Hotel The Ritz Village

Designhotel, Boutique hotelWebsiteLink naar websiteWeer vandaag33°28°
Hotel The Ritz Village
8,1

51 reviews over Hotel The Ritz Village in het Nederlands

niet twijfelen maar doen!!!

Saskia
3-7-2018

wij waren met z'n vieren in dit hotel en ik kan alleen maar zeggen........... niet twijfelen maar gewoon doen!! Wat een heerlijk hotel met super behulpzaam personeel. We hebben genoten en komen zeker nog een keer terug. De kamers waren mooi en ruim met een eigen keukentje zodat we zelf ons ontbijt konden klaarmaken. Heerlijk beschut buiten kunnen zitten op het "gezamenlijke" terras waar we uit de zon zaten maar door het open dak een heerlijk windje hadden. Het personeel heeft echt alles gedaan om het ons naar de zin te maken en dat is geweldig gelukt. Wij kijken terug op een zeer geslaagde vakantie!!

Heerlijke vakantie gehad!

SB
17-4-2018

The Ritz Village heeft hostels en studio's. Wij verbleven in een studio. De studio was ruim en goed onderhouden. Eigenlijk hebben wij er alleen geslapen en gedoucht en daar is dit een meer dan prima accommodatie voor. Het water van de douches is koud maar dat is op vrijwel heel Curaçao het geval. De medewerkers van de receptie, bij het zwembad en in de winkel zijn altijd vriendelijk en willen je graag dingen uitleggen en wegwijs maken.

Vanaf het busstation rijden busjes af en aan naar mambo beach. Dit busstation ligt vrijwel tegenover The Ritz en busritje naar Mambo kost je ongeveer 3 gulden per persoon.

The Ritz heeft daarnaast een gunstige ligging omdat je binnen enkele minuten in het bruisende Pietermaai staat maar ook de pontjesbrug ligt vrijwel om de hoek. Ondanks de gunstige ligging is The Ritz rustig gelegen.

Let op: Het krijgen van een legale taxi is 's avonds erg lastig. Regel dus een auto of tel nr van een taxi.

Geweldig!

L.
6-3-2018

Het was super fijn, vriendelijk personeel, wel jammer van de koude douche maar dat mocht de pret niet drukken. Dicht bij het centrum dus niks te klagen!

geweldig

Dhr .Frans
1-3-2018

de hitte ,slechte wegen .

de rest was geweldig

goed geslapen in de Ritz (buurt) Scharloo

Zou hier zo weer boeken

Quimbe
25-2-2018

De Ritz Village ligt vlakbij centrum van Willemstad, ongeveer 10 minuten lopen van de Ronde Markt en 5 minuten verder van Pontjesbrug en winkels. Hotelkamer prima, wij hadden cottage, receptie behulpzaam. Erg blij met koelkast, zodat we zelf ons ontbijt konden doen. Is mooi groot zwembad bij. Loop 's avonds niet naar rechts bij de uitgang, maar via (donker)straatje naar links en dan naar de grote weg. Dan weer naar links en bij stoplichten rechts en dan zit je bijna bij gebied met veel restaurantjes (straatje met lichtjes) En geweldig leuk Cubaans restaurant/danscafé. Nadeel: het douchen is koud, maar na een warme dag buiten is dat helemaal geen nadeel . Oh ja in Curacao is elke dag wel een megaplensbui, ff schuilen en dan kun je weer verder vakantievieren.

Wees verstandig! Boek een ander hotel!

Richard
25-2-2018

Om te beginnen...het personeel wil alles voor je doen!!! Maar.....als je dit hotel geboekt hebt en je kunt nog wijzigen, doe dat alsjeblieft!!! Het hotel is van buiten schattig, van binnen een drama! Koud water douche, geen dekens op de bedden, ruwe afgewerkte vloeren, water dat de kamer binnenkomt via de muren en dak. Sterk verouderd interieur. Badkamer is zeer vochtig doordat afvoerputje hoger ligt, waardoor water blijft staan en daardoor veel muggen. En dat wil je niet in een land met kans op Dengue overgebracht door muggen. Het hotel ligt in een onveilge buurt, er wordt verderop in de straat getippeld en gedeald. In het hotel wordt zelf een veilige looproute getoond op de kaart. Aan de overkant van de straat staan bouwvallen, wat zwervers trekt. Dus wees aub verstandig en betaal een paar honderd euro meer voor een fijne vakantie, denk niet...het zal wel loslopen, want dan kom je bedrogen uit.

Top vakantie!

Monica
27-1-2018

Goede locatie dicht bij het centrum en taxi/bus vervoer. Personeel erg vriendelijk!

Mijn zoon van 13 en ik zijn 12 dagen geweest en hadden een studio Superior (er is ook een hostelgedeelte). Het was precies wat ik verwachtte - en nog beter. Zeer ruim terras voor onze kamer (1e verdieping) praktisch aan het zwembad, perfecte ligging tov het centrum (Punda en Otrobanda liep je in 5-10 min), zwembad in een hofje is gezellige oase waar je ook een uitgebreid ontbijt kunt bestellen (we aten ook regelmatig een eigen ontbijtje op ons terras - handig een eigen koelkast!) en iedereen tegenkomt. Het hotel leent zich goed voor een praatje met andere gasten, losse en vriendelijke sfeer. Vond ik belangrijk samen met mijn zoon. Dinerkaart simpel maar goed en fijn ter afwisseling. Personeel vriendelijk en geeft veel tips (vond ik ook heel fijn als single mum). Kamer werd zeer goed schoongemaakt. We hebben regelmatig het busje vanaf het centrum genomen naar Mambo beach, ging ook prima. Winkeltje biedt best veel keuze (wij hadden geen auto). Kortom: uniek concept, zeer goede prijs/kwaliteit, top dichtbij het centrum. Een minpunt: ik vond de kamer wat klein en somber, de vloer kon wel een verfje gebruiken (op foto's ruimer en frisser).

Wat een genot!

Nathalie
6-1-2018

Zonder the Ritz was onze vakantie niet compleet. In tegenstelling tot de meeste andere hotels op Curaçao geeft the Ritz je het gevoel even tijdelijk in een lief dorpje te wonen, waar iedereen vriendelijk is en zijn uiterste best doet om jouw vakantiegevoel zo intens mogelijk te laten zijn. Van de eigenaar die ons restauranttafeltje eigenhandig verplaatste zodat we de getoonde film onder het eten aan het zwembad mee konden kijken tot de crew van het restaurantje die gewoon buiten de kaart om een uitsmijtertje voor je maken als je daar trek in hebt. Ook de verschrikkelijk lieve dames van de schoonmaak, die het iedere dag citroentjes fris laten ruiken, vragen je steeds naar hoe je het hebt op het eiland. Maar ook de dames van de receptie die werkelijk alles voor ons hebben kunnen regelen op het gebied van excursies en verlenging van ons verblijf. En dat zegt denk ik wel alles: we hebben uiteindelijk een kleine week bijgeboekt!!!

Verder ligt The Ritz op 5 minuten lopen van het centrum en heeft het heerlijk ruime kamers.

Absoluut onder de maat van 3 sterren

Isis
5-1-2018

1. bij aankomst nauwelijks mogelijkheid om te eten in hotel; er wordt geen rekening gehouden met een grotere groep die pas tegen 21.00 uur arriveert en nog niet heeft gegeten

2. geen mogelijkheid bij kamer / appartement om buiten te zitten/ geen privacy

3. op geen enkel moment van de dag is er warm water. Sterker nog er is slechts een koud waterkraan in de douche, in de keuken en bij de wastafel plus zéér 'goedkope' inrichting badkamer plus geen zeep/ shampoo e.d. aanwezig plus zeer slechte ventilatie in badkamer; De zonnepanelen en windenergie in Nederland betekenen ook niet dat er de hele dag geen warm water is!

4. geen mogelijkheid om op ooghoogte vanuit het zitgedeelte of vanuit bed naar buiten te kijken, anders dan in de wolken te staren

5. zéér gehorig

6. badkamer ligt tegenover een raam zonder gordijnen of andere raambedekking waardoor inkijk mogelijk is

7. ventilatie in badkamer is zéér slecht

8. vieze koelkast bij aankomst; gedeelte van serviesgoed vies

9. geen mogelijkheid om euro's te wisselen of om te betalen in euro's

10. winkeltjes en supermarkt slechts zeer beperkt open en niet altijd op de aangegeven tijden

11. wisseling handdoeken slechts 1 x per 3 dagen, hetgeen betekent dat je niet beschikt over droge handdoeken

12. personeel weet vaker niet hoe met zaken om te gaan: verlengde check-out, efficient incheckproces, omgaan met klachten.

13. voor alles wordt extra geld gevraagd

14. vele scheuren in de vloer; dat kan niet hygiënisch zijn!

Kortom geen 3 sterren waardig. Dan zou immers bovenstaande niet zijn toegestaan volgens de richtlijnen.

WTC.nl

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel The Ritz Village in Willemstad, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel The Ritz Village zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.