Las Terrenas/ Samana

8.6Fantastisch

We hebben een aantal aanbieders voor Las Terrenas/ Samana voor je op een rij gezet:

vakanties Las Terrenas/ Samana

Dagen regen131010101513151514151616

Reviews over Las Terrenas/ Samana

• 9Karel Bellen25-11-2019

Een droom.

Het schiereiland Samana is een droom. Er zijn veel mooie stranden, de mensen zijn super vriendelijk maar ook zeer arm. Je kan er prachtige uitstappen doen. Wij vonden het Bacardi eiland wel een toeristenval (niet echt de moeite), er zijn veel mooiere stranden. Playa Rincon is heel mooi maar niet onderhouden. Gelukkig worden de stranden aan de hotels wel goed onderhouden. Over het algemeen is het zeker een aanrader.

• 7Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 10Omgeving
    • 9Zorg voor natuur

Gereisd met partner in november 2019

• 8De Schutter Ilse23-06-2018

de idyllische omgeving en het weer maken veel goed

prachtige stranden, turquoiseblauwe zee, aangenaam warme water, zon, palmbomen, lekkere pina colada, soms lekker eten, soms de rust, op een stukje verlaten strand, aangezien er buiten ons resort, geen andere resorts in de direkte omgeving waren, vele winkeltjes in Las Terrenas, enkele gezellige terrassen, niet té groot stadje, diverse culturen, bedrijvig stadje. Toch een beetje pusherige mentaliteit en beware! want velen proberen je "in 't zak te zetten"!!! Ik heb ongelooflijk veel geld gespendeerd omdat ik nergens om de prijs pingelde; mijn keuze...maar toen onze touroperator strandtas met handdoek, snorkels, fototoestel...volledig uiteen, gescheurd was tijdens ons bezoek aan het befaamde cayo levantado (bacardi eiland), waar je eerst een tiental soevenierkraampjes passeert,wanneer voet aan land, dan van een buffet grootkeuken mag genieten (één drankbonnetje slechts!) en dan een zak ter vervanging zoekt met slechts 10 dollars op zak....één van de verkopers in een pusherige bui kwam zelf "leuren" met ne rode stoffen strandtas met scheepstouw draaglitsen waar hij 70 dollar voor vroeg, na onderhandeling en het tonen van een totaal uiteenhangende strandzak, zag hij de noodzaak en bij het tonen van de portemonnaie met slechts 550 pesos in, was de koop geklaard: 500 pesos = 10 $ en voor het overhandigen van de tas vroeg hij de laatste 50 pesos ook nog, die we echter niet hebben gegeven...dus, men bedot de toeristen voor gemakkelijk 7 X de normale prijs! Dit ooit zo prachtige eiland was zalig om even te snorkelen maar verder is het al commerce én een schandalige vuilnisbelt tussen de eetgelegenheden en het strand tussenin! En dit is zeker niet van toeristen alleen, want de lokale bevolking ziet niet zo nauw op hygiëne en milieu en vuilopruiming... Spijtig! Vissen die niet mensenschuw zijn zwemmen om je heen, je vindt hier en daar mooie schelpjes en sand dollars, hoe prachtig is de natuur toch!! Een begeleider op deze excursie, die vanaf het begin alle mensen fotografeerde, op de boot, op het eiland, in zee, promoot halverwege de dag zijn DVD met foto's van ons en van het nationaal park en het eiland en de dieren en de omgeving, die hij al half heeft afgewerkt, voor 40 dollars...thuis gekomen, staat deze schijf vol met wat hij heeft beloofd maar ook Alle anderen aan boord en hun fotosessies van de ganse dag! Is het niet door geld dan wel door afwerking of organisatie, maar men probeert je steeds weer "te naaien"..! Ik heb een praatjesmaker eens duidelijk gezegd dat hij me bedot had en dat ik hem niet meer wenste te spreken en dat we niet allemaal rijke mensen zijn die met geld kunnen smijten maar dat sommigen van ons, hard moeten werken om éénmaal/jaar eens een goei vakantie te beleven!!

• 7Cultuur
    • 9Stranden

Gereisd met partner in juni 2018

• 9Joaquim Comenda31-07-2014

bom lugar

A região merece duas semanas de ferias

• 9Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in januari 2014

• 10l_kerremans02-06-2014

Droomvakantie

Het is heel fijn om bij mensen te logeren die het land kennen en jou daarin willen laten delen.

• 10Omgeving
    • 10Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in april 2014

• 10Rudy Coolens30-05-2014

fatastische plek

ideaal voor rustige vakantie je kan uitstappen doe mt de catamaran , naar een grot bezichtigen en waterval , gaan zwemmen met dolfijnen en wat de lokale bevolking eet , naar een eiland varen en kijken hoe daar de mensen leven , naar de mangroven varen en bezichtigen.

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in mei 2014

• 10Maria16-04-2014

posto fantastico

destinazione ottima da fare nella vita

• 9Uitgaanslevenn

Gereisd met vrienden in maart 2014

• 6Erik Henderickx10-11-2013

Buiten de hotels: armoede.

Tijdens de meer dan 2 uur durende autorit, couleur locale gesnoven. Tevens door het natuurgebied gereden. Prachtig. In de dorpen heerst armoede, maar de mensen zijn er zeer vriendelijk.

• 6Omgeving
    • 6Uitgaanslevenn
    • 6Cultuur
    • 8Stranden

Gereisd met partner in april 2013

• 9carlos caetanita26-06-2013

Bom destino férias

Local férias para descansar e para quem tem crianças. Praia Excelente.Bom serviço. Recomendo.

• 9Sfeer in stad
    • 8Uitgaanslevenn

Gereisd met partner in juni 2013

• 7Erwin Aué27-10-2012

heb wel mooiere badplaatsen gezien

Als je niet meerdere resorts bezocht hebt, kan je ook moeilijk een oordeel vellen. Er zijn best leuke uitjes te beleven zoals de watervallen van El Limon of Bacardi eiland Cayo Leventado, Ook het natuurpark Los Haitises is een optie, en in het begin van het jaar kan je de walvissen bewonderen. Voor snorkelaars is er genoeg onder water. Het strand van Grand Bahia Cayacoa is te klein en vuil.

• 7Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur
    • 6Stranden

oktober 2012

• 8floeflie25-09-2012

Mooie omgeving

Een mooie omgeving met veel groen, nog niet zo toeristisch als in het zuiden.

• 8Uitgaanslevenn
    • 8Stranden