Reviews over Troense

Klein gehucht met mooi landgoed

Rinus
    10-8-2011

Troense is een kleine, nietige nederzetting, aan de rand van het dorp voert een smalle landweg geflankeerd door populieren naar de geel-wit geschilderde poortgebouwen van het Valdemarslot, het slot heeft een sober uiterlijk en werd tussen 1639 en 1643 opgetrokken door de bouwlustige Christian IV , het slot werd in de oorlog tegen de Zweden tussen 1657 en 1660 zwaar beschadigd. Achter het slot ligt een klein landschapspark en op de voorhof ligt een grote vierkante waterpartij waarlangs de dienstengebouwen van het slot een plaats hebben gevonden. Als men in de buurt is, is het slot zeker een kleine omweg waard.

Gereisd Met vrienden in juni 2005

Troense is een erg klein, maar zeer mooi vissersdorp waar

Paul van Velzen
    11-6-2008

Troense is een erg klein, maar zeer mooi vissersdorp waar in de loop der tijd nog maar weinig lijkt te zijn veranderd. In vergelijking met de omgeving maakt het dat dit een van de mooiste plaatsen van centraal Denemarken is, het oogt veel traditioneler dan de rest. Het Valdemars Slot vlak buiten het dorp is ook de moeite van een bezoek waard.

Gereisd Met partner in Thu May 01 2008 00:00:00 GMT+0000 (UTC)
Troense scoort een 8,5 uit 10, op basis van 2 reviews