Protaras

Zonuren6h7h7h9h11h12h13h12h11h9h7h6h
Zeewatertemp (℃)18°18°19°19°21°25°26°28°28°27°24°20°
Dagen regen876310000347

Reviews over Protaras

In Protaras is heel prettig en ontspannen.

Arie V.
    27-6-2019

Protaras is een gezellige plaats maar in alles wat duurder dan in bijv. Ayia Napa. Protaras heeft heel mooie stranden waar je normaal het water in kan lopen. Protaras geeft de wifi code bij de huur van een strandstoel bijzonder handig en het werkt. Protaras heeft vele watersport mogelijkheden. Protaras heeft geen zonnebril verkopers op het strand. Protaras heeft geen verkopers op het strand die je constant lastig vallen met van alles Protaras heeft veel leuke en aardige Oostblok mensen op het strand. Protaras heeft niet veel discotheken voor de jeugd Protaras is voor stellen en gezinnen een prima badplaats. Protaras heeft goede en goedkopen busverbindingen naar de andere badplaatsen.

prima plek voor een korte zonvakantie

jouke_posthumus
    25-10-2013

voor het bezoek van bezienswaardigheden heb je al snel een auto nodig. Geen probleem want er is voldoende aanbod. Verder is het er in de zomer wel erg warm vermoed ik. Prima bestemming om nog even van de nazomer te genieten.

Gereisd Met vrienden in Thu Oct 17 2013 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Leuke kleine strandjes

Monica
    11-8-2012

Er zat een leuk klein strandje bij protaras, maar in het hoogseizoen is het waarschijnlijk wel erg druk. Verder hele goede en leuke restaurantjes aan de hoofdweg. We hebben echt heerlijk gegeten daar. Verder stelt het dorp niet zoveel voor. Maar de mensen zijn wel erg vriendelijk op Cyprus.

Gereisd Met jonge kinderen in Tue May 01 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Druk dorp met veel toeristische voorzieningen.

André Aarden
    30-10-2011

Wie van drukte en een ruim aanbod van horecavoorzieningen houdt, is hier aan het goede adres. Voor rust, gezelligheid en authentieke dorpssfeer is het niet de goede keuze. Achter de hotels langs loopt een lange drukke winkelstraat met bars, cafés, restaurants en souvenirwinkeltjes. Protaras heeft heel veel Engelse toeristen en is daar ook primair op afgestemd. Wie van uitgaan houdt kan hier prima terecht. Wie liever wat rustiger en origineel Grieks/Cypriotische indrukken opdoet, moet hier eigenlijk niet zijn, maar kan beter naar bv. Paphos gaan. Er kan langs de stranden goed en best ver worden gewandeld.

Gereisd Met partner in Mon Oct 17 2011 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Wel mooi strand, geen cultuur

Davina
    26-7-2009

We zaten eigenlijk net buiten Protaras. Naast dat er genoeg restaurants zijn waar je heerlijk kan eten, is er niet heel veel te doen in Protaras. Een stuk buiten Protaras is ook een waterpark, met glijbanen en ander waterpret, maar dat is best prijzig. Maar wat heb je meer nodig dan een mooi starnd, lekker weer en een heerlijke, heldere zee? Ga je voor de cultuur, dan moet je hier niet zijn. Je kan wel naar de Grieks/Turkse grens, maar in de directe omgeving is er niet veel te vinden. Als je voor het duiken gaat, is er een geweldige duikschool behorde bij de Windmills hotel/appartementen. De mensen daar zijn geweldig en zorgen, door middel van kleine groepjes en hele relaxte manier van duiken, voor een onvergetelijke ervaring (ook voor de niet ervaren duiker). Wil je lekker eten? Ga dan naar restaurant Gordon Blue

Gereisd Met partner in juli 2009
Protaras scoort een 7,1 uit 10, op basis van 41 reviews