Curaçao

Curaçao

Curaçao staat garant voor een geslaagde zon-, zee- en strandvakantie. Snorkel in azuurblauw water, bezoek de mooiste baaien of beklim de Sint-Christoffelberg en overzie het hele eiland. Rust of actie, uitgaan of eindeloos luieren op de prachtige stranden: in dit paradijsje in de Cariben vind je het allemaal. Wat wil jij ontdekken?

Lees meer over Curaçao

We hebben een aantal aanbieders voor Curaçao voor je op een rij gezet:

vakanties Curaçao

We hebben een aantal aanbieders voor Curaçao voor je op een rij gezet:

Over Curaçao

Stel je voor… Je ligt heerlijk te zonnebaden op een wit tropisch strand. Je hebt uitzicht op een azuurblauwe zee en wat verkoeling in de schaduw van een palmboom. Je cocktail wordt gebracht en de gebruinde ober spreekt gewoon Nederlands. Op Curaçao kan het allemaal!

Van luieren in de zon tot sportief op pad

Curaçao is de ideale bestemming voor een heerlijke zonvakantie. Het eiland is omgeven door de mooiste witte stranden en helderblauwe zee. Je hebt een ruime keuze aan soorten stranden. Begeef je in de drukte en gezelligheid op Mambo Beach of ontdek rustige afgelegen plekjes aan de zuidwestkust. Zoek tussen het zonnebaden door wat verkoeling in de heerlijke zee. Ga snorkelen, duiken of maak een tochtje op een jetski. Of grijp de unieke kans om te zwemmen met dolfijnen!
Genoeg geluierd? Laat je verrassen door de prachtige natuur op het eiland. Maak een trip naar het Christoffelpark. Hier klim je 372 meter hoog over smalle paadjes voor een adembenemend uitzicht. Leer meer over de Nederlandse koloniale geschiedenis in de hoofdstad Willemstad. Deze stad is een attractie op zichzelf: het oude centrum staat zelfs op de UNESCO Werelderfgoedlijst.
De temperaturen in de middag kunnen hoog oplopen op het eiland. Plan je activiteiten tijdens vakanties op Curaçao daarom vooral in de ochtend.

Het weer op de Nederlandse Antillen

Je kunt het hele jaar door genieten van de zon op de Nederlandse Antillen. In de winter op zoek naar een zonnige bestemming? Vertrek last minute naar Curaçao en je bent verzekerd van lekker weer. Zelfs in januari en februari is de gemiddelde temperatuur nog 30 graden.

De keuken van Curaçao

Curaçaose gerechten zijn een samensmelting van verschillende culturen. De maaltijden zijn zeer divers. Probeer bijvoorbeeld eens een van de heerlijke stoofschotels met rund- of geitenvlees. Bij de meeste gerechten wordt rijst of gefrituurde cassave geserveerd.
Hou je niet zo van exotisch eten? Ook voor echt Nederlands eten kun je op Curaçao terecht. Zo kun je gewoon bitterballen, frikadellen of pannenkoeken eten op het eiland.

Overnachten

Je vindt op het eiland luxueuze all inclusive resorts die van alle gemakken zijn voorzien. Heb je wat minder te besteden? Huur dan een appartement waar je zelf je maaltijden kunt verzorgen. Als je minder waarde hecht aan comfort, kun je verblijven in een houten lodge in een idyllische omgeving.
Bij Zoover hebben reizigers reviews achtergelaten over de bedden, de service, het eten en de hygiëne in de accommodaties op Curaçao. Lees alle ervaringen van andere vakantieliefhebbers en je boekt altijd de beste Antilliaanse slaapplek.

Praktische zaken voor vakanties naar Curaçao

Curaçao is onderdeel van het Nederlands Koninkrijk, maar toch kun je er niet met euro’s betalen. De officiële munteenheid van het land is de Antilliaanse gulden (ANG). Je kunt bijna overal terecht met je pinpas of credit card, maar pinautomaten zijn maar beperkt aanwezig op het eiland. Zorg dus altijd dat je genoeg contant geld op zak hebt. Vertrek je last minute naar Curaçao? Wissel je geld dan om bij een van de wisselkantoren op Schiphol.
De grenscontrole van en naar de Nederlandse Antillen is streng door de vele drugshandel. Zorg dat je op tijd aanwezig bent op de luchthaven zodat je niet in tijdnood komt om je vlucht te halen.
Je hebt slechts een Nederlands paspoort nodig om naar Curaçao te kunnen reizen. Goedkope last minutes worden hierdoor steeds populairder. Je profiteert van hoge kortingen en mooie aanbiedingen wanneer je op het laatste moment een ticket en appartement boekt!