Tijdelijk €25 aanbetaling

9.1FenomenaalScore uit 334 reviews

• Airconditioning
  • Rolstoel toegankelijk
  • Sportfaciliteiten

Middenin de hippe wijk Pietermaai op Curaçao tussen de kleurrijke authentieke huisjes, restaurants en bars vind je Avila Beach Hotel. Het hotel ligt direct aan twee schitterende baaien met azuurblauw water en heeft hier haar eigen privéstrand. Vanuit je hotelkamer loop je dan ook zo het strand op. Heb jij al zin in een vakantie op Curaçao bij Avila Beach Hotel?

Vakantiegangers die eerder verbleven bij Avila Beach Hotel zijn vooral enthousiast over het vriendelijke personeel en de luxe van hun verblijf. Zo beschrijft Annika: “Enorm mooi hotel, vriendelijk personeel en na het inchecken word je naar je kamer gebracht. Wij hadden prachtig uitzicht over de zee” en benadrukt Herman: “Zeer goed hotel. Geweldig personeel dat zeer vriendelijk en behulpzaam was. Men hielp je tot zeer grote tevredenheid met allerlei vragen”. Ook de ligging van het hotel wordt als uitstekend ervaren. Zo legt een anonieme vakantieganger uit: “Avila Beach Hotel is echt een aanrader voor het hele gezin! Prachtig gelegen aan het strand, niet te druk of vol, erg vriendelijk en behulpzaam personeel en op loopafstand van het centrum van Willemstad. Tevens op 5 minuten rijafstand van Mambo Beach”.

De ligging

Avila Beach Hotel ligt in de wijk Pietermaai. Pietermaai staat bekend als een hippe en trendy wijk met een heleboel kleurrijke gebouwen, restaurantjes, bars en live-muziek. Vaak wordt de wijk vergeleken met SoHo in New York en het Quartier Latin in Parijs. Maak een tocht langs verschillende bars en ontdek zelf hoe gezellig deze wijk is. Pietermaai ligt in Willemstad: de hoofdstad van Curaçao. Vanaf het hotel loop je dan ook zo naar de andere buurten van Willemstad. Bezoek bijvoorbeeld de wijk Punda en de welbekende Handelskade met haar schitterende gekleurde gevels. Vanaf Avila Beach Hotel loop je hier in ongeveer 20 minuten heen of je neemt de gratis shuttlebus van het hotel. Bezoek in Willemstad ook zeker de Koningin Emma Pontjesbrug. Deze brug gaat op een heel bijzondere manier open en dicht. De brug verbindt de buurten Punda en Otrobanda met elkaar. Ontdek met een huurauto nog veel meer moois op Curaçao. Bezoek bijvoorbeeld andere hagelwitte stranden zoals Mambo Beach of ga naar het natuurpark Shete Boka. Als je goed oplet en stil bent, zie je misschien wel een zeeschildpad aan land komen. Hier leggen zeeschildpadden namelijk hun eieren.

Het hotel en faciliteiten

Als je verblijft in Avila Beach Hotel kun je gebruikmaken van een heleboel faciliteiten. Allereerst zijn de twee baaien waaraan het hotel ligt privé. Hier kun je een hele dag in alle rust relaxen. Liever een duik nemen in het zwembad? Geen probleem, Avila Beach Hotel beschikt namelijk ook over een buitenzwembad met zonneterras en zelfs over een buiten jacuzzi. Verder kun je in Avila Beach Hotel uitgebreid genieten van het wellnesscentrum. In het centrum vind je een stoombad en een sauna om echt tot rust te komen. Even goed voor jezelf zorgen, doe je verder door een massage of schoonheidsbehandeling te boeken. Ook kun je ontspannen door mee te doen met een yogales. Liever een uitgebreide workout doen? Bezoek dan de fitnesszaal.

De kamers

Het hotel heeft kamers die prachtig ontworpen zijn met comfortabele meubels en moderne technologie. Zo kun je echt genieten van de tijd die je doorbrengt op de kamer. Daarbij hebben alle kamers airconditioning zodat je het niet te warm krijgt op je kamer. Ook hebben alle kamers een eigen balkonnetje. Zo kun je echt even een momentje voor jezelf creëren.

Het verschil in kamers

Avila Beach Hotel bestaat uit maar liefst drie verschillende hotelvleugels. Zo is er de Octagon-vleugel, de Caribbean Ocean Front Blues-vleugel en de La Belle Alliance-vleugel. De Octagon-vleugel en La Belle Alliance-vleugel hebben kamers in diverse groottes voor uiteenlopende samenstellingen. Bij La Belle Alliance kamers is er standaard één kingsize bed te vinden, terwijl dit bij de Octagon-vleugel alleen bij de luxere kamers het geval is. Ook kun je kiezen voor een kamer in de Caribbean Ocean Front Blues-vleugel van het hotel. De kamers in deze vleugel liggen direct aan zee en hebben een balkonnetje met zeezicht. Vanaf je hotelkamer de zee in springen? Kies dan voor een Beachfront kamer. Als je hier je kamer uitstapt, sta je meteen op het hagelwitte strand.

Eten en drinken

Je verblijft in Avila Beach Resort op basis van logies, logies en ontbijt, halfpension of volpension. Het ontbijt, de lunch en het diner kun je nuttigen in “The Pen Restaurant & Terrace”. Ook kun je dineren in het “Blues Restaurant”. Beide restaurants serveren eten om je vingers bij af te likken. Denk aan lokale gerechten uit het Caribische gebied met regionale ingrediënten. In het Blues Restaurant geniet je bovendien elke donderdag van live-muziek. Even een snack of drankje tussendoor kun je halen bij de “Schooner Bar” of “Pool Bar” bij het hotel. Proef hier de heerlijkste hapjes en drankjes terwijl je van het schitterende uitzicht geniet.

Goed om te weten

Houd tijdens je verblijf bij Avila Beach Hotel rekening met de volgende zaken: Avila Beach Hotel biedt gratis wifi aan in alle ruimtes van het hotel. Check-in is standaard vanaf 16.00, de check-out is tot 12.00 uur. Kinderen van iedere leeftijd zijn welkom. Huisdieren zijn niet toegestaan in het hotel. Woensdag is “Avila’s Beach Vibes” met Gin & Tonic happy hour, donderdag “Live Jazz” happy hour in Blues Restaurant, vrijdag “Sunset” happy hour en zaterdag is “Caribbean Grill Night”. Er gaat twee keer per dag een gratis shuttlebus naar Willemstad (maandag t/m vrijdag) De toeristenbelasting is niet bij de prijs inbegrepen en dient ter plekke te worden betaald.

Boek met andere aanbieders

Boek met Zoover

Misschien vind je deze accommodaties ook leuk?

334 Reviews over Avila Beach Hotel

• 10Nancy en familie België16-01-2023

Heerlijk hotel en prima service!

Heerlijk hotel met 2 prachtige privé-stranden op een unieke locatie. Genoten in heel mooie kamers en nieuw 2- kamer appartement voorzien van alle comfort en airco, inloop en regendouche mooi uitzicht op zwembad en zee en bedden van top kwaliteit. Goed uitgeruste gym met zeezicht en hemelse massages (ook op het strand). 2 leuke bars waar het aangenaam vertoeven is en je de prachtigste zonsondergangen kan aanschouwen met een cocktail in de hand. Uitgebreid ontbijt buffet met mogelijkheid tot eitjes naar keuze á la minute bereid door de chef-kok. Lekker eten en heerlijke wijnen in The Pen en Blues restaurant, beiden met prachtig zeezicht. Regelmatig gevarieerd muzikaal programma. Gratis shuttle service naar Punda en Otrobanda. Verschillende restaurants en bars op wandelafstand. Personeel is heel vriendelijk en behulpzaam. Dhr Farley Hollander zorgt er met zijn warme persoonlijkheid voor dat élke gast de tijd van z’n leven heeft. Top!!

• 8Zonnetje19-09-2022

Redelijk

Het hotel, strand en zwembad zijn mooi. Personeel is super vriendelijk maar niet altijd even bekwaam. Eten is goed tot dat het te druk wordt dan kunnen ze het in de keuken niet goed aan. Eten niet helemaal gaar en niet alles wat op de kaart staat wordt dan bij het gerecht geserveerd. Kan ook door personeels te kort zijn. Verder wordt er reclame gemaakt voor een privé strand e.d. maar dat is niet waar er worden dagkaarten verkocht zodat als je denkt rustig te zitten bij het zwembad dat niet zo is. Er komen dan ineens gezinnen met 10 kinderen zwemmen dus dan is de rust ver te zoeken en gaan de hotelgasten maar weg. Helaas doen ze hier niets aan ondanks klachten bij de receptie.

• 9Penny Kuipers02-11-2021

Een droom vakantie!

Prachtig hotel! 😍 Onze jongste zoon zei: mama dit is geen hotel, dit is het paradijs.

• 9Linda Bosscher (Love2BeMama.com)16-10-2021

Super staycation in eigen land!

Wij wonen sinds kort op Curacao en zijn op 'staycation' gegaan in eigen land. Heerlijk om weer naar een hotel te gaan. Wij houden zo van de luxe en het gemak van een hotel en de kinderen zijn dol op hotelontbijtjes. Dit hotel ligt op een verrassende plek; middenin de stad maar is omgeven door rust. Het hotel heeft twee privéstranden én een zwembad. Deze combinatie is heel fijn. De kinderen zwemmen namelijk graag in de zee maar het liefst in een zwembad.

We hadden een nieuwe Beach Front 3-kamer appartement. Heel fijn om met de kids te zijn. Een grote woonkamer, mogelijkheid om koffie te zetten, een eigen balkon, hele fijne bedden en iedereen had een eigen badkamer. We wilden nog niet naar huis! Het is echt een top hotel op een geweldige locatie en ideaal voor gezinnen.

De bediening was ook heel erg goed, we hebben genoten van het eten en het lekker luieren aan het strand en zwembad. Als we nu familie, vrienden of bekenden over krijgen

• 9Linda Bosscher26-09-2021

Fantastisch genoten van een staycation met kids

• 10Alex16-05-2021

Fantastische nieuwe Oceanfront Appartementen

Wij verbleven met de hele familie in het Avila Beach Hotel om de 72ste verjaardag van onze moeder te vieren. Wij hebben de nieuwe Oceanfront Appartementen geboekt. Deze waren echt geweldig! Groot balkon met geweldig zeezicht, mooie woonkamer, volledige keuken met moderne apparatuur en zelfs wasmachine en droger. Heerlijk bed en ook genoten van de rain shower in de badkamer.

• 9Nelisse28-10-2020

Fantastisch!!!!

Wij zijn nu voor de 2e keer in dit hotel. De privéstranden zijn prachtig. Goede strandbedjes en parasols. Vanaf je strandbedje een mooi uitzicht over de voorbijvarende schepen. De kamer wordt iedere dag goed schoongemaakt. Toiletartikelen van Rituals (Ben ik gek op). Een goed bed, prima werkende koelkast en airco, een fijne regendouche. Vanaf onze kamer een mooi uitzicht over de zee. Het personeel is zeer vriendelijk. Het ontbijt, de lunch en avondeten zijn heerlijk en ruim voldoende. Wij blijven hier gelukkig nog een paar dagen en hoop in de toekomst hier nogmaals te kunnen verblijven.

Sales & PR Coordinator, 17-05-2021

We vinden het fijn te vernemen dat u van een fantastisch verblijf in het Avila Beach Hotel heeft genoten en danken u voor het delen van uw ervaring via dit geweldige review. Goed om te weten dat het voor u lekker genieten was op het strand en dat u ook het eten, het mooie uitzicht vanuit uw kamer en het vriendelijke service van het personeel op prijs stelde. We zien u graag terug en kijken er naar uit u voor een volgend verblijf in het Avila Beach Hotel te mogen verwelkomen.

• 9Sandra en Ronald15-10-2020

Genoten, prachtig hotel, goede ligging

Wij hebben genoten in dit prachtige hotel. Als je niet op pad gaat kun je bij het hotel ook een heerlijke dag hebben. Personeel was erg hartelijk en behulpzaam. Goed restaurant maar in de buurt kun je ook heerlijk ook, voor de verandering.

Sales & PR Coordinator, 17-05-2021

Bedankt voor het delen van de ervaring van uw verblijf in het Avila Beach Hotel. We vinden het fijn te vernemen dat u van de service van ons vriendelijk en behulpzame personeel heeft genoten maar ook van ons restaurants en andere leuke plekjes in de buurt. We hopen u nogmaals voor een volgend verblijf te mogen verwelkomen.

• 10J.p.v.Essen21-03-2020

Fantastisch!!!

Avila Beach Hotel is in alle opzichten een fantastisch Hotel, en de ligging is fantastisch. Gelegen aan 2 privé stranden met super zwem en snorkelmogelijkheden. Ontbijt , lunch en diner mogelijkheden zijn op het resort erg goed, veel gedineerd bij the Pen en De Blues. Op donderdagavond is het erg leuk om te dineren bij the Blues want dan hebben ze live Jazz Music. Het Hotel heeft een aantal zeer goede restaurants in de directe omgeving welke binnen 5 min. te belopen zijn. Wij hadden een kamer Octagon de luxe met fantastisch zeezicht. Deze kamers zijn zeer ruim en van alle luxe voorzien w.o. inloopdouche, bad, koffie/thee faciliteiten. Personeel uiterst beleefd en vriendelijk ! Ook is er regelmatig Live Music op het strand. Mambo Beach en Jan Tiel Baai zijn met de Taxi binnen 10 min. te bereiken. Kortom, voor ons was het een geweldige vakantie ! En als wij weer naar Curacao gaan wordt het zeker Avila Beach !!

Sales & PR Coordinator, 17-05-2021

We danken u voor het schrijven van deze prachtige beoordeling en vinden het ontzettend fijn te vernemen dat u Avila Beach Hotel in alle opzichten een fantastisch hotel vindt. We zijn erg verheugd te weten dat de kamer, restaurants en stranden helemaal naar uw wens waren. We kijken er naar uit u voor een volgende verblijf te mogen verwelkomen.

• 10Alexandra05-10-2019

Perfect honeymoon <3

We spent our honeymoon in Avila Beach Hotel, and it was an amazing stay and the best decision! Hotel has two own beaches, several good restaurants, very hos hospitable stuff. Make sure to bring snorkeling masks - and check out the underwater life just outside the small lagoon.

Hotel Avila Beach Hotel info

• WisselkantoorBeschikbaar (1)
  • LiftenBeschikbaar (3)
  • CafeNiet beschikbaar
  • KrantenkioskBeschikbaar (1)
  • Kleine supermarktBeschikbaar (1)
  • WinkelsBeschikbaar (1)

• KluisBeschikbaar
  • Thee- en/of koffiezetapparaatBeschikbaar

Entertainment

• BuitenzwembadenBeschikbaar (1)
  • Pool barBeschikbaar (1)
  • LigstoelenBeschikbaar (1)
  • ParasolsBeschikbaar (1)
  • MassageBeschikbaar (1)
  • Speciaal spa-arrangementBeschikbaar (1)
  • SportschoolBeschikbaar (1)
  • KanovarenBeschikbaar (1)