Vakantie in Santo Domingo

vakanties Santo Domingo

We hebben een aantal aanbieders voor Santo Domingo voor je op een rij gezet:

Reviews over Santo Domingo

• 8Lode en Marijke16-12-2016

De andere visie op San Domingo

Wij maakten een trip naar de hoofdstad vanuit Punta Cana met lokale gids. Hij liet ons ook de andere kant van de stad zien voorzien van de nodige commentaar. Veel meer dan de hoofdstraten en plaza. Het oude hospitaal, Iglesias S Mercedes enz. Lunch in klein lokaal restaurantjes was meer dan gesmaakt. Een toffe uitstap.

Gereisd met partner in november 2016

• 8Gaëtan23-09-2014

Historische bestemming

Is een must als je van geschiedenis houdt.

• 8Uitgaanslevenn
    • 10Cultuur
    • 5Omgeving
    • 1Stranden
    • 1Zorg voor natuur

Alleen gereisd in september 2007

• 5royzwierlink22-04-2013

niet de mooite waard

niet echt een gezellige stad, viel mij erg tegen.

• 6Cultuur
    • 5Omgeving
    • 5Stranden

Gereisd met partner in januari 2010

• 9Gert07-11-2012

Een tropisch paradijs in een drukke wereldstad.

Santo Domingo is de eerste en de oudste stad van de Nieuwe Wereld, en heeft nog vele fraai gerestaureerde gebouwen uit het koloniale tijdperk, zelfs uit de tijd van Columbus, die hier Christobal Colon heet. Maar de stad heeft ook de grootste botanische tuin van het Caribische gebied, de Jardin Botanico Nacional, die een bezoek meer dan waard is. zoveel mooie bomen, struiken en planten heb ik in de wereld nog niet bij elkaar gezien in een zo mooi aangelegd en onderhouden park. Mijn eerste bezoek was al in 1982, en ook in 1997 was ik daar.Een treintje reed ons rond door het hele park, maar daarna was het goed slenteren en vertoeven. Ondanks de hitte, stof en stank van de stad is het park een verademing - een oase van rust, geur en kleur! In paviljoenen zie je alles over varens, waterplanten, bromelia's etc.

• 9Sfeer in stad
    • 8Stranden

Alleen gereisd in juli 1997

• 8Norbert25-09-2012

Warte odwiedzenia

Miasto samo w sobie robi wrazenie.oczywiscie ogolnie bieda niesamowita i inny swiat w dzielnicy kolonialnej.Jeszcze chyba nigdy w zyciu nie spotkalem sie z taka roznica w miescie zeby minac dwie alejki biedy i zastac nutke europejska na karaibach.Miasto z ogromna historia i zabytkami z czasow kolonialnych.Polecam szczegolnie odwiedzic podziemne jaskinie na obrzezach miasta - widoki nie do opisania.

• 9Omgeving

Gereisd met vrienden in september 2012

• 6sander01-03-2012

Oude centrum ok, rest mwa

Als het ht oude centrum gezien hebt, dan kun je de stadcweer uit.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 6Stranden

Zakelijk gereisd in januari 2012

• 8Robert10-02-2012

SANTO DOMINGO n'est pas LA HAVANE...

Loin des plages, la ville de SANTO DOMINGO ne capte qu'un minimum de touristes, lesquels ont vite fait le tour du périmètre de la zone "patrimoine mondial... ! Mais cette ville et ses environs, jusqu'à la frontière haïtienne, vit intensément: découvrez le quartier chinois et la superbe et déserte côte sud-ouest, où l'on est si loin des touristes...

• 5Stranden

Gereisd met partner in april 2011

• 8Gen15-08-2011

Drukke maar mooie stad!

Santo Domingo is een grote en drukke stad. Ik ben hier 2x geweest (1x met ouders en 1x met de schietclub --> sport. Santo Domingo was toen wij er waren helaas erg vies (slecht onderhouden) Mensen pleuren alles op straat en kijken er niet naar om. Er zijn veel gezellige tenten waar je lekker kan eten en er is veel te beleven.

Toen ik hier met mijn ouders was hebben we ook een rondreis gemaakt. Ook hebben wij de grotten (los tres ojos bezocht) Wat erg mooi was en zeker de moeite waard om te bezoeken!

Gereisd met vrienden in januari 2000

• 9Sonja07-08-2011

Moeite waard

Voor de cultuurliefhebbers is de hoofdstad van de Dominicaanse Republiek zeker de moeite waard. Een gids is wel gewenst, want het is anders zoeken in deze grote stad. Excursies bieden uitkomst. De stad kent een mooie geschiedenis, waar een gids veel over kan vertellen. Hou er rekening mee dat je als tourist een doelwit bent voor verkopers en je vaak 'nee' zult verkopen, tenzij je met een lege portomonee de stad wilt verlaten. Vanuit Punta Cana hebben mijn partner en ik ruim vier uur enkele reis in de bus gezeten, maar onderweg is er veel te zien en de reis was het meer dan waard.

• 8Stranden

Gereisd met partner in augustus 2011

• 8Chris 25-11-2010

Oude Spaans-koloniale stad

Santo Domingo werd in 1496 gesticht door de Spaanse conquistadores en is eigenlijk de oudste door blanken opgerichte stad in Amerika. Vooral de oude koloniale stadskern is de moeite waard: de stadspoort Puerta del Conde en de gelijknamige winkelstraat, de kathedraal (de oudste kathedraal van Amerika), de Plaza Colon en het paleis van Diego Colon, de zoon van Colombus. Buiten de stad staat de Faro a Colon, een symbolische vuurtoren die de vorm heeft van een liggend kruis en waar het mausoleum is van Colombus. Het is een leuke stad om te bezoeken, en zulk bezoek is zeker een aanrader als je verblijft in het toeristenoord Boca Chica (heel dichtbij). Buiten Santo Domingo word je wel geconfronteerd met de armoede die ook in de Domincaanse republiek heerst (vooral daar waar Haïtianen ingeschakeld worden in de suikerrietvelden). Maar opvallend is dat de mensen ondanks hun armoede goed gezind en heel vriendelijk blijven.

• 9Sfeer in stad

Gereisd met partner in januari 1993