotel. Absoluut doen! Met de paarden kom je in het prachtige binnenland.

Het hotel is heerlijk! Het is schoon, niet te toeristisch, mooi gelegen, grote 2persoonsbedden.

En inderdaad is Cabarette een aanrader voor 's avonds, lekker uiteten en loungen op het strand.

Ik ben in Thailand en Zuid Amerika geweest maar moet toch zeggen dat ik de Domincaanse Cultuur tot nu toe het meest fantastisch vind!

Een prettige vakantie gewenst!

14 tips over Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• Angelotte Admiraal, 02-06-2014

Duiken, trips bij Chiquito, monkey jungle.

• Janneke Bakker, 07-02-2012

Ga zeker een keer met Chiquito mee paardrijden!!! Dit is zeker de moeite waard. Hij is ontzettend aardig en laat echt iets van het land zien zoals het is. Zelfs mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten kunnen mee en hebben een geweldige dag! Hij is dagelijks bij het hotel aanwezig en een trip is zo geregeld. Ook een massage van anna (ook bij het hotel) is aan te bevelen!

• R.M., 22-01-2012

Paardrijden of Blue Lagoon-trip met Chiquito

3 vragen over Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• Johan Sopamena, 13-01-2015

Kamer reserveren

Goedemorgen,

Is het mogelijk los een kamer te reserveren en wat zijn de kosten voor: All in of Alleen ontbijt

Vliegtickets wil ik nml los regelen

Alvast bedankt

Johan Sopamena, 13-01-2015

Aanvulling

Reis periode: 1 febr tot 22 febr (3 weken) 1 febr tot 29 febr (4 weken)

• W. Veldman, 14-08-2013

voordeelkamer

Wij willen in december 2013 naar dit hotel gaan. Heeft iemand ervaring met een voordeelkamer?.

rogier, 07-08-2015

Voordeelkamer is erg klein en simpel, wel mooi uitzicht op zee

• Ineke, 09-06-2011

Hoe kunnen we Chiqito helpen

Het word Chiqito ( paard rijden ) erg moeilijk gemaakt door de hostess van Arke reizen, die raad het de nieuwe mensen af om met hem mee te gaan. Deze jongen onderhoud zijn familie hiermee en doet het met zoveel plezier, het is geweldig leuk om met hem mee te gaan. Wat kunnen wij doen om hem te helpen?

carlabakelaar, 21-01-2012

ik ben in december in Sosua geweest, je doet het prima als je de locale bevolking wilt steunen zodat deze wat extra verdienen, sowieso omdat ik de ervaring heb dat de verkopers van excursies, of die op strand of even een café inlopen om je te wat te willen verkopen, allemaal beleefd en aardig zijn, en wie zijn wij dan als "rijken", om niet een paar pesos te willen geven aan hen, soms is dat voor hen een verschil van wel of niet eten. Ik heb geen idee hoe je dit zo moeten ondersteunen als project, als dat niet mogelijk is, is het je eigen sociaalzijn om iets te doen met gevoel in je hart.

Ineke, 12-06-2011

Dank je wel Lydia voor je reactie. groetjes Ineke

Lydia, 12-06-2011

Mijn ervaring is dat sommige hostesses in hotels maar al te graag dit soort verhalen ophangen omdat ze er zelf grof aan verdienen als ze zelf excursies kunnen verkopen. ( tja..iedereen wil natuurlijk graag geld verdienen, dus in die zin is het begrijpelijk) Maar vaak kun je inderdaad evengoed met een local op pad. Uiteraard wel goed uitkijken dat je niet zomaar met iemand in zee gaat. Vorig jaar naar Jamaica geweest, via Zoover een aantal namen van lokale gidsen gekregen, leuke uitjes gehad voor veel minder geld en..... je steunt de lokale bevolking!! En die hebben het inderdaad al zwaar genoeg, dus voor mij is de keus dan makkelijk ( mits je een betrouwbare gids kunt vinden uiteraard)

Ineke, 21-01-2012

Dank je wel Promesse voor je reactie. Toen wij daar 16 dagen waren hebben we bij de nieuwe gasten reclame gemaakt, daar was hij enorm blij mee......van die reclame moet hij het ook hebben. En we hebben hem financieel kunnen helpen met het aanvragen en betalen van een vergunning en wat van zijn schuld afgelost. Ik hoop dat het hem goed mag gaan en dat wanneer wij over 3 jaar weer terug gaan, hij zijn huisje in de rimboe af heeft kunnen maken. Je kan hem helpen door hier bij zoover een stukje neer te schrijven over je ervaring met het paard rijden. Zodat de mensen die nog moeten gaan dat dan lezen, alvast bedankt namens Chiqito.

Groetjes Ineke

corrie, 15-04-2012

Hallo, wij zijn vorig jaar (april 2011) in Sosua geweest en ook een dag op pad gegaan met Chiquito, was een geweldige dag, hij heeft ons zoveel laten zien en nam overal de tijd voor, tussen de middag ergens eten, zijn zus had een maaltijd voor ons klaar gemaakt, we waren met een groep toeristen van 12 personen. Wij gaan dit jaar weer, en zullen zeker weer een dag met hem op pad gaan!!!! Hij heeft veel voor de mensen doen, en hij geniet er zelf ook van!!!!

Aparthotel info

• Soort strandStenen
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, 50 m, < 5 minuten met de auto
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand faciliteitenBetaalde parasols, Gratis strandbedden, Handdoeken aanwezig

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Speeltuin

• Betaalde wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
  • Overige servicesDokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Wasserette

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportDuiken, Kanoën, Snorkelen