Hotel Academystersterster

Tonen op kaart

30 reviews over Hotel Academy

• 2019
    7Wil13-04-2019

Curacao is een heerlijk eiland met mooie baaien.

Velen jaren eerder op Curacao geweest dus dat was niet nieuw voor me. Vriendelijke mensen en een heerlijk warm klimaat met een briesje in de lucht. Het Academy hotel wordt gerund door grotendeels studenten van de hotelschool. Dat deden ze bijzonder vriendelijk. Kan ik niets negatiefs over zeggen. Kwaliteit van de hotelkamer vind ik beneden peil. Met name de badkamer. Alleen koud stromend water, en een fonteintje als wastafel. Ook de plaatsing van de airco verdient verbetering. Hij hing aan de muur rechts van het bed zodat hij continu tegen je gezicht aan blaast. Dat is heel irritant, dus meestal zette ik hem 's nachts uit. Had specifiek voor dit hotel gekozen omdat het centraal in Willemstad ligt en ik beslist niet in een Amerikaans geleest resort met overdreven veel luxe wilde zitten. Ben wel geschrokken van de leegstand en verpaupering van het v/d Valk hotel. Bij mijn vorige bezoek aan Curacao was dit een drukke bedrijvige plek.

Alleen gereisd in maart 2019

• 1Janneke11-02-2019

Nooit meer

Verblijf in dit hotel is verschrikkelijk. Het personeel is erg onvriendelijk en ondeskundig. Het is er erg gehorig, vies en enorm onveilig met al dat tralies. De vluchtdeuren zitten op slot. Wij zijn misleid door touroperator omdat dit ons als 3 sterren hotel aangeprezen was maar dat was het absoluut niet. Gratis parkeren is 1 km verderop en neem geen ontbijt want dat is elke dag het zelfde. Voor een 2e kop koffie moet je betalen. Slechtste hotel ooit en weinig begrip voor de klachten over dit hotel want het wordt nog steeds aangeboden.

Gereisd met partner in januari 2019

• 1Erwin Hiemstra11-02-2019

Vreselijk slecht, dit hotel Niet boeken.

Wij hadden hier een vreselijk verblijf. De beschrijving van het hotel klopt niet. Het personeel is erg onvriendelijk en weten weinig van het runnen van een hotel of liftopsluiting en weten niks over de omgeving of waar een huisarts zich bevind.Het ontbijt is elke dag het zelfde en voor een 2e kop koffie moet je betalen ! Het hotel is erg gehorig, vies en de kamers zijn te klein. Je kan amper een koffer kwijt op de kamer. De straat aan de voorkant van het hotel is net een getto. Alle vluchtdeuren zijn ook op slot en het gratis parkeren is 1 km verderop. Onze touroperator waardeerde dit hotel met 3 sterren, terwijl bij andere touroperator maar 2 sterren was. Geboekt als 3 sterren hotel en na klacht te hebben ingediend terug gewaardeerd naar 2 sterren en €50 om ons te paaien. Dit hotel hoort bij de top van aller slechtste hotels. Ook erg slechte service van de touroperator bij afhandeling van onze klacht over dit hotel !

Gereisd met partner in januari 2019

• 8Jade21-01-2019

Goed verblijf

Basic, maar precies goed! Ruime kamer en heerlijke douche. Voor mij was het perfect 👌🏽

Alleen gereisd in januari 2019

• 2018
    8Lisette01-03-2018

Mooi hotel midden in centrum met fijn personeel

Mooi gelegen midden in het centrum! Leuke restaurantjes en eet gelegenheden in de buurt. Vriendelijk personeel, studenten. 24 uur per dag open. Informeren over activiteiten in de buurt kon beter vanuit het personeel. Al is het een gratis kaart die vanuit hotel wordt weg gegeven.

Gereisd met vrienden in december 2017

• 5Mevr jagers06-01-2018

Voor het personeel wel maar verder nooit meer

Het was voor ons de eerste keer om zover weg te gaan , maar vliegen met touroperator is super. Eenmaal dicht in de buurt van het hotel , werden op een plein afgezet midden in de nacht en zoek naar uit. We hadden bewust een goedkope hotel geboekt om heel het eiland af te gaan dus luxepoezen zijn we niet. Maar we schrokken wel van de kamer. Schimmel op de wanden en plafonds , Enorm vies en het rook ook erg muf. De geur komt om niks open kon en dan mis je wel een balkon om Savonds je badkleding op te hangen. De douch is Koud, zit maar 1 knop dus er is echt geen warm water. ( dat is overigens maar bij 2 hotels op het hele eiland) We wisten dat we naar een school gingen , maar om 7 uur wakker te worden van al het gegiechel en geschreeuw sochtends daar had ik geen rekening mee gehouden. Als je wilt word iedere dag je kamer gedaan en schone handdoeken neergelegd. We hadden ook een airco op de kamer dat was heerlijk. Het ontbijt was echt top

Gereisd met partner in januari 2018

• Oude reviews

9Danielle18-05-2016

Goed hotel voor weinig geld

In november ben ik hier 10 dagen geweest samen met mijn vriend. Het hotel was prima en ligt midden in Willemstad. Onze kamer was voorzien van een prima bed en genoeg ruimte voor ons beide. Ook hadden wij airco op onze kamer. Een handige tip: huur een auto, dit hotel zit dus midden in de stad en heeft geen zwembad. Met een auto kan je naar alle strandjes rijden.

Gereisd met partner in november 2015

• 7Mar kaya06-03-2016

Redelijk goed hotel

Goede kwaliteit/ prijs verhouding, erg vriendelijk en behulpzaam personeel, sommige kamers zijn veredelde hondenhokken( eenpersoons kamers) maar ik kon zonder problemen de volgende dag een betere kamer krijgen. Tv gaf geen goed beeld voor BVN het internet werkte goed op de kamer. Waar ik wel last van heb gehad is de herrie uit punda savonds, zoals luide muziek. Oordoppen meenemen dus! ;-) ik heb er niet gegeten , het is veel leuker om in punda te gaan ontbijten .

Alleen gereisd in maart 2016

• 10Ria Oldekamp - Topman27-02-2016

Prettige plek in het centrum van Willemstad

Het is een basic hotel. Maar de vriendelijkheid is er zeker niet basic. Wij hebben het er heerlijk gehad en zouden zo weer daar boeken. Als je niet te hoge eisen stelt heb je het er uitstekend. Lieve leerlingen die alles voor je willen doen. De kamer was wel klein maar het bed was prima . Weinig kastruimte voor te veel kleren (:)

Gereisd in februari 2016

• 6thomas Breems07-01-2015

Redelijk goed hotel in hartje Willemstad

Wanneer men dit hotel boekt moet men zich doorlopend realiseren dat dit een opleidingscentrum voor studenten is in het caribisch gebied. Veel zaken verlopen niet altijd even soepel en perfect zoals men dat in andere hotels gewend is. Enig geduld en tolerantie tijdens het verblijf is dus een vereiste. Hotel op zich is netjes en schoon. Ontbijt en lunch zijn prima verzorgd.Kamers zijn prima uitgerust en worden iedere dag gepoets en verschoond. Echter de studenten zijn niet allemaal even gemotiveerd; de ene heeft wel het inzicht en instelling om het de gasten naar de zin te maken terwijl de ander zich amper bewust is van wat er van hem of haar verwacht wordt. Hotel heeft geen bar maar dat vormt gelukkig geen enkel probleem aangezien men in hartje Willemstad vertoeft en men de deur maar uit hoeft te lopen om vertier te vinden. Er is op vele vlakken nog een hoop werk te verzetten voor het management eer dit hotel het predikaat "goed" zal mogen dragen. Thomas en Leonie

Gereisd met partner in december 2014

6 tips over Hotel Academy

• Silvino, 14-05-2014

Vraag duidelijk op welke dagen je moet betaald parkeren. Je kan heerlijk dineren aangezien het hotel in de binnenstad ligt

• verheij, 13-03-2014

Absoluut doen: Pontjesbrug overlopen en in Otrabanda linksaf waar cruiseschepen aanleggen. Zeer luxe winkels. Echt goed eten bij de Gouverneur aan het water. Christoffelberg beklimmen. Boka Tabla Rotsen/water bekijken in de westpunt. Geweldige stranden bij Westkust, prima snorkelen.Echt goed eten bij Landhuis Daniel (biologisch, prijzig) Jaanchie's in Westpunt waar geen menukaart is. 5 personen € 50 diner. Zwemmen met dolfijnen. Struisvogelfarm.

• Snijders, 25-05-2014

Ga zwemmen bij kunuku resort (16km vanaf Willemstad). Huur een auto voor enkele dagen, download op je smartphone map navigator voor gratis navigatie.

4 vragen over Hotel Academy

• N.ringoir, 30-03-2018

Rolstoel geschikt?

Ik ben rolstoel afhankelijk is dit hotel geschikt?

• Ineke Doorje, 21-12-2014

Klamboe

Hallo hebben jullie een klamboe in het hotel

thomas Breems, 07-01-2015

Helaas geen klamboe aanwezig op de kamers maar wel een goede airconditioning die er voor zorgt dat de muggen wegblijven. Natuurlijk is goed insmeren met DEET een vereiste; zowel 's nachts voor het slapen gaan en als men buiten wil vertoeven op een terras.

• Hans, 27-02-2014

Duikbuddy gezocht

Ik ben van 4 t/m 12 september in het Academy hotel. Ik zoek voor deze periode een duikbuddy die 's morgens een duik wil maken.

Ik ben zelf 2-sters duiker met meer dan 100 duiken in mijn logboek.

Roland, 09-08-2014

Hallo hans

Ik verblijf samen met mijn vrouw en dochter van 01/09-15/09 op curacao in coral estate, vlak bij playa PortoMari. Ben de enige die duikt dus zoek een duik "maatje"voor deze periode. Heb mijn advanced brevet vorig jaar gehaald en in totaal een duik of 50 gemaakt, allemaal op Bonaire, Aruba en Curacao Misschien kunnen we wat afspreken?

gr Roland

Hotel Academy info

• Aantal sterrenstersterster
  • RokenToegestaan

• Huishoudelijke apparatuurKluis, Strijkijzer, TV

• Receptie24-uurs receptie, Aanwezig
  • Room ServiceBeperkt aantal uren
  • Op het terreinBagageruimte, Rookruimte, Terras
  • Overige servicesConcierge, Geldautomaat, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats