Hotel The Olive Tree

9 reviews over Hotel The Olive Tree in het Nederlands

GEWELDIG!!!!!

Elise heirman,
12-7-2018

Ik en mijn vriend vonden het een geweldig verblijf! Heel rustig voor mensen die opzoek zijn naar een rust vakantie, heel weinig mensen het hotel is niet overbevolkt. Aan het zwembad is het altijd uiterst rustig! Het personeel is ENORM vriendelijk en ze doen alles voor hun gasten! Zo was mijn iPhone oplader stuk gegaan en hebben ze hun vaste taxi chauffeur een oplader laten halen voor mij, hier heb ik €20 voor betaald. Ik ben enorm tevreden over mijn verblijf en ik kom ongetwijfeld zeker nog terug!!! Een klein minpuntje is dat het strand wel niet in de buurt is ( op de site staat 2km maar het is 9km) via een shuttlebus zou je dan naar het strand kunnen gaan maar dat is niet helemaal waar want ze zetten je af bij een soort van beach club waar helemaal geen strand te bespeuren is! Maar het is er wel heel gezellig en de mensen daar bedienen je al koningen! Over het algemeen moet je overal wel een taxi naartoe nemen maar dit is spot goedkoop

Gereisd met partner in juli 2018

Fantastische single reis

Jennifer,
18-11-2017

Leuke accommodatie, mijn hotelkamer was iets gedateerd maar ze zijn bezig met renovaties. Verder was alles goes verzorgd, uitgebreid ontbijt. Mooi zwembad, mooi uitzicht op de zee vanaf je hotelkamer en terras. Met de shuttlebus kun je op verschillende tijden naar het stadje Kyrenia zo'n 7km verderop. Het stadje heeft een eigen haven & leuke bezienswaardigheden wat je kunt bezoeken. Ik ben hier verbleven met een single reis van touroperator, al met al een super vakantie! Ik zou het zo weer doen :)

Gereisd met vrienden in oktober 2017

Prim hotel, alleen erg afgelegen

Linda,
16-5-2017

Mooie huisjes, vriendelijk, eten goed, schoon handdoekservice. Weinig te doen omgeving. Busje 3x dd naar stad. Maar dolmus goed. Aanrader in stafje met boot weg, daar borken ipv hotel (luna boot)

Leuk haventje.

Rustig zonder harde muziek, voor 8 dagen prima verblijf

Wel lange vlucht door tussrnstop

Gereisd met partner in mei 2017

Stip Reizen

Hotel ligt er afgelegen en slechte bedden

Freek,
22-3-2017

Met een 8.8 op Zoover overgewaardeerd. Hotel ziet er enerzijds klasiek uit maar doet anderzijds verouderd aan. Ook niet alles is even goed onderhouden. Kwaliteit kamers is sterk wisselind. Harde maar vooral slechte bedden. Badkamer verouderd en onder de kalk en schimmel. Douchewater gaat opeens van warm naar koud en dan weer zeer heet.

Hotel ligt erg afgelegen. Eerste winkel en pinautomaat zeker 30 minuten lopen. Naar het centrum kan alleen met de hotelbus (3x p/d gratis) of taxi. Zeker 20 minuten rijden.

Gereisd met vrienden in maart 2017

Heerlijk en ontspannen

I. Schoof
14-10-2016

Wij hadden de luxe kamer, wat inhoudt, dat je een extra woonkamertje hebt. Het was een heerlijke kamer. Het hotel was prettig en rustig gelegen. Het ligt dan wel wat verder van het stadje Kyrenia, maar of je er nu 3 of 7 km vanaf zit, je moet toch altijd een taxi of de shuttlebus nemen. Er rijdt een shuttlebus naar het strand en naar Kyrenia. Kyrenia is een super gezellig stadje, met een levendige haven. Het hotel was schoon en netjes, personeel heel vriendelijk. Je hoeft niet te vechten om een ligbed bij het zwembad, het was echt relaxen.Wij hadden halfpension, iedere avond was er weer een ander buffet. Altijd heel uitgebreid, m.n. de toetjes! Zwembad was schoon.

Gereisd met partner in september 2016

Super hotel

Trudy Holtvluwer
5-9-2016

Super hotel voor een ontspannen zo'n vacantie. Zeer schoon en heel vriendelijk personeel. Een echte aanrader.

Gereisd met partner in augustus 2016

Wij hebben enorm genoten van dit eiland, en dit hotel!

Het hotel bestaat uit kleine bungalows die zijn zoals op de foto's aangegeven, datzelfde geldt overigens voor de rest van het hotel. Hotel en kamers zijn schoon en met werkende airco, prima. Het ontbijt en het diner vonden wij erg goed; veel keus en vers. Erg vriendelijk en behulpzaam personeel; wie goed doet, goed ontmoet. Het zwembad is mooi. Uitzicht op de bergen ook. Noord Cyprus is overwegend islamitisch maar modern. Fitnessruimte is slecht; kabels kapot. Cardio apparatuur werkt wel.

Het dichtstbijzijnde strand viel ons wat tegen; donker zand en klein. Er is elke dag een shuttle naar het strand en naar de stad Kyrenia (gezellig, vooral 's avonds). Wij namen vaak de shuttle naar het strand en sloegen dan het eerste strand over en liepen één strand verder naar restaurant Cornaro. Hier heb je een bedje met handdoek voor 5 euro per dag inclusief een drankje.

Tip: huur een auto en verken het Noordelijke gedeelte: Famagusta (prachtig strand), Bellapais, Alagadi beach, Kyrenia, St. Hilarion, Nicosia, allen zeer de moeite. Je betaald in Turkse Lira, prijzen zijn iets lager dan in NL. En als je een keer naar een goede club wilt: Cage in hotel Cratos; moet je een keer gezien hebben.

Je kunt met een gerust hart naar dit hotel toe gaan om tot rust te komen. Verwacht geen animatieteam, wel een heerlijke rustige sfeer aan het zwembad, altijd bedden beschikbaar, rustige muziek, gewoon genieten.

Gereisd met partner in juli 2016

Prima hotel voor een prima prijs.

Gerlen
2-8-2016

Het hotel is erg mooi en wordt prima schoongehouden.(zeker **** waardig). We hadden logies met ontbijt.Het ontbijt was prima veel keuze uit diverse gerechten , zowel turks als engels ontbijt. Kwaliteit van koffie en jus d'orange bij het ontbijt was minder. keuze uit veel soorten brood en beleg en volop vers fruit. De eerste dagen was het erg rustig in het hotel , na 3 dagen werd het vol maar ook toen was er ruim voldoende , en als het op was werd het aangevuld . Er is geen minimarkt ( wel op ruim 5 minuten lopen) er is een kapper (was nog dicht), een prima sportzaal en een sauna. Personeel in restaurant en aan de receptie waren zeer vriendelijk ze probeerden het naar je zin te maken. Wifi is traag., in de hotel lobby beter. De kamer was ruim en schoon en dagelijks schoonmaak schone handdoeken (extra set handdoeken voor het zwembad of strand), vriendelijke dames die alles keurig schoon hielden, goed werkende airco aanwezig , ruime douche met allerlei door het huis verstrekte shampoo , creme, lotion etc . Mini bar op kamer aanwezig waarvan prijzen acceptabel, gemiddeld 2 euro voor consumptie.

Warme maaltijden (a la carte) waren goed , koffie goed met name cappucino was een kunst werkje. Het zwembad was schoon en netjes, bediening bij het zwembad was goed en vriendelijk en ontspannen, grapjes werden gemaakt.

prijs -kwaliteit verhouding was meer dan goed .

Shuttle dienst naar Kyrenia is handig, terug met de taxi kost 30 lira.

Samenvattend: prima hotel als je kijkt naar prijs -kwaliteit

Kyrenia heeft leuke restaurants aan de haven, italiaans restaurant heeft balkon terras met 5 tafels, zicht over de haven en de zee en lekker eten.

Gereisd met partner in juli 2016
2008

relaxt

remco
18-11-2008

een goede vakantie alhoewel er aan het eten wel het een en ander verbeerd kan worden, verder ziet het er een beetje slordig uit maar voor de rest een prima vakantie gehad!

Gereisd familie in oktober 2006

Stip Reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel The Olive Tree in Çatalköy (Agios Epikitos), maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel The Olive Tree zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.