Hotel Catalonia Gran Dominicus

6.2Voldoende

Dominicaanse Republiek, Dominicaanse Republiek, Bayahibe

6.2Voldoende

We hebben een aantal aanbieders voor Catalonia Gran Dominicus voor je op een rij gezet:

• Aan zee
  • All inclusive
  • Animatie
  • Jacuzzi

53 reviews over Hotel Catalonia Gran Dominicus

• 2019
    8Timmer10-09-2019

Heerlijk bijkomen

We hebben een top vakantie gehad, heerlijk rustig resort. Schoon goed eten prachtig strand met heerlijke Caribische zee. Het enige wat wij miste was een leuk barretje waar je in de avond even gezellig op een kruk kon genieten van een Caribische avond. Ook was elke avond salsa/merengue dus dat word al snel wat eentonig en had wat afwisselender mogen zijn. Wij hadden een privilege kamer geboekt via touroperator en zou ik ook doen via touroperator, je hebt extra's en is goedkoper als je het gelijk doet. Wij hebben 88 euro extra betaald pp bij touroperator, daar betaal je ter plekke 30 dollar pp pk. Maar wel heerlijke kamer, ontbijten/lunchen/diner in een heerlijk strand restaurant met uitzicht op zee. Personeel erg vriendelijk en behulpzaam. Helaas moesten wij door omstandigheden aan het thuisfront onze vakantie verkort afbreken maar hebben 4 dagen genoten.

Gereisd met vrienden in september 2019

• 3Jong gezin met kind22-07-2019

Nooit meer

Op dit moment zitten wij op dit resort en hebben nog 5 dagen te gaan. Wij hebben zorgvuldig alle revieuws gelezen voordat wij hierheen zijn gegaan en ik kan zeggen dat wij door vele reviews een vertekend beeld hadden bij dit resort, namelijk een veel te positief beeld.

Het strand is werkelijk prachtig en het is erg fijn dat je meteen aan het strand zit maar daarmee is het meeste wel gezegd. De kamers dateren ergens uit de jaren 90 en alles valt dan ook zowat uit elkaar. De airco werkt nauwelijks, een plafondventilator maakte zoveel lawaai dat we nauwelijks konden slapen. De gangen zijn erg gehorig en het drank is veelal chemische troep. Het eten is bar slecht, weinig keus, koud tot lauw, weinig afwisseling en soms rauw. Het zwembad is smerig! Wij hebben veel resorts gehad maar dit is echt de slechtste die we ooit getroffen hebben. Muziek is elke dag hetzelfde en bijna niemand spreekt hier Engels. Ik zeg NIET DOEN!

Gereisd met jonge kinderen in juli 2019

• 9Ad Koolen22-04-2019

Fantastisch om tot rust te komen!

Leuk resort met vriendelijk personeel. Leuke animatie, bounty-strand met mogelijkheden tot snorkelen. Leuke excursies naar bv. Saona (bounty-eiland)

Gereisd met partner in oktober 2017

• 2018
    8Dreamcatcher05-10-2018

Fantastisch met kleine opmerking

Super mooi resort. We hebben een mooie droomvakantie gehad. Het hotel ligt aan een een fantastisch stukje strand Bayahibe. Heel goed gegeten in de diverse restaurants. We hadden privilege en konden daardoor op meerdere areas toegang krijgen. Aanrader als excursie is de trip naar Saona. Incl blue lagoon....Werkelijk fantastisch mooi. Enige nadeeltje is dat , op het resort, het sales team van de exclusive club je elke dag weer een membership probeert aan te smeren. Zeer jammer... deze proppers zijn veel te irritant prominent aanwezig.

Gereisd met partner in september 2018

• 9Floor24-04-2018

Een heerlijke ontspannen vakantie..!!

Goed: Mooie grote kamers, vriendelijk personeel, de ligging is direct aan het strand, verschillende restaurants in het resort, mooi zwembad, geen massa's mensen, 's avonds zijn er leuke shows.

Een gezellige boottrip (met drankjes en muziek) naar Saona is echt de moeite waard. Een excursie naar de jungle moet ook geweldig zijn.. helaas waren wij niet op tijd met het boeken van deze excursie.

Minder goed: in de buurt Bayahibe is niet veel te beleven. Het lokale nationale park is niet de moeite waard. De gids sprak geen woord Engels. De omgeving daar was niet bijzonder mooi en we hebben alleen bijen, spinnen, vleermuizen en één loopvogel gezien.

Gereisd met vrienden in juni 2016

• 8JK06-03-2018

Jah-man, relaxed

Een geweldig resot, met prima personeel, en lekker eten. mooi aangelegd park, we gaan zeker nog een keer.

Gereisd met partner in maart 2017

• Oude reviews

8marga08-01-2017

helemaal,,te gek"

een laagbouw complex met prachtige groene tuinen waar veel aandacht aan besteed word de normale kamers zijn aan renovatie toe maar de ,,privilege" kamers zijn up to date. zeer vriendelijk personeel die alles voor ,,jouw vakantie" overhebben. het strand met zeewater van 28 graden is fantastisch.

Gereisd met partner in december 2016

• 8Tessa12607-10-2016

Prachtig resort met schone, ruime kamers(laagbouw)

Prachtig resort met moderne, schone en ruime kamers. Wij hadden bij de reisorganisatie met een aanbieding een 'Privileged Room' geboekt, wat echt aan te raden is! Op het resort zelf proberen ze je dit anders nog aan te smeren (tegen vele hogere prijzen). Je krijgt dan een gerenoveerde en luxe kamer met 2 grote bedden (140 breed). In het hoofdrestaurant zijn aparte gedeeltes voor privileged gasten (waar je drinken elke keer wordt bijgeschonken en je van alle gemakken wordt voorzien). Ook zijn er drie a la carte restaurants: Italiaans, Caraïbische keuken en Steakrestaurant waar je zo binnen kunt lopen. Tevens is er op het strand nog een apart gedeelte voor privileged gasten waar je kunt relaxen op de strandbanken en kunt ontbijten/lunchen/dineren. Al het eten is echt heerlijk en ziet er supergoed uit! Het personeel doet echt hun best en is erg aardig. Het animatieteam is erg goed en doen het superleuk (vooral de Michael Jackson show was steengoed!). Dit resort is zeker aan te raden!!

Gereisd met partner in september 2016

• 8Frank_Beerendonk17-09-2016

fantastisch!

Alles is prima in dit luxe hotel! Het eten is zeer goed en de service is heel goed. Op dit hotelresort zijn meerdere restaurants (3 luxere restaurants) hier kun je luxer eten. Als toerist krijg je 8 keer de kans om dit gratis te mogen doen. Zeer romantisch dineren pal aan het strand is ook mogelijk tegen 30 euro p.p. inclusief fles champagne! Je kunt ook voor 9 euro op de bananenboot (dat is goedkoop hier vergeleken met alle andere plekken)

Ga nooit met de taxi die zijn veel te duur. Tip: Neem altijd Dominicaanse Peso´s mee als je buiten het hotel gaat! Je kunt gewoon met de bus pal voor het hotel naar alle plekjes in de buurt. Je kunt zelfs voor 1 dollar met de bus vanaf je hotel naar de plaats La Romana, tegenover de kerk in La Romana is een groot busstation met de naam SITAHR. Vanaf dit busstation kun je naar Bavaro of Punta Cana heen en terug voor een paar euro!!! Als je dit met de taxi doet kost dit minimaal 130 euro dus ga met de bus. Het is heel simpel met elke bus, vraag voor de zekerheid waar de bus heen gaat aan de chauffeur (die spreekt wel alleen spaans!) Extra reistip: Zorg dat je op je mobiel Google Maps kunt meekijken of je in de goeie richting rijdt.

De nadelen in dit hotel zijn, er is een GAMBIO wisselkantoor bij de entree die 750 euro voor je wilt wisselen in Dominicaanse Peso´s en 160 euro ten nadele van jouw teruggeeft!!!! Deze GAMBIO is letterlijk crimineel bezig.

Nadelen die in je (kosten)voordeel werken zijn: Leuke tripjes naar Saona eiland en Catalina eiland zijn de moeite waard. De verkopers krijgen hier geld voor en hun commissie is 10% a 15% op alle daguitjes naar b.v. eilanden in de buurt. Dus dat bespaar je al gelijk als je dit van te voren weet. Wij gingen alleen met de bus naar Dolphin Explorer in Bavaro om te zwemmen met dolfijnen. Dat was superleuk! Wij betaalde bij Dolphin Explorer 38 euro p.p. minder entree dan via het hotel of andere tour operator.

Nadeel 2: Bij elk uitje staan fotografen klaar om iedereen te fotograferen. 1 foto in het hotel kost je dan 20 euro neem dus zelf ALTIJD je camera mee en bespaar hier ontzettend veel geld op.

De hoofdstad Santo Domingo viel tegen, Boca Chica viel tegen. Houd rekening met het feit dat er overdreven veel armoede is.

Gereisd met partner in september 2016

• 8Aspert15-09-2016

Mooi hotel

Mooi, schoon en goed hotel. Lekker eten, al was de lunch beter dan het eten s'avonds. A la carte restaurants waren lekker. Wel jammer dat sommige (Italiaanse) gasten een voorkeursbehandeling kregen. Zo was er iets mis gegaan met de bestelling van Baileys volgens de manager van de bar, en brengt hij vervolgens 5 min later gewoon 2 glazen weg naar een paar Italianen. Schone, ruime kamers, vriendelijk personeel en een prachtig zandstrand. De bar op het strand had wel maar 1 cd die op repeat stond, en kan dus voorlopig geen Bob Marley meer horen.

Gereisd met partner in augustus 2016

• De staf spreektEngels

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, 50 m, < 5 minuten met de auto
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig

• Animatie programmaAanwezig, Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin
  • KinderopvangOp aanvraag