Vakantiehuis Lalandia

Tonen op kaart

75 reviews over Vakantiehuis Lalandia

• 2019
    8RC Brouwer21-08-2019

Goed, en zeker wat van te maken!

Mooie uitvalbasis als je wat van de rest van Denemarken wil zien. Ons huisje was knus en van alle gemakken voorzien. Ja de douche was wat klein maar schoon. En de bovenkamer ging via een stijle trap. Onze kinderen van 7 en 6 vonden dat geweldig.

Het zwembad was fantastisch voor ieder wat wils van heel jong tot oud. De rest van het centrum deed wat centerparcs achtig aan, maar dat vinden wij niet erg. Monkey town vonden de kinderen ook erg leuk.

In de dichte omgeving niet veel te doen, op een half uurtje rijden leuke stadjes. Uit eten is overal in Denemarken een prijzige aangelegenheid. Ook de rest van het levensonderhoud is wat duurder dan we in Nederland gewend zijn. Zelfs bij de lidl 😉

• 6Petra Hoogeveen20-08-2019

Redelijk

Wij hadden met 4 een 8 persoons huis genomen. Wegens ervaringen in het verleden hebben wij het liefst een vrijstaand, en deze 2-onder-1 was het beste alternatief. Een ruim huis, van alle gemakken voorzien. Wel zou ik er met max 6 in gaan, want 8 is te krap. Zo heeft 1 kamer 4 bedden! Na 2 heerlijke nachten kregen we buren. Meteen drama: bonken, huilende baby, gepraat, alles heel hoorbaar. Wij reageren daar extreem op, dat weten we. Na wat stress besloten we hulp te vragen bij de receptie. Ze konden weinig voor ons doen, wel konden we tegen bijbetaling naar een kleiner huisje. Dat maar gedaan: 4-persoons, veel minder luxe.Maar ook echt op alle gebieden: gordijnen niet gevoerd, dus heel veel licht, dunne dekens, slappe kussens én ook zeker geen 4persoons waardig door de steile trap en mini ruimte boven waar er 2 zouden moeten slapen. De prijs zeker niet waard. Het park is voor de rest wel leuk, het zwembad is super, leuke binnenspeeltuin

• 4Familie Z19-08-2019

Klein, gedateerd, niet meer van deze tijd

Wij waren op dit park na een rondreis door Denemarken en hoopten hier even tot rust te komen mét vertier voor de kinderen. Het huisje was klein, dat wisten we, maar dit huisje was niet 6 persoons waardig. Het was schoon. Maar daar was ook alles mee gezegd. De trap is té steil om een kind naar beneden te laten lopen naar toilet ('s nachts). De douche lijkt een kast met een douche kop erin. Gevaarlijk omdat er 20 cm van de douchekop een NIET waterdichte plaffoniere hangt. De daken lijken van asbest en je krijgt last je luchtwegen als meer als een half uur in je huisje bent. Op de bedden leek een matras te missen. Je voelde de veren. Het centrale plein : veel te doen, maar deed ons overkomen als Centerparcs 1980. Nu moet ik erbij melden dat we sowieso niet van centerparcs houden. We zijn dus ook eerder als gepland naar huis gegaan. Advies: niet doen! Pluspunt voor ons: dichtbij de boot.

• 4Jan14-07-2019

Vergane glorie, voor te veel geld

Op doorreis naar Zweden hebben we twee nachten verbleven in een huisje type Nordic 3. Dat dit erg klein was en enigszins gedateerd hadden we wel verwacht, maar ondanks de lage verwachting was het toch een tegenvaller, zeker als je eerder andere Deense parken hebt bezocht.

Het park wordt bevolkt door wat volksere Denen. Dat merk je vooral door het feit dat er meer buiten wordt geleefd. Door de opbouw van het park rondom veldjes geeft dat rumoer. Behalve een veranda is er weinig privéruimte buiten.

Daarnaast is er in de wijde omgeving ook niet veel te doen. Rondom het park is er vooral veel vlak land voor landbouw. Het dorp Rødby-havn is vergane glorie, met enkele winkels maar vooral veel leegstand. Het is wat dat betreft echt een achtergebleven gebied ten opzichte van de rest van Denemarken.

Volgende keer kiezen we weer Lalandia Billund of een park van Landal als we wat langer in Denemarken verblijven, of voor een hotel.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2018

• Oude reviews

8Esther20-08-2017

Mooi Denemarken!

Leuk park. Zijn voor hun in naseizoen geweest. Voldoende te doen en niet overdreven druk. Boot ernaar toe leuk maar duur. Hebben enkeltje heen thuis gekocht en bij hun een ticket terug. Scheelde 50%!

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2017

• 7L. HO20-08-2017

Park prima directe omgeving valt beetje tegen

De huisjes en bedden zijn prima. Genoeg groen en gras om je heen met speeltuintjes op loopafstand. De bed loft van 4 p huisje raad ik aan voor kids tussen de 6 en 12 jaar. Ivm de stijle trap en ruimte onder het dak. Voor volwassene echt niet te doen. Op het park zijn er voldoende faciliteiten en activiteiten te doen met de kinderen. Denk aan t zwembad uitdagend voor jong en oud. Monckytown is groot en afwisselend en bowlen ed. Voldoende restaurants. Deze heb je wel nodig want in de directe omgeving van straal van 15 min auto rijden kom je niet veel fatsoenlijks tegen. Het strand vakantie waar we n beetje op gehoopt hadden viel ook n beetje tegen tov de Nederlandse stranden. Dikke lagen zeewier liggen op t strand en in het water waardoor n duik in zee toch minder aantrekkelijk was. Maar door activiteiten op t park prima uitvalsbasis voor mons klint en Kopenhagen

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2017

• 10Karin Meerwijk30-04-2017

Superleuk park, erg gastvriendelijk

Heerlijke week gehad in een mooi park..na alle negatieve reacties had ik wel een beetje angst over wat ik ging aantreffen, maar zelf heb ik niks negatiefs te melden. Wij hadden een nordic 6 huisje en dit was ruim genoeg voor 5 personen. Huisje is simpel ingericht maar dat weet je. Alles is wel aanwezig, vaatwasser, oven ,koffiezetapparaat en waterkoker. Het zwembad is prachtig leuk voor jong en oud. Schoonmaken, tja dat is niet favoriet in denemarken, maar goed zelf een doekje erover heen halen en dan is het ook prima. De mensen zijn hier zeer gastvriendelijk, wij hebben echt een heerlijke week gehad hier.

Gereisd met jonge kinderen in april 2017

• 8Vivienne22-10-2016

Leuk park

Huisje is klein en gedateerd. Badkamer en douche ook echt oud, echter wel keurig schoon. Het park is mooi opgezet. Het strand is vlakbij. De kinderen hebben genoten.

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 7Max17-08-2016

Heel leuk en een aanrader....maar...

Lalandia is een hartstikke leuk en kindvriendelijke bestemming: ruime huisje en park, aan zee. Het zwembad is fantastisch voor kinderen met glijbanen, wild waterbanen, etc. De overige faciliteiten zijn ook geweldig met een kinderspeelparadijs, bowlingbanen, bioscoop en meer. Ook zijn er twee restaurants, een café en een supermarkt. Absoluut een aanrader!

Wel goed om te weten: - het weer was tijdens ons verblijf erg wispelturig.. zeker niet zomers en dan voel je je opgesloten; - de kwaliteit van de restaurants vinden wij matig en niet goedkoop: fastfoodachtige kwaliteit tegen hoge prijzen.... in de buurt hebben wij geen goede restaurants gevonden.... ook geen terrasjes; - rust vind je in het Aquadome niet: een rustig hoekje om normaal te zwemmen of rustig te lezen vonden wij niet; - gordijnen in het huisje laten veel licht door: kinderen vroeg wakker.

Kinderen vonden het fantastisch; volgende jaar toch richting het warme weer!

Gereisd met jonge kinderen in augustus 2016

• 7Wilma05-08-2016

Redelijk

Het zwembad doet erg aan centerparcs denken, ook de directe omgeving met winkeltjes en restaurants. Als je hier van houdt, zit je hier goed. De kinderen vonden het zwembad natuurlijk prachtig. Ventilatie vlak bij de snackbar vonden wij slecht, waardoor er een sterke frituurlucht was. Vanuit deze plek is Kopenhagen goed bereikbaar, net als Møn met de mooie kliffen. Huisje was netjes en schoon, bedden redelijk goed. Wel erg steile trap naar eerste verdieping en boven weinig bewegingsruimte en geen toilet (jammer in de nacht).

Gereisd met jonge kinderen in juli 2016

4 tips over Vakantiehuis Lalandia

• Hogenkamp, 01-12-2013

Zet de koelkast op 1, dat scheelt je veel stroom. 2 kilometer voorbij de haven is een strand waar je fossielen kan vinden.

• hban, 14-01-2013

diverse parken in de buurt zijn de moeite waard.

• Familie_Klaassen, 03-09-2014

Møns Klint is zeker de moeite waard, prachtige krijtrotsen van wel 143 meter hoog. Ook is Maribo een prachtig rustig stadje wat helemaal in oude stijl is behouden en prachtige natuur bevat. Heerlijk om te wandelen.

2 vragen over Vakantiehuis Lalandia

• Fam vd Berg, 17-04-2011

supermarktprijzen

Weet iemand hoe het zit met de prijzen van de supermarkt op het park? Is hij erg duur? Is er in de buurt een goedkopere goede supermarkt te vinden?

Mieke, 20-11-2012

De weg terug rijden (2km?) is een grote supermarkt, veler malen goedkoper.

• Jan de Roover, 12-08-2010

zwembad

Hallo, we gaan over 2 weken naar Lalandia. Nu lees ik af en toe dat je voor het zwembad verplicht bloot in een open ruimte moet douchen. Voor mijzelf geen probleem, maar voor mijn tienerdochter lijkt me dat vreselijk. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Zijn er toch mogelijkheden voor enige privacy?

Mieke, 20-11-2012

Heel veel dames douchten in zwemkleding, ik zelf ook.

Vakantiehuis Lalandia info

• Balkon / terrasAanwezig, Terras
  • TemperatuurregelingCentrale Verwarming
  • JacuzziAanwezig
  • KeukenKitchenette
  • Huishoudelijke apparatuurAfwasmachine, Koelkast, Koffie en thee, Magnetron, TV, Wasmachine

• ReceptieAanwezig
  • Op het terreinTerras