Hotel Riu Bachata

Meer hotelinfo

263 reviews over Hotel Riu Bachata

• 10jan en anne09-07-2014

volgen jaar weer

wij zijjn in juni 16 dagen in Bachata geweest en hebben een geweldige vakantie gehad het personeel is zeer vriendelijk en behulpzaam ,het animatie team is gezellig en niet opdringerig vanaf dag een hebben we zeer lekker gegeten vooral het ontbijt was zeer goed je krijgt gelijk een kan koffie op tafel het avond eten altijd warm ze hielden het goed in de gaten prima het strand is er heerlijk lekker onder de palmbomen ,bij het zwembad vond ik het wat te druk maar dat is mijn mening als je er van houd is het er wat gezellig hoor maar het mooiste de kamers wat schoon elke dag weer ,alles glom bad kamer zo schoon ,keurig keurig in de avond zeer gezellig volgen jaar weer als het kan zeker weten

• 10Jo21-04-2014

weer geweldig

voor de8x naar de bachata geweest in een woord gewoon geweldig alles is daar mooi gezellig en lekker eten en de bevolking en personeel gewoon geweldig als je van plezier en gezellifgheid houdt net als wij dan is het daar fantasties

• 9Familie Van Vliet16-02-2014

Volop genoten!

Wat hadden we een angst om naar Bachata te gaan na het lezen van de beoordelingen....... Maar waar halen de mensen het vandaan! Wij hebben met onze pubers van 12, 14 en 16 jaar ontzettend genoten. Alles was schoon, het eten heerlijk en het personeel zo vriendelijk! We zijn ook een paar keer bij Merengue wezen kijken, maar Bachata is echt mooier en nieuwer. Twijfel niet, maar boek gewoon. Het is fantastisch! Als we dan een klein puntje moeten noemen; Een week is te kort voor zo'n afstand.

• 4Ineke 09-11-2013

Hotel heeft glans verloren

Na 3 kamerwisselingen omdat o.a de airco niet werkte of de ligging van de kamer beneden peil was eindelijk in een redelijke kamer terecht gekomen. Daar is tijdens ons verblijf 3 x totale stroomuitval geweest en 2 x geen water uit de kraan. Interieur van de kamers is aan vervanging toe. Elke dag zou de minibar worden bijgevuld. Niet dus! In 3 weken slechts 3 x een fles water gekregen. Muziek door slecht animatieteam steeds weer veel te hard en vreselijke muziek. We gaan voor de caraibische sfeer en niet voor house en techno muziek naar de DOMREP. In de baai naast het hotel wordt een havendok aangelegd. Jammer want het was een uniek stukje natuur. De shows kan je bijwonen met oordoppen op omdat alles heel hard en schreeuwerig is. Kortom je komt niet tot rust. We zijn allebei ziek geweest. Niet van het hotelterrein af geweest en geen alcohol gedronken. Moet van het eten gekomen zijn. Klagen bij de receptie of de nmanager heeft bij ons niet geholpen. 10 x geweest maar geen 11e x meer!

• 8Willem20-10-2013

Wederom Geweldig.

Voor de 11e keer Riu Bachatta, nog steeds heel fijn, goed eten en vriendelijk personeel. Verbaas mij altijd weer over sommige negatieve reacties. Je kunt als je wilt iedere dag wat anders eten (dus hoezo niet veel). Prostitutie? kom op zeg (nooit iets van gezien). Service was nog beter dan voorgaande jaren (bediening op het strand). Prijs/kwaliteit verhouding is 100%.

• 9Demy 01-09-2013

Super vakantie

een heerlijke week gehad in Puerto plata, mooie omgeving en mooi resort. Grote variatie in excursies en goede service van de touroperator. Enkele minpunten vonden wij de grote aantallen lokale dominicanen, de stank bij de zwembad bar en de snacks 's avonds niet aanwezig waren. Verder de kamer heel netjes, resort zelf wordt ook goed onderhouden en de service in het buffetrestaurant is goed. er zijn verschillende excursies te boeken via internet voor ieder wat wils. Paradise Island is leuk om eens naar toe te gaan!!

• 8John & Bianca27-08-2013

Heerlijke vakantie gehad!

Ondanks eerder reviews van andere bezoekers, 16 dgn geboekt bij Riu Bachata. Wij waren hier van 11 t/m 25 augustus 2013. Foto's zijn toegevoegd...

Met name de kwaliteit van het eten, kamers en de zeer behulpzame medewerkers zijn grote 'plussen' van dit 10 jaar oude resort.

Van de drie Riu resorts (Bachata, Merengue en Village zitten alle drie aan hetzelfde strand op een rij) vonden wij Bachata het mooiste en beste resort.

Er is eerder geschreven over de 'Locals' die het weekend op de parken overheersen. Dit hadden wij al gelezen voordat we besloten om Bachata te kiezen als onze bestemming. Laten we dit, nu we de eigen ervaringen hebben, eens toelichten:

JA, ze komen met veel naar de Merengue en Bachata resorts. Op vrijdag middag staat de lobby / receptie vanaf 15:00u met incheckende Dominicanen. JA, dit betekent dat het druk is bij het zwembad (met name bij de poolbar) en tijdens het avondeten. NEE, ze zijn niet storend voor / naar andere gasten toe.

• 9pietbjansen19-07-2013

thuis komen

Riu Bachatta was weer thuis komen, wij zijn hier nu heel vaak geweest in dit hotel mei 2013 weer, wat lees je een onzin verhalen over dit hotel, de dominicanen zijn luidruchtig maar vrolijk en zeker niet handtastelijk richting de nederlandse toerist. of je moet er aanleiding voor geven De kamers zijn goed de locatie is prima het eten soms wat minder maar voldoende, de bediening doet zijn uiterste best om het de toerist naar zijn zin te maken, soms voor een fooitje maar ook zonder, het annimatie team is wisselend leuk en de shows sávonds zijn proffesioneel

• 1Gaëtan Algoet16-07-2013

nieit Riu waardig

Terwijl we erbij waren werd 2x een badhanddoek gestolen. We zijn in de stad zeep moeten gaan kopen omdat er geen zeep is aan de wasbak. De eerste week hadden we zelfs geen frieten. Ijs was er enkele dagen aanwezig in het restaurant. Het eten was slechter als er meer Dominicanen in het hotel waren. Twee avonden hebben we kunnen genieten van een heerlijk Riuwaardig bufet..Verschillende groepen toeristen hebben het hotel verlaten omdat het zo onmenselijk was. Vechtpartijen tussen lokalen en toeristen kwamen regelmatig voor. Mijn dochter, blond en 17 jaar, werd tegengehouden door Dominicaanse toeristen en werd dank zij de interventie van een groep dansers die we zeer goed kennen vrijgelaten. We zijn allen afgevallen dat zelf ik ter plaatse nieuwe kleding ben moeten gaan kopen. Mijn broeken zakten na een week gewoon af tot aan mijn kieën.

• 9Rene14-07-2013

Rustig gelegen hotel

Mooiste hotel van de drie die in het resort liggen. We werden vriendelijk ontvangen door het personeel. De kamer had uitzicht op zowel de baai, de zee als het trouwkappeltje. Het strand wordt goed onderhouden maar wij hadden de pech dat er een tropische storm was en dat de zee erg woelig was. De kamer werd dagelijks grondig gereinigd en het kamermeisje verraste ons dagelijks met versieringen van handdoeken en bloemen. De kamer was zeer rustig. Het restaurant was van uitstekende kwaliteit en er was genoeg variatie.De kelners waren vriendelijk en behulpzaam. In het weekend was het drukker in omdat de plaatselijke bevolking ook in het hotel waren en deze waren tamelijk luidruchtig.

17 tips over Hotel Riu Bachata

• Tompoesje, 11-02-2014

In 2012 gaf ik de volgende tip:

Vlakbij het hotel woont Henny van Ginkel (Nederlandse). Ze helpt de allerarmsten dominicanen met kleding en medicijnen. Tevens verzorgt ze excursies op maat in de omgeving, samen met haar man Domingo. Ze hebben een taxi voor max. 5 personen per keer. Wil je iets bijzonders zien, stuur haar een mailtje en vraag naar de mogelijkheden, zo help je ook de Dominicanen.

Haar emailadres is veranderd, dit is het nieuwe: [email protected]

• Ineke , 09-11-2013

Neem genoeg immodium mee en ga naar de apotheek als het niet over gaat.

• Atila, 25-01-2013

Lees het boek : Verborgen en verloren schatten in de dominicaanse Republiek

9 vragen over Hotel Riu Bachata

• Cobi, 02-09-2016

Veiligheid & excursies

Hallo, hier en daar lees je dat het niet altijd veilig is. Merk je daar veel van? Wat zijn de taxiprijzen waar kun je het beste een taxi nemen? Waar kun je het beste een excursie boeken, wat zijn leuke dingen in de buurt.

• Cobi Panman, 02-09-2016

Veiligheid & excursies

Hallo, ik lees hier een daar dat het niet overal veilig is. Merk je daar veel van? Wij gaan naar Puerte Plata. Wat is zijn leuke dingen/plaatsjes in de buurt? En wat zijn leuke excursies en waar kun je die het beste boeken, kun je met de lokale bevolking op pad gaan?

• Franciska , 20-07-2016

Bachatta hotel

Zijn er mensen die volgende maand naar dit hotel gaan ?

Vrouw44, 20-07-2016

• Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand toegangGemakkelijk toegankelijk

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• Soort gerechtenGerechten voor gasten met allergieën, Internationaal, Italiaans, Regionaal, Sushi, Tapas / Fingerfood

• WifiGratis
  • Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • TemperatuurregelingAirco, Ventilator
  • KeukenKeuken
  • Huishoudelijke apparatuurGratis minibar, Kluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Strijkijzer, TV

• WinkelsApotheek, Cadeauwinkel, Juwelier, Kapper, Kleding winkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin, VIP area
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Casino
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Tours, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenParkeergarage, Parkeerplaats