• Type accommodatie

• Waardering

Sorteren

vakanties Las Terrenas/ Samana

Reviews over Las Terrenas/ Samana

de idyllische omgeving en het weer maken veel goed

De Schutter Ilse
    23-6-2018

prachtige stranden, turquoiseblauwe zee, aangenaam warme water, zon, palmbomen, lekkere pina colada, soms lekker eten, soms de rust, op een stukje verlaten strand, aangezien er buiten ons resort, geen andere resorts in de direkte omgeving waren, vele winkeltjes in Las Terrenas, enkele gezellige terrassen, niet té groot stadje, diverse culturen, bedrijvig stadje. Toch een beetje pusherige mentaliteit en beware! want velen proberen je "in 't zak te zetten"!!! Ik heb ongelooflijk veel geld gespendeerd omdat ik nergens om de prijs pingelde; mijn keuze...maar toen onze touroperator strandtas met handdoek, snorkels, fototoestel...volledig uiteen, gescheurd was tijdens ons bezoek aan het befaamde cayo levantado (bacardi eiland), waar je eerst een tiental soevenierkraampjes passeert,wanneer voet aan land, dan van een buffet grootkeuken mag genieten (één drankbonnetje slechts!) en dan een zak ter vervanging zoekt met slechts 10 dollars op zak....één van de verkopers in een pusherige bui kwam zelf "leuren" met ne rode stoffen strandtas met scheepstouw draaglitsen waar hij 70 dollar voor vroeg, na onderhandeling en het tonen van een totaal uiteenhangende strandzak, zag hij de noodzaak en bij het tonen van de portemonnaie met slechts 550 pesos in, was de koop geklaard: 500 pesos = 10 $ en voor het overhandigen van de tas vroeg hij de laatste 50 pesos ook nog, die we echter niet hebben gegeven...dus, men bedot de toeristen voor gemakkelijk 7 X de normale prijs! Dit ooit zo prachtige eiland was zalig om even te snorkelen maar verder is het al commerce én een schandalige vuilnisbelt tussen de eetgelegenheden en het strand tussenin! En dit is zeker niet van toeristen alleen, want de lokale bevolking ziet niet zo nauw op hygiëne en milieu en vuilopruiming...

Spijtig! Vissen die niet mensenschuw zijn zwemmen om je heen, je vindt hier en daar mooie schelpjes en sand dollars, hoe prachtig is de natuur toch!! Een begeleider op deze excursie, die vanaf het begin alle mensen fotografeerde, op de boot, op het eiland, in zee, promoot halverwege de dag zijn DVD met foto's van ons en van het nationaal park en het eiland en de dieren en de omgeving, die hij al half heeft afgewerkt, voor 40 dollars...thuis gekomen, staat deze schijf vol met wat hij heeft beloofd maar ook Alle anderen aan boord en hun fotosessies van de ganse dag! Is het niet door geld dan wel door afwerking of organisatie, maar men probeert je steeds weer "te naaien"..! Ik heb een praatjesmaker eens duidelijk gezegd dat hij me bedot had en dat ik hem niet meer wenste te spreken en dat we niet allemaal rijke mensen zijn die met geld kunnen smijten maar dat sommigen van ons, hard moeten werken om éénmaal/jaar eens een goei vakantie te beleven!!

Droomvakantie

l_kerremans
    2-6-2014

Het is heel fijn om bij mensen te logeren die het land kennen en jou daarin willen laten delen.

fatastische plek

Rudy Coolens
    30-5-2014

ideaal voor rustige vakantie

je kan uitstappen doe mt de catamaran , naar een grot bezichtigen en waterval , gaan zwemmen met dolfijnen en wat de lokale bevolking eet ,

naar een eiland varen en kijken hoe daar de mensen leven , naar de mangroven varen en bezichtigen.

Las Terrenas/ Samana scoort een 8,4 uit 10, op basis van 42 reviews