Hotel RIU Bambu *****

8,2

309 reviews over Hotel RIU Bambu in het Nederlands

Geweldig

Shadow, 11-2-2018

Voor het eerst in een riu hotel. In 1 woord geweldig! Wat een verwennerij. Personeel doet hun best om je echt een vakantiegevoel te geven. Geen rijen bij de bar. Drinken wordt aan tafel gebracht bij het eten. Veel a la carte restaurants waar het eten zeer goed is. Meerdere zwembaden. Water en minibar op de kamer, wat dagelijks wordt bijgevuld. Geen hoogbouw. Helaas wel een land waar je niet zomaar buiten de deur veilig kunt rondwandelen waardoor je bent aangewezen op de resorts. Wel lekker lang wandelstrand. Enig minpuntje is dat de schoonmaak in en rond het zwembad wat te wensen overlaat.

Super vakantie, aanrader!

K, 8-1-2018

Onwijs genoten, lekker weer. Bijna elke avond in een ander resturant gegeten. Vriendelijke bediening overal. Direct aan het heerlijke strand. Wel een ruige zee elkedag.

fantastis

eric.de.wijn, 2-1-2018

het hotel is vernieuwd en zeer geslaagd. kamers .de zwembaden . bars. als er een probleem was in de kamer word het zeer vlug op gelost .het eten is zeer goed .de kamers worden goed gepoets. het was zeer druk . maar geen probleem voor eten gaan is zeer veel plaats om te eten je kon binnen en buiten eten . er waren nog 4 restaurants en moest niet rezerveren je kon zo gaan eten. met kerst was het eten zeer goed .we zijn er geweest van 20 12 2017 tot 30 12 2017

We hebben een aantal aanbieders voor RIU Bambu voor je op een rij gezet:

Als je jong bent van lawaai en zuipen houd en basic entourage kan dit iets voor je zijn.

De kamers zijn klein 20 vierkante meter en simpel maar wel voldoende met drank dispender en voldoende frisdrank in de koelkast.Wij zijn kamers gewend van 50 vierkante meter en luxe met marmer ed.

Het zwembad is matig qua grote.Van meerdere kanten komt veel lawaai op je af.

Het strand is op zich prima en mooi.Maar het management had tijdens ons verblijf 500 dominicanen 2 dagen uitgenodigd om het hotel te vullen als een soort Preston Palace

Gevolg eten werd voor je neus weggegrist en ze dachten dat ze de baas waren denk ik.Echt Mis-management voor een Riu.

Wil ik wel zeggen dat de schoonmaak gemiddeld was.Aan de hoofdbar echt wel aardige mensen erbij zijn na het geven van royaal tips!

Ook waren ze tijden orkaan Maria voorbereid en ondanks dat we een avond en nacht op onze kamer moesten blijven dit goed verzorgd werd.Dat dan weer wel.

Touroperatorgeeft dit resort 4 1/2 ster.Ik denk dat 3 a 3 1/2 ster rationeler is.

We zijn 2 dagen ziek geweest door het eten van deze Riu.Dit hebben we bij een Riu nog nooit eerder beleefd

geweldig

m queis, 22-3-2017

alles is er goed We gaan nu al voor de 6de keer dus dat zegt genoeg.

Één groot drama

p.b.jansen, 3-11-2016

De in 2015 gerenoveerde kamers worden nu weer helemaal uitgebroken. Wij kregen een kamer tegenover deze werkzaamheden. In overleg met de receptie van kamer veranderd. Deze bleek bij de bouwput van de uitbreiding van Riu Bambu tel leggen. Stof, herrie en hoge hekken was ons deel. Het ontbijt voor de vroeg vertrekkende gasten werd geplunderd door gidsen, tuinmannen, chauffeurs alles kwam eropaf. Voor de mensen met het bekende bandje bleef niet veel over. Tour verkopers van o.a. Segway tours en Go Go Bongo aten en dronken de hele dag mee aan de buffetten van de gasten. Gasten zijn verplicht een bandje te dragen, maar deze mensen niet? In de openbare ruimtes is de hygiëne ver beneden peil. Braaksel en ontlasting was vaak na dagen nog steeds te ontdekken. De alcohol beviel bij het animatieteam zo goed dat er dagen waren dat ze niet instaat waren enige activiteit te ontplooien. Op een avond was het zo erg dat de Bingo met een zeer dubbele tong werd gedaan. Op het hele complex hangt een sfeer van wat zal de toekomst brengen. Onze mening als Gold Kaart houder van de Riu Hotels, Stuur hier voorlopig geen gasten meer naar toe! Het respect wat een gast verdient en waar hij dik voor betaald is ver te zoeken. Een simpel verzoek om bij de uit check de koffers van de kamers te halen kon niet worden gehonoreerd. Er is meer aandacht voor de medewerkers van Go Go Bongo (tot vervelens toe aanwezig op het Complex), en voor de rondscheurende Segway tour verkopers. Als niet roker ben je hier echt de sigaar. Er is op het hele complex, op de restaurants na, geen enkele ruimte waar je rookvrij kan zitten. Voor een longpatiënt is dit een drama. Hygiëne in de restaurants is twijfelachtig. Drinkbekers die geruime tijd bij het afval lagen werden weer gebruikt na een schoonmaak die twijfelachtig was. Regelmatig werden bekers teruggezet die nog vies waren Wij vragen ons af of een chauffeur, vuilnisophaler, tour leader of putjesschepper in ieder hotel op de Dom Rep zomaar binnen kan lopen om te ontbijten e.d. Verder was de service van touroperator perfect. Heenreis vlekkeloos, terugreis waren er te weinig maaltijden aan boord. In plaats van een avondmaaltijd kregen wij een ontbijtje geserveerd. En dat nog wel in de premium klasse. Dit was de zevende keer dat wij in dit hotel verbleven, maar voorlopig zal dit de laatste keer zijn. Ook de geloofwaardigheid van de Riu Card trek ik in twijfel, wij hebben er geen enkele baat bij gehad. En het enthousiasme om een volgende keer weer voor Riu hotels te kiezen is volledig verdwenen.

Super!

Vakantie1234, 1-7-2016

Wij hebben echt een geweldige vakantie van 2 weken gehad!! Personeel is op een enkeling na heel behulpzaam en vriendelijk! Kamers zijn mooi en netjes! Eten is goed voor een all inclusive, vooral in de restaurants die je kunt reserveren. Zwembaden zijn mooi en fijn. Het zwembad met de pool bar is inderdaad wat drukker alleen daar kies je zelf voor want je kan ook bij een rustig zwembad gaan liggen. Of natuurlijk op het prachtige strand die direct aan het hotel grenst. Al met al een echte aanrader en ik snap niks van alle negatieve reacties, hoe kun je nu negatief denken als je in het paradijs op aarde bent!!

prachtige zee en strand.

Joke, 19-4-2016

Wij hadden een upgrade naar een luxe kamer. Nog nooit zo'n mooie ruime nieuwe kamer gehad.

Aan het strand was het genieten. Bedje onder de palmen! Wel veel bedjes kapot maar er waren er genoeg.

Het eten was goed en door gebruik te maken van de themarestaurants ook gevarieerd.

Het hoofdzwembad werd voornamelijk gebruikt door jongeren die aan de bar in het water veel drinken begeleid door een zeer luidruchtig animatieteam. Ook s'avonds te luid vermaak naar onze smaak. Omdat alle restaurants en bars om een centraal plein liggen is het soms moeilijk om een rustig plekje te vinden voor een drankje.

Wij liepen regelmatig naar het restaurantje aan zee aan het eind van het Caraïbische straatje.

De service en bediening was goed en meestal vriendelijk. De kamer werd redelijk schoongemaakt.

Waardeloos 5 sterren

Krautscheid, 7-3-2016

Voor een Riu 5 sterren hadden we beter verwacht. Geen koffie en thee op kamer alleen sterke drank en paar flesjes soda en cola in koelkast. Deluxe kamer niet echt deluxe is gewoon standaard kamer maar dan met wifi inlogcodeen 1 meter groter. Kamer is pas gerenoveerd maar alles is slecht onderhouden en smerig. 2 kamers gehad voordat er een schone kamer beschikbaar was. Er zijn veel betere hotels in de omgeving en dat is uit ervaring . Voor de naam Riu hoef je het niet te boeken. 1e en laatste keer Riu wij pakken de andere ketens in vervolg weer. Jammer Riu maar ons niet meer gezien.

druk en gezellig

piet jansen, 17-1-2016

Leuk en druk hotel met een goede all in formule, prettig animatie team fijne zwembaden waarvan één erg druk, de gerenoveerde kamers zijn goed, alles doet het. Het personeel is vriendelijk en behulpzaam de ligging aan zee is ideaal, voldoende stoelen bij de zwembaden en aan het strand. Twee winkel gebiedjes waar je alleen wat souvenirs kan kopen binnen het complex heb je geen geld meer nodig met uitzondering van een fooitje aan de schoonmaaksters en bediening, er zijn voldoende restaurants buffet en a la carte. Excursies zijn erg duur en als je via touroperator reist bijna niet te boeken( de plaatselijke vertegenwoordiger is bijna niet te vinden in dit hotel) Riu Bambu vormt samen met nog 4 andere Riu's één groot complex er is een goede spa en voldoende mogelijkheden voor de onderwater sport. Nadeel van dit complex is dat er buiten de poort weinig te doen is op de dure excursies na,De Nederlandse reisleiding is ronduit slecht, de Nederlandse gasten worden door hen niet serieus genomen jammer touroperator

We hebben een aantal aanbieders voor RIU Bambu voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel RIU Bambu in Punta Cana / Playa Bavaro, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel RIU Bambu zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel RIU Bambu scoort een 8.17 uit 10 op basis van 313 reviews.

Onze bezoekers bekeken ook: