Hotel Catalonia Gran Dominicus

Hotel aan zee, KinderhotelWeer vandaag33°24°
Hotel Catalonia Gran Dominicus
8,3

We hebben een aantal aanbieders voor Catalonia Gran Dominicus voor je op een rij gezet:

38 reviews over Hotel Catalonia Gran Dominicus in het Nederlands

Een heerlijke ontspannen vakantie..!!

Floor
24-4-2018

Goed:

Mooie grote kamers, vriendelijk personeel, de ligging is direct aan het strand, verschillende restaurants in het resort, mooi zwembad, geen massa's mensen, 's avonds zijn er leuke shows.

Een gezellige boottrip (met drankjes en muziek) naar Saona is echt de moeite waard. Een excursie naar de jungle moet ook geweldig zijn.. helaas waren wij niet op tijd met het boeken van deze excursie.

Minder goed: in de buurt Bayahibe is niet veel te beleven. Het lokale nationale park is niet de moeite waard. De gids sprak geen woord Engels. De omgeving daar was niet bijzonder mooi en we hebben alleen bijen, spinnen, vleermuizen en één loopvogel gezien.

Jah-man, relaxed

JK
6-3-2018

Een geweldig resot, met prima personeel, en lekker eten. mooi aangelegd park, we gaan zeker nog een keer.

helemaal,,te gek"

marga
8-1-2017

een laagbouw complex met prachtige groene tuinen waar veel aandacht aan besteed word

de normale kamers zijn aan renovatie toe maar de ,,privilege" kamers zijn up to date.

zeer vriendelijk personeel die alles voor ,,jouw vakantie" overhebben.

het strand met zeewater van 28 graden is fantastisch.

D-reizen

Prachtig resort met moderne, schone en ruime kamers. Wij hadden bij de reisorganisatie met een aanbieding een 'Privileged Room' geboekt, wat echt aan te raden is! Op het resort zelf proberen ze je dit anders nog aan te smeren (tegen vele hogere prijzen). Je krijgt dan een gerenoveerde en luxe kamer met 2 grote bedden (140 breed). In het hoofdrestaurant zijn aparte gedeeltes voor privileged gasten (waar je drinken elke keer wordt bijgeschonken en je van alle gemakken wordt voorzien). Ook zijn er drie a la carte restaurants: Italiaans, Caraïbische keuken en Steakrestaurant waar je zo binnen kunt lopen. Tevens is er op het strand nog een apart gedeelte voor privileged gasten waar je kunt relaxen op de strandbanken en kunt ontbijten/lunchen/dineren. Al het eten is echt heerlijk en ziet er supergoed uit! Het personeel doet echt hun best en is erg aardig. Het animatieteam is erg goed en doen het superleuk (vooral de Michael Jackson show was steengoed!). Dit resort is zeker aan te raden!!

fantastisch!

Frank_Beerendonk
17-9-2016

Alles is prima in dit luxe hotel!

Het eten is zeer goed en de service is heel goed.

Op dit hotelresort zijn meerdere restaurants (3 luxere restaurants) hier kun je luxer eten. Als toerist krijg je 8 keer de kans om dit gratis te mogen doen.

Zeer romantisch dineren pal aan het strand is ook mogelijk tegen 30 euro p.p. inclusief fles champagne! Je kunt ook voor 9 euro op de bananenboot (dat is goedkoop hier vergeleken met alle andere plekken)

Ga nooit met de taxi die zijn veel te duur.

Tip: Neem altijd Dominicaanse Peso´s mee als je buiten het hotel gaat!

Je kunt gewoon met de bus pal voor het hotel naar alle plekjes in de buurt.

Je kunt zelfs voor 1 dollar met de bus vanaf je hotel naar de plaats La Romana, tegenover de kerk in La Romana is een groot busstation met de naam SITAHR. Vanaf dit busstation kun je naar Bavaro of Punta Cana heen en terug voor een paar euro!!!

Als je dit met de taxi doet kost dit minimaal 130 euro dus ga met de bus.

Het is heel simpel met elke bus, vraag voor de zekerheid waar de bus heen gaat aan de chauffeur (die spreekt wel alleen spaans!)

Extra reistip: Zorg dat je op je mobiel Google Maps kunt meekijken of je in de goeie richting rijdt.

De nadelen in dit hotel zijn, er is een GAMBIO wisselkantoor bij de entree die 750 euro voor je wilt wisselen in Dominicaanse Peso´s en 160 euro ten nadele van jouw teruggeeft!!!! Deze GAMBIO is letterlijk crimineel bezig.

Nadelen die in je (kosten)voordeel werken zijn:

Leuke tripjes naar Saona eiland en Catalina eiland zijn de moeite waard.

De verkopers krijgen hier geld voor en hun commissie is 10% a 15% op alle daguitjes naar b.v. eilanden in de buurt. Dus dat bespaar je al gelijk als je dit van te voren weet.

Wij gingen alleen met de bus naar Dolphin Explorer in Bavaro om te zwemmen met dolfijnen. Dat was superleuk! Wij betaalde bij Dolphin Explorer 38 euro p.p. minder entree dan via het hotel of andere tour operator.

Nadeel 2:

Bij elk uitje staan fotografen klaar om iedereen te fotograferen.

1 foto in het hotel kost je dan 20 euro neem dus zelf ALTIJD je camera mee en bespaar hier ontzettend veel geld op.

De hoofdstad Santo Domingo viel tegen, Boca Chica viel tegen.

Houd rekening met het feit dat er overdreven veel armoede is.

Mooi hotel

Aspert
15-9-2016

Mooi, schoon en goed hotel. Lekker eten, al was de lunch beter dan het eten s'avonds. A la carte restaurants waren lekker. Wel jammer dat sommige (Italiaanse) gasten een voorkeursbehandeling kregen. Zo was er iets mis gegaan met de bestelling van Baileys volgens de manager van de bar, en brengt hij vervolgens 5 min later gewoon 2 glazen weg naar een paar Italianen. Schone, ruime kamers, vriendelijk personeel en een prachtig zandstrand. De bar op het strand had wel maar 1 cd die op repeat stond, en kan dus voorlopig geen Bob Marley meer horen.

Kat in de zak gekocht!

Christel
14-9-2016

Net terug van 9 dagen vakantie in Hotel Catallina. Waar zal ik beginnen, het hotel, de kamers en de omgeving zijn erg mooi en ook het personeel erg vriendelijk .Het probleem zit het in de zo genoemde Privileged Room. Hiervoor betaal je dus extra en verwacht hier dus wat extra dingen van zoals een prive incheck, apart strandgedeelte, later uitchecken onbepaald A la carte eten. Nou we hebben niets van dit alles gehad, geen aparte incheck maar drie kwartier in de rij en dan in het donker je kamer mogen zoeken. Geen strandbedje met parasol die werden ondanks het verbod gereserveerd door handdoeken leggers en hier deden ze niets aan. A la carte eten is dus max 5 keer en niet onbepaald. Geen strand handdoeken ruil op je kamer maar zelf je handdoek ruilen. Na 1 dag de kamer omgeruild omdat er naast bouwwerkzaamheden plaatsvonden ondanks dat je leest dat dit tot 31 juli zou duren!!!! Nee voor mij geen Catallina meer zijn genoeg hotels die hun belofte wel na komen........

Werkelijk prachtig laagbouw resort aan een heel mooi wit strand met azuurblauwe caraïbische zee. De kamers variëren van oubollig (Standaard) tot comfortabel (iets beter)/Privileged (gerenoveerd en luxer). Tevens is er ook sprake van een gedeeltelijke renovatie aan de kamers en gebouwen. Noodzakelijk, maar kan geluidsoverlast bezorgen tussen 08.00 en 17.00 uur. Als er hiervan sprake is kun je om een andere kamer vragen. Sowieso bij Privileged kamers.( de betere kamers)

De schoonmaak en verschoning van beddengoed en handdoeken zijn prima. De restaurants zijn redelijk tot goed te noemen en voor Privileged gasten zijn er de drie a la carte restaurants: Italiaans, Caraïbische keuken en Steakrestaurant waar je niet voor hoeft te reserveren ( andere gasten wel, max 2 keer per restaurant) In het hoofdrestaurant (buffet) zijn er drie speciale ruimtes, alleen voor privileged. Bovendien is er ook nog een Beach Terrace bar/restaurant, deze is alleen toegankelijk voor Privileged/Exclusive gasten Het personeel is doorgaans vriendelijk zolang je hun ook vriendelijk benaderd. Daarnaast doet één dollar tip vaak wonderen. De menukaart is echter op een verblijf van 7 dagen afgestemd.

Nadeel: animatie teams zijn gericht op Italiaanse, Spaanstalige en Franstalige gasten. Engels en Duits wordt er wel, maar gebrekkig gesproken. Dat zou zeker en eigenlijk voor verbetering vatbaar moeten zijn.

Irritant: Het constant aangesproken en benaderd worden door rondlopend personeel om een V.I.P gast te worden. Dan wordt je gevraagd mee te gaan en een uur een gesprek te gaan voeren met een andere medewerker. Eén en ander houdt in dat je dan All over the World in HUN hotelketen een vakantie kunt gaan genieten tegen een bepaalde prijs en met speciale V.I.P rechten. Iets wat RIU ook kent maar die zijn dan gelukkig niet zo opdringerig! Ik kies liever zelf wanneer, waar en bij welk hotel, van welke keten dan ook, ik mijn vakantie wil vieren! Zou ik hier nog een keer naar toe gaan: Ja!

Paradijs!

Jacobine
23-2-2016

Een heerlijke vakantie hier gehad.

We waren een beetje bang voor de badkamers, als we op verschillende pagina's reviews lazen. hiervoor hadden we onze boeking dan ook ge upgrade naar privilege via de reis organisatie. Kostte ons 80, euro- pp meer, achteraf in het hotel hadden we 500$ pp hiervoor moeten betalen! Wij zeggen: doen!

Want we kwamen hierdoor in een nieuwe kamer, nog geen twee maanden oud. Badkamer met regendouche. Heerlijk groot bed. Zelf usb stop contact aanwezig voor telefoon laden ed.

Personeel enorm vriendelijk. Prachtige omgeving. Caribische zee zoals je het voorstelt.

Wij gaan zeker terug!

heerlijk genieten

Jaap Hermse
23-11-2015

We hebben heerlijk genoten in dit hotel ik begrijp niet dat er reacties zijn die op een 5 uitkomen.

Wij hebben in honderden hotels gezeten dus we hebben zat ervaringen opgedaan.

Dus kunnen wij met het grootste gemak zeggen dat lage beoordelingen voor dit Hotel belachelijk zijn.

Heerlijk eten, overal WiFi zelfs op het strand en heeeeeeel veel vriendeljjke mensen.

En een mooi kunstmatig aangelegd rif bij het strand, wij raden het iedereen aan.

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Catalonia Gran Dominicus in Bayahibe, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Catalonia Gran Dominicus zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.