Hotel Riu Bachata

Wellness hotel, Hotel aan zee, Familiehotel, Designhotel, Boutique hotelWeer vandaag34°23°
Hotel Riu Bachata
8,5

15 reviews over Hotel Riu Bachata in het Nederlands

16 dgn. Mooi resort, direct aan het strand.

Fam. Vos
10-8-2017

Hotel ligt direct aan het strand. Kamers zijn wat gedateerd. Twee sleutels van kamer met kluisje op kamer, zonder extra kosten. Prima WiFi. Ook op kamer. Toiletpapier en handdoeken oké. Eten voor elk wat wils, maar weinig variatie. Voldoende ligbedjes. Wil je een leuke plek onder een parasol, dan moet je wel heel vroeg zijn. Helaas wordt het strand niet dagelijks schoongemaakt. Hebben we al wel veel beter meegemaakt. Leuk animatiegigant. Niet opdringerig. Leuke zitplekken op complex. Hygiene is oké, alleen bekers/glazen en borden niet altijd goed schoon. Bestek in restaurant wel. Groot zwembad. Helaas overal slechts ongeveer 1.20 mtr diep. Zeer vriendelijk personeel. Dagelijks gewapende bewaking op terrein die hele nacht rondes lopen. Hebben wij als prettig ervaren. Koel drinken en geen wachtrijen bij bar. Gasten: NL, Belg, Dld, Fransen, Canadezen, Amerikanen en veel Engelsen. Vrijwel geen Russen.

zorgeloze vakantie gehad van begin tot einde

pals hilde
8-3-2017

aangenaam en ruim complex dat net en verzord is. het eten was lekker en voor elk wat wils.vriendelijk personeel en heel de dag door entertainement. zodus prijs -kwaliteit voor mij geen enkel minpunt.

Gereisd Met oudere kinderen in Fri Apr 01 2016 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Mooi hotel, fantastische ligging, eten geen 4*

maurice
24-7-2016

Hotel heeft echt een perfecte ligging als je van strand en snorkelen houdt.

De aankomst was goed geregeld en waren al snel in onze familiekamer. Deze had 2 2 persoonsbedden (let op erg smal van 125 cm) en 1 * 1 persoonsbed. Kamer verder perfect en ook de schoonmaak ervan zeer netjes. Alleen de matrassen lagen wat door en de 2 persoonsbedden waren wat smal.

Bij het zwembad kan het wat drukker zijn maar aan het strand zijn altijd bedjes genoeg en ook voldoende schaduw tussen de palmbomen en bomen direct aan zee (dus niet om 6 uur je bed uit voor een bedje te reserveren). Ook de bedjes waren van goede kwaliteit (niet zoals in eerdere reviews kapot).

Zwembad is goed onderhouden en voldoende te doen op en rond het water door de animatie die niet opdringerig is (geen zin dan hoef je ook niet mee te doen). Ook voldoende en lekkere cocktails, bier proeft wat chemischer dan bij ons.

Grote minpunt is de variatie in de keuken s'avonds. Kwaliteit is goed (geen darm problemen) maar te weinig diversiteit (zeker geen 4 sterren waard). Ontbijt en lunch goed maar wil je s'ochtends een omelet dan moet je wel een half uurtje in de rij staan aangezien er maar 1 kok is hiervoor (dat heb ik al veel beter mee gemaakt).

Ook de ala cart restaurants hebben 1 groot minpunt en wel het boeken. Dit kan alleen op de dag zelf en wel om 7 uur. Hier staat dus al om 6.30 uur een zeer lange rij en boeken is zo bijna niet mogelijk, dit verwacht je niet bij een 4* hotel.

Voor de rest perfecte locatie en relatief rustig aan strand. Van de cruiseschepen merk je totaal niets (wij hadden er 2 op 2 weken). Wil je iets van excursies doen boek die dan op het strand, zeer betrouwbaar en scheelt je 30 euro pp per trip. Wil je een taxi loop dan even buiten de rui poort en neem hier een taxi scheelt de helft ten opzichte van de hotel taxis (moet wel onderhandelen). Zelf is veel leuker en goedkoper dan de georganiseerde trips. Neem zeker de gua-gua (lokale bus) zeer goedkoop en een ervaring opzich. Leukste en mooiste trips om te doen Damajagua Watervallen (doe ze allemaal echt een aanrader) en Paradise Island (als je van snorkelen houdt).

Samenvattend: zeker een aanrader als je het eten voor lief neemt

Gereisd Met oudere kinderen in juli 2016

Goed hotel

Ellen
10-5-2016

Een week hier met gezin geweest. Mooi en schoon complex met groot strand. Ligbedden op het strand zijn wat ouder (doorgezakt) dan de ligbedden bij het zwembad. Persoonlijk kon ik er wel prima op liggen. Wij hadden zowel aan het zwembad of het strand, altijd plek. Eten was goed en in orde. Kamers klassiek ingericht en wat verouderd maar wel schoon. Het bad in de badkamer zou opgeknapt mogen worden. Goed onderhouden tuinen. In het weekend veel lokale bevolking in het hotel. Zijn luidruchtig en erg aanwezig. Is geen probleem maar je moet er van houden. Entertainment doet erg zijn best maar stelt niets voor. Optredens/shows in de avond zijn een flop. Alhoewel ik daar niet voor kom, is het wel leuk als er in de avond wat te doen is aangezien je 's avonds niet zomaar het complex verlaat. Het ligt namelijk erg afgelegen. Heerlijke week gehad en het enige echte minpunt vond ik de toiletten in lobby. Die werden overgebruikt doordat er te weinig toiletten bij het zwembad waren.

Gereisd Met oudere kinderen in mei 2016

Vergelijkbaar met 3 sterren

Gaëtan
9-7-2015

Het hotel is zeker geen 5 sterren waard. Maar & van de 4 restaurants heeft airco. De airco op de kamer werkt niet naar behoren. Het eten is steeds hetzelfde en zeer weinig keuze om een buffet te zijn van de Riu klasse. Op de straat op 50m van onze slaapkamer was zelf een schietpartij waarbij 10 schoten werden gelost op een wagen. Dit zou komen omdat de lokale maffia zich wil vestigen in de nieuwe aanlegplaats voor cruiseschepen

Gereisd Met oudere kinderen in juni 2015

2de keer riu bachata

willie
27-11-2014

goed gezellig hotel goede service aanrader, iets niet helemaal naar je zin ga na receptie en het komt goed, betaald wifi is over heel riu bachata kost 35 doller per week niet snel, en je kan in het riu hotel in het wifi gebied ook gewoon inloggen, in mijn hotelkamer paste ook de europese stekker is alleen op slaapkamer, kom je binnen vul periode door water heen kun je ook gewoon bij receptie gratis halen

Gereisd Alleenreizend in november 2014

Is terug verbeterd sind de laatste jaren.

Gaëtan
23-9-2014

Is een redelijk goed hotel van 4 sterren. In de omgeving is weinig te doen buiten het dorpje Maimon dat je kan bezoeken. Dit jaren waren er enorme werken in de baai voor het aanmaken van een haven voor mega cruiseschepen

Gereisd Met oudere kinderen in juni 2014

Volop genoten!

Familie Van Vliet
16-2-2014

Wat hadden we een angst om naar Bachata te gaan na het lezen van de beoordelingen....... Maar waar halen de mensen het vandaan! Wij hebben met onze pubers van 12, 14 en 16 jaar ontzettend genoten. Alles was schoon, het eten heerlijk en het personeel zo vriendelijk! We zijn ook een paar keer bij Merengue wezen kijken, maar Bachata is echt mooier en nieuwer. Twijfel niet, maar boek gewoon. Het is fantastisch! Als we dan een klein puntje moeten noemen; Een week is te kort voor zo'n afstand.

Gereisd Met oudere kinderen in januari 2014

nieit Riu waardig

Gaëtan Algoet
16-7-2013

Terwijl we erbij waren werd 2x een badhanddoek gestolen. We zijn in de stad zeep moeten gaan kopen omdat er geen zeep is aan de wasbak. De eerste week hadden we zelfs geen frieten. Ijs was er enkele dagen aanwezig in het restaurant. Het eten was slechter als er meer Dominicanen in het hotel waren. Twee avonden hebben we kunnen genieten van een heerlijk Riuwaardig bufet..Verschillende groepen toeristen hebben het hotel verlaten omdat het zo onmenselijk was. Vechtpartijen tussen lokalen en toeristen kwamen regelmatig voor. Mijn dochter, blond en 17 jaar, werd tegengehouden door Dominicaanse toeristen en werd dank zij de interventie van een groep dansers die we zeer goed kennen vrijgelaten. We zijn allen afgevallen dat zelf ik ter plaatse nieuwe kleding ben moeten gaan kopen. Mijn broeken zakten na een week gewoon af tot aan mijn kieën.

Gereisd Met oudere kinderen in Sun Jun 30 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Rustig gelegen hotel

Rene
14-7-2013

Mooiste hotel van de drie die in het resort liggen. We werden vriendelijk ontvangen door het personeel. De kamer had uitzicht op zowel de baai, de zee als het trouwkappeltje. Het strand wordt goed onderhouden maar wij hadden de pech dat er een tropische storm was en dat de zee erg woelig was. De kamer werd dagelijks grondig gereinigd en het kamermeisje verraste ons dagelijks met versieringen van handdoeken en bloemen. De kamer was zeer rustig. Het restaurant was van uitstekende kwaliteit en er was genoeg variatie.De kelners waren vriendelijk en behulpzaam. In het weekend was het drukker in omdat de plaatselijke bevolking ook in het hotel waren en deze waren tamelijk luidruchtig.

Gereisd Met oudere kinderen in Sun Apr 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

• Eten en drinkenLunch

• Kleur van het strandLicht
  • Privé strandAanwezig
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand toegangGemakkelijk toegankelijk

• Animatie programmaAanwezig, Kids Club (6-9 jaar), Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin

• Soort gerechtenGerechten voor gasten met allergieën, Internationaal, Italiaans, Regionaal, Sushi, Tapas / Fingerfood

• WifiGratis
  • Gratis wifiGehele hotel

• Balkon / terrasEigen Balkon, Terras
  • TemperatuurregelingAirco, Ventilator
  • KeukenKeuken
  • Huishoudelijke apparatuurGratis minibar, Kluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Strijkijzer, TV

• WinkelsApotheek, Cadeauwinkel, Juwelier, Kapper, Kleding winkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Op het terreinBagageruimte, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin, VIP area
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Casino
  • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis, Tours, Wasserette

• SaunaAanwezig, Hammam, Stoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenParkeergarage, Parkeerplaats

• WatersportDuiken, Kanoën, Snorkelen, Surfen, Waterskiën, Zeilen
  • BuitensportenGolfbanen, Paardrijden
  • BalsportenVolleybal
  • FitnessAerobics, Fitness
  • Tennisbaan2, Aanwezig
  • Sport & SpelBiljart, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Riu Bachata in Puerto Plata - Bahia de Maimón, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Riu Bachata zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.