Hotel New Helvetia

Meer hotelinfo

12 reviews over Hotel New Helvetia

• 2018
    4Peter van Zoest29-10-2018

Absoluut niet meer van deze tijd.

Standaardkamer is PIEPklein met een badkamerTJE waarin je je nauwelijks kunt bewegen. Geen enkele service, geen enkele voorziening. Niet vanuit personeel, niet op de kamer. Om 2 glaasjes moest gevraagd worden. Toilet liep nauwelijks door. Op het balkonnetje een tafeltje met 2 stoeltjes. Je kon er zelf nauwelijks meer bij. Houten klapdeuren naar het balkonnetje met grote kieren door houtrot. De bedden lagen goed en gelukkig was het ontbijt redelijk.

• Oude reviews

5Brunenberg21-09-2012

Redelijk Hotel

We zijn hier 1 nacht geweest en dat was ook meer dan lang genoeg.Kleine donkere kamer zonder airco en koelkast wat je met deze temp wel nodig hebt.Kleine badkamer waar je je bijna niet kunt draaien.Bijna geen parkeergelegenheid en er zat niemand bij de receptie.Je moet er ook een auto hebben want er is anders niets te beleven.Alleen het ontbijt was redelijk.

• 4van dijk10-06-2012

Een donker en somber hotel

Wij zijn hier in mei geweest met fly en drive. Het is een somber hotel met kleine kamers en de badkamer was niet echt schoon.Het balkon was zo klein dat je er niet kon zitten. Daarbij hingen er takken overheen van de bomen die ervoor stonden. De receptie en eetzaal waren al net zo somber en stoffig.We zouden 3 nachten blijven, maar hebben de eerste nacht niet gehaald. Als je niet depressief bent werd je het hier wel. We zijn weggegaan en hebben een ander onderkomen gevonden waar we het wel naar ons zin hadden.

• 5Senioren uit Nederland12-06-2011

Somber en ongezellig

Bij aankomst kom je in een donkere onverlichte hal, niemand aanwezig. De aansluitende kamer en eetzaal (ook al zo donker) op zoek. Er is geen menu, je hoort aan tafel wat de pot schaft. Badkamer was slecht. Je kon niet douchen zonder de ruimte kletsnat te maken. De plek is prima, Troodos gebergte werkelijk prachtig. Hebben een schitterende wandeling gemaakt rond de berg Olympos.

• 7katie_aleman19-08-2010

mooie ligging

We zijn tijdens een fly&drive 1 nacht in dit hotel geweest. Je moet hier wel een auto hebben, want in de buurt is niet veel te doen. Het hotel moet ook niet te vol zitten,want dan is er niet voldoende parkeergelegenheid. De kamers zijn klein en wat verouderd,maar een nacht goed te doen. Het heeft wel sfeer. Het ontbijt was goed te doen. Je had nog redelijke keus. Wij hebben gegeten in Kato Platres,want ze serveerden geen diner. We waren hier in augustus.

• 7Ilja18-02-2010

Mooi plekje

Tijdens een fly drive vakantie hier een nachtje gelogeerd. In het hotel verbleven veel Cyprioten. Van buiten ziet het er oud maar sfeervol uit. De kamer die wij hadden was vrij ruim met een balkon met een mooi uitzicht. Vanuit hier kun je mooie wandelingen maken in de bergen, of bezichtigingen doen. Maar om ergens te komen heb je wel echt een auto nodig. Ontbijt was vrij divers. Het was een leuk hotelletje op een fijne plek.

• 6H de Jager19-03-2009

Donker en gedateerd hotel

We waren wat vroeg in het seizoen dus was de keuken nog dicht. Het ontbijt 's ochtends was niet veel soeps. We waren een van de weinige gasten, niet erg gezellig in een toch wel vrij groot hotel. 's Avonds om half elf was alles donker en afgesloten. Gunstige ligging om omgeving te verkennen want die is prachtig. De kamers waren wel goed. Verder erg donker en somber ingericht.

• 8Guus Veltman26-06-2008

Hotel New Helvetia: oud, maar sfeervol

Nee, het is geen modern hotel, voorzien van alle gemakken. Het is 80 jaar oud en het kraakt en het piept. Maar het heeft wel een warme uitstraling en als je toegeeft aan de gemoedelijkheid van dit hotel, dan heb je er een goede plek voor een aangename vakantie. Het ligt op een prachtige plek en allerlei wandelingen beginnen in de directe omgeving. Het dorp Platres zelf, is 10 minuten wandelen van hier en om er te komen moet je gezien de hoogteverschillen wel over een beetje conditie beschikken. Diverse restaurants, maar verwacht geen haute cuisine. Ook niet echt goedkoop, maar dat geldt voor heel Cyprus. Cyprioten zijn bijzonder aardig! En degene die van "geocachen" houdt, kan vanuit het hotel meerdere caches vinden. Een aanrader is om in het nabij het hotel gelegen visrestaurant verse forel te gaan eten. Een ongezellig ogend restaurant, maar de vis smaakt er voortreffelijk.

• 5JanH17-09-2007

Mooi gelegen in de bergen. Het hotel dateert van 1929 en dat merk je spijtig genoeg. Oma doet wel haar best om je vriendelijk te ontvangen.

3 tips over Hotel New Helvetia

• Brunenberg, 21-09-2012

Mooie waterval om de hoek die zeker de moeite waard is.Je kunt in het dorpje Platres wel lekker eten,maar ga wel met een auto.

• silvia-d, 21-09-2012

De watervallen zijn zeer de moeite waard.Het is wel een wandeltocht van 45 min.Maar dat is het zeker waard.In het dorpje Platres kun je ook lekker eten.

• Freek, 22-08-2009

Troodos-gebergte is heel erg mooi. Huur een auto. Ook niet off-road rijdend kom je in heel mooie stadjes, zoals Omodos, Prodromos en Pedoulas. Voor bij het hotel is een auto ook makkelijk als je geen zware koffers naar 1e of 2e verdieping wilt sjouwen.

0 vragen over Hotel New Helvetia

• VerzorgingHalfpension, Volpension
    • Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap
    • Eten en drinkenLunch

• Gratis wifiGehele hotel, Op de kamer

• Balkon / terrasTerras
    • TemperatuurregelingAirco, Centrale Verwarming, Open haard
    • KeukenKitchenette
    • Huishoudelijke apparatuurBroekenpers, Kluis, Koelkast, Koffie en thee, Strijkijzer, TV

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Express check-in & check-out
    • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
    • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Bibliotheek, Opslag voor ski benodigdheden, Recreatieruimte, Rookruimte, Terras, Tuin
    • Overige servicesAutoverhuur, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Stomerij, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Openbare parkeerplaats, Parkeerplaats

• BuitensportenFietsen, Hiken, Paardrijden