Hotel Riu Republica

Hotel aan zeeWeer vandaag29°24°
Hotel Riu Republica

Omschrijving
In de Dominicaanse Republiek bij Punta Cana ligt Hotel RIU Republica. Het is een groots opgezet hotel met meerdere zwembaden, verschillende restaurants en animatie zowel overdag als ‘s avonds. Het hotel ligt direct aan het strand waar ligbedden en parasols staan. Bezoek ook het ecologisch reservaat Ojos Indigenas.

16 reviews over Hotel Riu Republica in het Nederlands

goed...

Dulin,
29-1-2019

Hotel is heel goed (voor Punta Cana) 5 sterren (handdoeken,kuisploeg,personeel,eten,animatie,receptie) en het verblijf was perfect tot er een mega golf van Amerikanen toegekomen is, ze hebben heel de hotel letterlijk vernietigd. Ze waren aan het vechten en roepen (tot 5 uur s'morgen) en alles kapot aan het maken(decor, vuilnisbakken elkaar :p) en gedragen zich wak als varkens (5 uur lang in zwembad zitten en drinken en geen enkele keer naar wc). Je zag het goed aan de gezichten van personeel dat het teveel was zelfs voor hun... Voor de rest heel goed : wifi werkte overal (behalve strandt), eten lekker en veel assortiment (s'morgens wat minder keuze), animatie = heel goed, geen insecten+++++++

Gereisd met partner in januari 2019
Geboekt bijvakantiediscounter.nl

Fantastisch!

Stephany,
21-12-2018

Top hotel! alles is gewoon perfect, de wifi was tot mijn verbazing zelfs perfect en kosteloos. Personeel super vriendelijk en behulpzaam. Hygiene geen op of aanmerkingen, alles was gewoon top, het eten heerlijk! Ik ga 100% terug!

Aanrader voor iedereen.

Gereisd met vrienden in december 2018
Geboekt bijvakantiediscounter.nl

Super!

D. Rozemuller,
25-11-2018

Wij hebben hier een hele fijne vakantie gehad. Het hotel ziet er elke dag weer netjes uit, zowel gebouw als de mooie tuinen. Wij kwamen hier om tot rust te komen, en dat is prima gelukt. Het is als het ware een dorpje waar je je in bevindt, deed erg gezellig aan. Wij hadden snachts geen geluidsoverlast, eenmaal de deur van je kamer dicht en het geluid leek weg te vallen. Hotel is dicht bij het vliegveld, erg prettig! Ga een keer een leuke excursie doen, aanrader!

Plus:

Netjes en verzorgd.

Hardwerkende en vriendelijk personeel, overal (zo hoef je maar te gaan zitten om te eten en wordt er direct water en wijn ingeschonken).

Veel zwembaden dus voor ieder wat wils, rust of drukte.

Veeeel ligbedjes, voor iedereen zeker plek.

Goed eten, veel keuze door o.a. vele restaurants (in het naseizoen niet alles open).

Een heerlijk strand.

Minpunt:

Ze spreken niet goed Engels, dus vaak met handen en voeten jezelf verstaanbaar maken.

Gereisd met partner in oktober 2018

Tjingo

Geweldig, wil weer terug!

Leonie,
8-11-2018

Dit hotel is super mooi, groot opgezet en zelfs het buffet in de avond is super lekker en verveeld niet. Elke avond hebben ze wel een ander thema en ik kon bijna nooit kiezen! Het hotel zelf is opgezet in 2 delen. Het lijkt alsof ze hebben gekozen om de alleenstaande mensen in het linker gedeelte te zetten en alle stelletjes in het rechter gedeelte, wat een goede balans maakt. Wij hoorden namelijk wel eens dat de “andere kant” echt een party kant was en er zelfs vreemde objecten in het zwembad bleven drijven... 😫.. zorg dus dat je aan de goede kant geplaatst wordt (strand kant) wij waren er 9 dagen omdat wij altijd in een all inclusive resort snel zat worden van het eten, maar hier hadden wij allebei nog wel een week willen blijven. De cocktail service bij het zwembad is top en iedere ober is zo vriendelijk! Fooitje geven helpt wel. ;) dan ben je echt ineens super “amiga” en komen ze als eerste wat bij jou brengen. Aanrader dit resort!

Massaal vakantie "plezier"

M.Gouka,
13-9-2018

Zeer groot complex. Het inchecken duurde lang en werd eenmaal aan de balie afgeraffeld. Daarna moet "de gast" het zelf maar uitzoeken. Dit resulteert in dolende, vermoeide mensen op zoek naar hun kamer. Wij hebben er 20 minuten over gedaan! Geen enkele hulp van personeel. RIU onwaardig! De kamers zijn ruim met standaard kunststof inrichting en led verlichting.

De vele keuzerestaurants bieden niet echt veel variatie. In het hoofdrestaurant is ook bijna alles te krijgen wat in de div. restaurants wordt geserveerd. Goede kwaliteit en variatie eten. Vooral het ontbijt is prima. Lief personeel die een hoop moeten incasseren van sommige gasten...

Het grootste minpunt is het lawaai. Dat is bijna 24 uur aanwezig en wordt veroorzaakt door grote groepen gasten, voornamelijk Amerikanen en Russen die geen rekening houden met andere gasten. Zelf speakers meenemen naar zwembad en strand, veel lawaai in de gangen tot 2-3 uur 's nachts. Nooit meer!

Gereisd met vrienden in september 2018

Wat een geweldig resort!

H. van Zuiden,
7-9-2018

Wat een heerlijk hotel. Het is een groot resort maar daar merk je weinig van. Veel zwembaden en restaurantjes waar je naar toe kunt. De animatie is superleuk en niet opdringerig. Voldoende ligbedden bij het zwembad en op het strand. In de poolbar wordt veel gedronken en daardoor wat meer lawaai. Wij vonden het niet storend.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2018

Super

Marita,
29-7-2018

Gigantisch groot hotel, adults only. 8 grote zwembaden, netjes onderhouden, voor elk wat wils, water is zoals overal op de Cariben lauw..direct achter het hotel kom je aan het prachtige strand, voldoende ligbedden, en er wordt een drankje aan je bedje gebracht. Keuze uit diverse restaurants, waar het eten goed is, soms duurt het te lang voordat er bijgevuld wordt, en bepaalde gerechten staan te lang..zoals smorgens de al gemaakte tosties staan uit te drogen onder de lampen...over het algemeen is het eten goed te noemen. Wel rumoerig in het grote buffetrestaurant. Zeer vriendelijk en behulpzaam personeel. Schoonmaak is goed, door de werkdruk worden sommige plekjes vergeten. Zeer veel animatie, overdag en savonds. Veel gelegenheid om n drankje te doen, leuke barretjes. Discotheek Pacha is gezellig. Sport bar is 24/7 open, voor een hapje of een drankje in de late uren, erg lawaaierig. Keycards moeten zowat elke dag "opgeladen" worden.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2018

Paradijs op aarde!

Fam. Wendon,
10-7-2018

Leuk hotel! Erg schoon en goed geregeld allemaal! Wel erg groot, dus als je komt voor 1week rust met weinig mensen moet je hier niet zijn. Als je zin hebt in een combinatie uit actie en ontspanning is het perfect! Top Scuba Dive leraren!

Wij komen zeker terug!

18-6-2018

Van te voren gedacht dat het resort misschien iets te groot en massaal zal zijn. Dit viel 100% mee! Alles is lopend goed te doen! Wij zaten dan ook in het midden, maar ook vanaf achteraan is het maar even naar het strand. De zee is wilder dan de Caribische zee, maar als je dit van te voren weet, valt het ook niet tegen :)

Genoeg keuze qua zwembaden van rustig tot gekkenhuis! Alle zwembaden zijn in principe het zelfde.

Het eten is prima! Genoeg keuze, voor ieder wat wils! Als je wil dat het eten Nederlands smaakt: blijf thuis!

Al het personeel werkt keihard, geef ze een dollar extra en ze werken nog harder! (zelfs als je denk dat dit bijna niet kan, het kán!)

Het animatie team doet er alles aan om je vakantie leuk te maken! Ze zijn van 10:00 tot 0:00 in de weer om activiteiten te organiseren! Zoals ze zelf zeggen: ANIMATION EXCELLENTE

de Yuma excursie is echt een aanrader!

Wij komen zeker terug!

Gereisd met partner in juni 2018

Fantastisch. ik zou zeker weer terug gaan

Gerlin,
17-6-2018

Samen met mijn zus in dit resort geweest. Eerst waren we een beetje bang dat het te groot en te massaal zal zijn. Het is een groot resort , maar zeker niet te groot. De k

Er zijn verschillende zwembaden, voor iedereen wat wils. Zo zijn er rustige zwembaden, met rustig muziek. En er zijn drukke zwembaden, met leuk muziek, hier vind je veel Amerikanen en Engelsen, veel leuke en grappige spelletjes.

De mensen die er werken zijn echt fantastisch, iedereen is erg vriendelijk. Ze willen alles voor je doen, de service is echt geweldig. Het animatie team loopt contstant rond voor spelletjes en activiteiten.

Het eten en drinken op het resort is erg goed. Wij zaten vooral bij het grote buffet, hier is zowat alles te vinden, maar er zijn ook heerlijke a la carré restaurants.

De kamers zijn erg nieuw, ruim en schoon. heel het resort is erg netjes en hygiënisch.

Gereisd met vrienden in juni 2018

Tjingo

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Riu Republica in Punta Cana / Playa Bavaro, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Riu Republica zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.