Hotel Be Live Grand Marien

8,5

7 tips over Hotel Be Live Grand Marien

Tompoesje, 11-2-2014

In 2012 schreef ik:

Vlakbij het hotel woont Henny van Ginkel (Nederlandse). Ze helpt de arme dominicanen met kleding en medicijnen. Tevens verzorgt ze excursies op maat in de omgeving, samen met haar man Domingo. Dus veiliger dan alleen op pad te gaan.Ze hebben een taxi voor max. 5 personen per keer.

Wil je iets bijzonders zien, stuur haar een mailtje en vraag naar de mogelijkheden, zo help je ook de Dominicanen:

Het emailadres vanaf heden (2014) is : hennyvanginkel01@gmail.com

Raymon, 27-8-2013

De volgende trips hebben wij gedaan en zijn erg aan te raden:

- Camel truck safari: geweldige trip waar van de 27-delige watervallen, je zelf door 12 niveaus heen gaat, springend, glijend, zwemmend etc. top!

- Buggy rijden: op kwartiertje afstand van het hotel, erg leuk en veel modder!

- Samana VIP: met als hoogtepunt de grote waterval waar je het laatste stukje met paard heen gaat en het Bacardi eiland, net zo prachtig als op tv.

Roels steven, 16-4-2013

Punta rusia is de moeite te bezoeken!

Sosua en cabarete zijn eveneens de,moeite te bezoeken, vanuit dit hotel betaalden we,met de taxi 2500peso voor,sosua en cabarete. taxi chauffeur heeft ons overal gebracht entelkens bij zijn wagen gewacht (is gebruikelijk daar)

Als je de watervallen wil bezoeken ga je best rechtstreeks naar daar betaal je 15 euro (zonder rit).

We hebben een aantal aanbieders voor Be Live Grand Marien voor je op een rij gezet:

Mariam, 10-11-2012
met dolfijnen zwemmen bij dolphin world, boottocht, paradise eiland
Tompoesje, 24-7-2012

Beste reizigers,

De vorige tip van 5-12-2011 is wat achterhaald. Je kan beter onder begeleiding van een gids/chauffeur op pad gaan. Het is de laatste tijd niet overal veilig als toerist alleen!

Yvonne, 5-12-2011
Ga met een minibus naar Puorto Plata, dit is een geweldige ervaring. Het kost 20 pesos per persoon om daar naar toe te gaan. Je kunt zelf het busje tegenhouden als je langs de hoofdweg gaat staan. Uiteraard probeert er altijd iemand om je te helpen en de stad te laten zien! En dat kost natuurlijk geld! Het is veilig om dit zelf te ondernemen.

veronique, 14-12-2009

-Wissel nooit geen geld in het hotel! (in sosua of cabarete zijn er tientallen wisselkantoren met veel betere koers)

-Bestel nooit geen taxi in het hotel!( gewoon langs de baan lopen en er stoppen constant taxi's(afbieden moet! wij hebben vanuit playa dorado naar sosua 10 $ met 4 pers betaald en 15$ naar cabarete) Of nog goedkoper is het lokale vervoer 5$ voor 4)

-Boek geen excursies vanuit het hotel ! Ga naar Cabarete en boek ze daar,zelfde excursies maar sommige tot40$ p.p goedkoper