Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• Aan zee
  • All inclusive
  • Jacuzzi
Meer aparthotelinfo

We hebben een aantal aanbieders voor Sosua by the Sea Boutique Beach Resort voor je op een rij gezet:

115 reviews over Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• 2017
    8Rene08-03-2017

goede prijs/kwaliteit verhouding

Ook voor de alleen reizende toerist is dit een prima hotel, waar je bij andere hotels nog wel eens ziet dat ze je dan proberen in een iets mindere kamer te zetten, was dit hier in mijn geval hier echt niet van toepassing. De kamers en alle overige faciliteiten zijn zeer schoon en het personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. In het feit dat het hotel wat gedateerd zou zijn volgens andere recensies, kan ik mij niet geheel vinden. Je mag het niet vergelijken met de grote nieuwe luxe resorts, maar gezien het land waarin je verblijft, de netheid, de staat van het meubilair, het goede bed en de prijsstelling was ik positief verrast. Ik had alleen logies en ontbijt en ik moet zeggen het lopend ontbijtbuffet was prima verzorgd, met naar wens gebakken eieren veel vers fruit en wisselend assortiment aan overige warme en koude etenswaren. Het internet werkte met de snelheid van een aantal jaren geleden in Nederland, maar ik had wel altijd bereik, het was alleen jammer dat je ondanks dat je hiervoor extra betaald, maar met 1 apparaat tegelijk ingelogd kan zijn. Het Nederlandse management is zichtbaar elke morgen bij het ontbijt aanwezig en is aanspreekbaar. Het mooie vond ik dat je in het hotelcomplex en directe omgeving alle rust had, terwijl je toch maar 5 minuten lopen vanaf het centrum zit

• 9Gert Pullen02-02-2017

Gezellig en knus hotel met perfecte service

Goede locatie,uitstekend eten.Alles wordt goed schoon gehouden.Bedden zijn perfect.Het personeel is vriendelijk en hulpvaardig. Ik ben 9 jaar terug bij casa marina geweest maar deze heeft mijn voorkeur.

• Oude reviews

10wout puijk11-05-2016

super en voor de 4 de keer

niet met negatieve gedachten naar de dominicanen gaan. De mensen zijn super vriendelijk.

• 9Pieter07-02-2016

Zouden we graag nog eens terug naar toe gaan

Hotel ligt aan zee, met eigen strand, gedeeld met ander hotel. Ideaal is dat je zo het dorp inloopt, goede bar met goed en gratis WIFI vlakbij, en je ook naar het strand van de locals kunt gaan. ( 10 minuten wandelen) Wij hebben er ons steeds veilig gevoeld. Bezienswaardigheid al die winkeltjes en terrasjes etc. bij het strand van de locals. Je kon er zelfs afbieden op het bier!! Heb je dat al eens meegemaakt. De service in hotel was uitstekend. 3x daags buffet met veel keuze gerechten in het restaurant met uitzicht op de oceaan. Elke dag wordt kamer gedaan: mooi opgemaakt bed, schone handdoeken etc. Goede airco op de kamer. (dubbele kamer) Aparte TV kamer met Nederland/Belgische zender. Uitstekende prijs kwaliteit verhouding. Tijdens ons verblijf waren er wel een paar kleine kinderen die zich toch goed vermaakt hebben. Het zwembad is goed verzorgd en wordt dagelijks onderhouden.

• 7Fam. Smid26-01-2016

Leuk hotel, directe omgeving iets minder.

Het hotel is niet al te groot, wat wij fijn vonden. Kamer was schoon, maar onze kamer was wel erg basic. Wel lekker direct aan het strand. (Niet geschikt voor kleine kinderen denk ik; vaak rode vlag en het gaat erg stijl de zee in) Elke dag schone strandhandoeken verkrijgbaar. Ook vonden wij het ontbijt, lunch en dinerbuffet prima. Elke dag van de week heeft een thema. Bediening was ook vriendelijk. Wat minder vond ik dat we geen balkon hadden. Het bed was wat hard, maar we hebben er prima op geslapen. Leuke excursies met lokaal bureau gedaan en we kunnen de de duikschool op het terrein voor iedereen aanraden. Wat we wel echt een minpunt vonden was de directe omgeving. 's Avonds zijn we niet buiten het hotel geweest, deels omdat dat niet veilig voor ons voelde. Maar ook vanwege de prostitutie. Elke man die alleen loopt wordt direct aangeklampt. En veel oudere mannen, die er erg jonge meisjes oppikken. Daar worden wij niet echt vrolijk van. Overdag gaat het overigens prima.

• 7andre de vries19-10-2015

goedkoop,eenvoudig hotel

rustig,niet al te groot hotel aan zee. je kunt snorkelen vanaf het strand ong 500m naar het oosten en ong 100m uit de kust. helaas wel vaak een rode vlag. men betaald vaak met usdollar,beste koers heb ik gehad bij popularbank. voor tripjes,boek bij chiquito,voor dezelfde trip wel tientallen dollars goedkoper,he will find you by the hotel. voldoende betaalbare restaurants op loopafstand,maar voor lekker op het strand eten en cocktails drinken,ook happy hour,ga je naar cabarete,ong 10 dollar met taxi.

Met vrienden

• 8rogier07-08-2015

Leuk, rustig hotel

Leuk hotel en lekker eten, all inclusive een aanrader. Mooi uitzicht op zee. Kamers wat verouderd maar wel goed schoongemaakt elke dag, ik had een voordeelkamer en dat was vrij klein, niet aan te raden dus. Jammer dat ik maar 2 Nederlanders ben tegengekomen tijdens mijn verblijf . Wat me niet duidelijk was is dat ik mijn vriendin die ik daar had ontmoet niet mocht meenemen op het hotel terrein.

Na 8 nachten ben ik naar een ander hotel gegaan. 200M verderop zit een hotel genaamd Don Andres en daar kon ik voor maar 35 euro per nacht verblijven en dat was een stuk beter dan Sosua by the Sea. 2 grote slaapkamers met kingsize bed, mooie badkamer en een keukentje.

Sosua is leuk alleen of met vrienden. Voor stelletjes en families kan ik Caberete aanbevelen wat 10km verderop ligt. Hier komen meer toeristen en is prachtig met veel activiteiten op het water als surfen en elke avond feest in de strandtentjes.

• 9Ingrid Fellinga17-02-2015

Wat een heerlijk hotel!

Ondanks het feit dat het hotel ietwat verouderd is, wordt dat helemaal vergoed door het vriendelijke personeel, de kraakheldere kamers en het goed en redelijk gevarieerde eten. Het enige minpuntje zijn de min of meer aftandse bedjes bij het strand en zwembad. Het hotel heeft een prachtig uitzicht over de Atlantische Oceaan. Prijs/kwaliteit is dik in orde. Beslist een aanrader!!

• 9Maike Claessen18-01-2015

Mooie plek voor goede prijs!

Wij zijn hier een week geweest! Mooie ervaring, lief personeel (een enkel woordje spaans helpt al veel), schone kamers en relaxte sfeer! Enige minpuntjes was: het eten (iets te eentonig, maar zo is de Dominicaanse keuken ook wel een beetje) en toen we op de laatste avond Babette van touroperator belde omdat de receptionist niet op de hoogte was hoe laat we de volgende dag onze transfer naar het vliegveld hadden zodat we onze vlucht niet miste, werden we heel grof en onprofessioneel te woord gestaan. Het was laat, maar eerlijk gezegd niet ons probleem, beetje jammer! Voor de rest top, zou hier zeker nog een keer naar toe gaan.

• 10Angelotte Admiraal27-05-2014

Geweldig hotel, geweldig personeel! Top vakantie!

Wij zijn net terug van een vakantie van 2 wk in Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort* in Sosua. Het was echt geweldig!!!! Het was ontzettend rustig, waardoor alles erg persoonlijk werd. Persoonlijk strand, perfecte bediening, fijne kamers. Bed lijkt in het begin erg hard, maar slaapt perfect. Trips moet je boeken bij lokale gids. Hij loopt rond bij het resort en heeft altijd een petje op. Hij verzorg de meest persoonlijke en mooiste excursies. Vooral het paardrijden bij hem is erg mooi. Mooie route en perfect verzorgde paarden. Als wij weer naar de Dom. Rep. gaan, gaan we weer naar Sosua by the sea! Echt geweldig en zeker aan te raden! Ook die duiktrips die je kan boeken bij het resort zijn super. 's Avonds is het niet erg handig om op pad te gaan in Sosua i.v.m. prostitutie.

14 tips over Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• Angelotte Admiraal, 02-06-2014

Duiken, trips bij Chiquito, monkey jungle.

• Janneke Bakker, 07-02-2012

Ga zeker een keer met Chiquito mee paardrijden!!! Dit is zeker de moeite waard. Hij is ontzettend aardig en laat echt iets van het land zien zoals het is. Zelfs mensen die nog nooit op een paard hebben gezeten kunnen mee en hebben een geweldige dag! Hij is dagelijks bij het hotel aanwezig en een trip is zo geregeld. Ook een massage van anna (ook bij het hotel) is aan te bevelen!

• R.M., 22-01-2012

Paardrijden of Blue Lagoon-trip met Chiquito

3 vragen over Aparthotel Sosua by the Sea Boutique Beach Resort

• Johan Sopamena, 13-01-2015

Kamer reserveren

Goedemorgen,

Is het mogelijk los een kamer te reserveren en wat zijn de kosten voor: All in of Alleen ontbijt

Vliegtickets wil ik nml los regelen

Alvast bedankt

Johan Sopamena, 13-01-2015

Aanvulling

Reis periode: 1 febr tot 22 febr (3 weken) 1 febr tot 29 febr (4 weken)

• W. Veldman, 14-08-2013

voordeelkamer

Wij willen in december 2013 naar dit hotel gaan. Heeft iemand ervaring met een voordeelkamer?.

rogier, 07-08-2015

Voordeelkamer is erg klein en simpel, wel mooi uitzicht op zee

• Ineke, 09-06-2011

Hoe kunnen we Chiqito helpen

Het word Chiqito ( paard rijden ) erg moeilijk gemaakt door de hostess van Arke reizen, die raad het de nieuwe mensen af om met hem mee te gaan. Deze jongen onderhoud zijn familie hiermee en doet het met zoveel plezier, het is geweldig leuk om met hem mee te gaan. Wat kunnen wij doen om hem te helpen?

carlabakelaar, 21-01-2012

ik ben in december in Sosua geweest, je doet het prima als je de locale bevolking wilt steunen zodat deze wat extra verdienen, sowieso omdat ik de ervaring heb dat de verkopers van excursies, of die op strand of even een café inlopen om je te wat te willen verkopen, allemaal beleefd en aardig zijn, en wie zijn wij dan als "rijken", om niet een paar pesos te willen geven aan hen, soms is dat voor hen een verschil van wel of niet eten. Ik heb geen idee hoe je dit zo moeten ondersteunen als project, als dat niet mogelijk is, is het je eigen sociaalzijn om iets te doen met gevoel in je hart.

Ineke, 12-06-2011

Dank je wel Lydia voor je reactie. groetjes Ineke

Lydia, 12-06-2011

Mijn ervaring is dat sommige hostesses in hotels maar al te graag dit soort verhalen ophangen omdat ze er zelf grof aan verdienen als ze zelf excursies kunnen verkopen. ( tja..iedereen wil natuurlijk graag geld verdienen, dus in die zin is het begrijpelijk) Maar vaak kun je inderdaad evengoed met een local op pad. Uiteraard wel goed uitkijken dat je niet zomaar met iemand in zee gaat. Vorig jaar naar Jamaica geweest, via Zoover een aantal namen van lokale gidsen gekregen, leuke uitjes gehad voor veel minder geld en..... je steunt de lokale bevolking!! En die hebben het inderdaad al zwaar genoeg, dus voor mij is de keus dan makkelijk ( mits je een betrouwbare gids kunt vinden uiteraard)

Ineke, 21-01-2012

Dank je wel Promesse voor je reactie. Toen wij daar 16 dagen waren hebben we bij de nieuwe gasten reclame gemaakt, daar was hij enorm blij mee......van die reclame moet hij het ook hebben. En we hebben hem financieel kunnen helpen met het aanvragen en betalen van een vergunning en wat van zijn schuld afgelost. Ik hoop dat het hem goed mag gaan en dat wanneer wij over 3 jaar weer terug gaan, hij zijn huisje in de rimboe af heeft kunnen maken. Je kan hem helpen door hier bij zoover een stukje neer te schrijven over je ervaring met het paard rijden. Zodat de mensen die nog moeten gaan dat dan lezen, alvast bedankt namens Chiqito.

Groetjes Ineke

corrie, 15-04-2012

Hallo, wij zijn vorig jaar (april 2011) in Sosua geweest en ook een dag op pad gegaan met Chiquito, was een geweldige dag, hij heeft ons zoveel laten zien en nam overal de tijd voor, tussen de middag ergens eten, zijn zus had een maaltijd voor ons klaar gemaakt, we waren met een groep toeristen van 12 personen. Wij gaan dit jaar weer, en zullen zeker weer een dag met hem op pad gaan!!!! Hij heeft veel voor de mensen doen, en hij geniet er zelf ook van!!!!

Aparthotel info

• Soort strandStenen
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, 50 m, < 5 minuten met de auto
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand faciliteitenBetaalde parasols, Gratis strandbedden, Handdoeken aanwezig

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Speeltuin

• Betaalde wifiGehele hotel

• Balkon / terrasTerras
  • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Strijkijzer, TV

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
  • Op het terreinBBQ faciliteiten, Terras, Tuin
  • Overige servicesDokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Wasserette

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportDuiken, Kanoën, Snorkelen