Hotel ACOYA

Acoya hotel was super 👌👌

Leuk hotel vriendelijke personeel

geluidsoverlast

Catharina Camphuis, 27-2-2018

toen we aankwamen hadden ze ons nog niet verwacht. We kregen een driekamerappartement boven het terras van het restaurant. Koelkast rook echt heel verschrikkelijk. zouden ze komen schoonmaken. volgende dag zelf gedaan want de boodschappen moesten erin.Ze zijn op het ressort aan het bouwen en renorveren, dus de hele dag geluidshinder en savonds konden we ook niet rustig op ons terras zitten ivm de herrie van het restaurant. De wcpot in ons appartement hing scheef aan de muur wat niet echt comfortabel zit. Maar dat was niet het enige wat scheef was: stopcontacten, keramische kookplaat, douchestang. Gewoon zonde want ressort en villas zien eraan de buitenkant goed uit, maar afwerking is niet hun ding.De bedden waren wel goed. Na een week kregen we een villa. Daar konden we rustig op ons terras zitten. Alleen je kon niet rustig een middagje bij het zwembad liggen ivm geluidshinder. In de villa hadden we minder keukengerei dan in het appartement.

Toch wel weer!

Wim Harders, 30-1-2018

Ligging hotel is prima!

Mensen zijn vriendelijk.

Service in restaurant en housekeeping slecht.

Receptie redelijk.

Geen 2de keer

Lisa, 14-1-2018

Wij waren hier voor 6 nachten en hadden een standaard kamer geboekt. De standaard kamers zijn een onderdeel van een villa, dit houdt in dat ze bijv. een deel van de villa verhuren en dus ook de slaapkamer met badkamer als een standaard kamer. Dit is geen aanrader want hierdoor is het extreem gehorig, zo hebben wij de eerste nacht wakker gelegen door het gehoest en gelach van de buren. Ook zijn de kamers erg simpel en niet mooi afgewerkt. Er is zelfs geen tafel en stoel in de kamer. We hebben een upgrade gehad naar een appartement met 2 slaapkamers naar ook hier is het allemaal erg simpel en goedkoop gemaakt, zo zitten de keukenkastjes los, vlekken op de bank en de ramen die er niet meer uitgaan, kluis die niet vastzit en de Wi-Fi is erg slecht.

Het park ziet er verder super uit en ook de cocktails aan de bar zijn goed. Ook is de locatie heel fijn omdat je erg centraal zit. Maar voor ons niet nog een keer helaas.

Geweldig Resort met prachtige villa's

Riet Ronny Ingrid en Jan, 26-9-2017

Wij zijn net terug van Acoya wat een super leuk en luxe Resort. En idd de villa's hebben meerdere kamers die ze los kunnen verhuren... heel goed over na gedacht 👍 Wij hadden de drie kamer villa waarvan wij er twee in gebruik hadden, de andere kamer was op slot die ook verhuurd was. Hier hadden wij totaal geen over/last van. Het enige minpuntje is dat het iets beter gepoetst kan worden. Het resort ligt vlak bij mambo beach, maar je moet altijd een auto huren op curacao anders ben je echt beperkt. Voor ons een geweldige vakantie en wij komen hier zeker terug.... eten is ook super alleen je moet effe geduld hebben maar dan krijg je ook wat. Acoya van ons een dikke 10👍

Goed resort, maar wel beloftes nakomen

Fred Nolles, 21-9-2017

Ruime 3 kamer suite geboekt. Het ontbreekt je echt aan niets. Doucheputje liep niet door, twee keer gevraagd er naar te kijken, maar zonder echt resultaat. Instrumentenplaatje met knopjes en tijdsaanduiding oven zit los. (3324) Na een week nog niet opgelost. Trappenhuis in twee weken 1 keer geveegd, de haren groeiden er welig. Het zwembad ruim en prima, maar de groene aanslag zit er aan te komen: werk aan de winkel. Alles wat staat onder kopje wellness is er niet. Kidsclub in wording, staat geen speeltoestel. Restaurant is zeker niet international (sateh, pizza, hamburger etc.) wel goed, niet duur. Niks welkomstdrank, proefduik etc. Vriendelijker bar/restaurantpersoneel, maar ook aan de receptie, bestaat er niet, maar met 3 man personeel en 5 bezette tafels kan het niet dat je een kwartier op een drankje wacht. Wifi is slecht (kamer/terras) En toch ga ik graag morgen terug! Tips: huur echt vooraf een auto, ter plekke niet altijd voorradig en je kunt niet zonder. Download vooraf maps.me. Boodschappenpakket a €50 overprized met niet noodzakelijke producten. Geen mug gezien. Ook al is het resort volgeboekt, je merkt er niets van! Park is schitterend aangelegd. Binnen 3,5 km in Willemstad.

Beste hotel van Curacao

Emma Muller, 12-8-2017

Geweldig! We onze kinderen van 5 en 2 naar dit prachtige hotel geweest. 3 kamer villa geboekt en dit was perfect, compleet ingerichte keuken, geen buren, geen geluidsoverlast. Kinderen vonden het ook geweldig daar en je kan gratis zwemmen op mambo beach. Hotel ligt niet direct aan zee maar dit wouden wij ook niet! Volgende keer weer acoya

Het resort verhuurd ook nog villa`s met of zonder zwembad. met zwembad is wel een aanrader zeker met het prachtige weer op curacao. Villa´s zijn prima onderhouden en worden dagelijks schoongemaakt. bedden liggen prima. Personeel ook behulpzaam en vriendelijk als je vragen hebt

Dushi Kursou

Ron Boer, 25-4-2017

het park is keurig aangelegd en verzorgd, kamers prima in orde en dagelijkse schoonmaak. Water in douche loopt niet meteen weg. Medewerkers receptie zeer vriendelijk en behulpzaam. Restaurant en bar wat teleurstellend: kwaliteit eten is minder, bar sluit om 22 uur, na twee glazen krijg je een andere wijn omdat de eerste op is (welke beduidend minder is), barpersoneel weten niet veel en zeggen dat ze iets niet hebben terwijl het er wel blijkt te zijn. Meest jammer is de ligging: je kunt lopen naar Mambo Beach maar het resort ligt in een mindere wijk (Salina) dus in de avond niet lopend over straat. Er wordt erg veel gewaarschuwd voor criminaliteit, jammer ! Maar al bij al heerlijk verblijf, auto huren is een aanrader en anders taxi nemen in de avond.

Rustig gelegen hotel met mooie zwembaden

Ron, 1-4-2017

We zaten in een deluxe kamer en je zou verwachten dat dit soort kamers in het hotelgedeelte zouden zitten, maar dat is dus niet het geval. Deze kamers zijn onderdeel van een villa, er zit een tussendeur naar de villa, waar bij ons een grote kledingkast voor stond. Waarom ze deluxe kamers heten weet ik niet, want de kamers zijn vrij klein (ca 4 x 4 meter + een badkamer van 2 x 3 meter), waardoor er geen ruimte is voor een zitje binnenhuis. Buiten staat wel een tafel + 2 stoelen, maar het is jammer dat er geen afdak boven het zitje is, want dat is wel nodig als het regent en als de zon fel schijnt. De schoonmaak van de kamers was afwisselend goed tot matig. Je kunt beter kiezen voor een 2 kamer appartement, wel iets duurder dan deluxe kamer, maar je hebt meer ruimte en een balkon.

Acoya is een mooi en ruim opgezet complex met mooie zwembaden en zonneweiden. Het ligt wel een beetje afgelegen. Er is een shuttlebus naar het strand en naar de stad, maar deze gaan maar 1x per dag. Naar het strand om 09.00 uur en weer terug om 14.00 uur. Vaak moest het busje (max 8 personen) 2 of 3 keer naar het strand rijden, omdat er veel mensen mee wilden. Na het strand ging het busje naar de stad (terug om 14.30 uur). 1x per dag is wel iets te weinig. Vanaf het strand gaan er ook particuliere hotelbusjes naar de hotels, dus als je langer wilt blijven kan dat ook. Tot 18.30 uur rijden ze ongeveer en de kosten zijn 3 gulden p.p. Met de strandvoucher krijg je 2 ligbedjes, maar deze staan erg dicht op elkaar, vandaar dat we uitgeweken zijn naar Aloha, waar je de ruimte had. Kosten zijn daar 6 gulden per ligbed. Al met al is het wel aan te raden om voor een paar dagen een auto te huren.

Het restaurant (Blue Lagoon) valt tegen, we hebben 1x lekkere vis gegeten en 1x een goede hamburger, maar de ander 4 keer viel het tegen (taaie biefstuk, veel te zoute pasta, droge hamburger, erg droge wraps). De bediening zijn geen horecamensen en maken veel fouten (dus let goed op je rekening!), maar ze doen hun best (op de stagiaires na, want die vonden hun telefoon belangrijker).

Een (opfris) cursus ‘vriendelijkheid’ zou voor een deel van zowel de receptie als van de bediening geen kwaad kunnen. Na het inchecken moesten we bv. zelf onze weg maar vinden naar onze kamer en dat vonden we wel een beetje vreemd.

We hebben een aantal aanbieders voor ACOYA voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel ACOYA in Willemstad, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel ACOYA zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel ACOYA scoort een 8 uit 10 op basis van 25 reviews.