67 tips over Appartement Kunuku Aqua Resort

• Klein, 04-05-2012

Auto huren is belangrijk voor stranden en supermarkt

• Fam.Frijsinger, 03-06-2014

Voor strand met kinderen, grote knip ( Mambo Beach maar dit is betaald) en een huurauto.

• grobo, 23-04-2014

Auto huren!! Geeft vrijheid....

• Jacqueline Penninkx, 26-03-2014

Ga een keer heerlijk eten bij Perla del Mar in. Willemstad. Parkeer je auto gratis in de overdekte parkeergarage bij hotel Renaissance. Geniet van het eiland met een grote G. Tip voor appartement: neem een extra theedoek en keukendoek mee.

We hebben een aantal aanbieders voor Kunuku Aqua Resort voor je op een rij gezet:

• Fam.viegers, 19-03-2014

Je wordt als je het wilt met de shuttle naar het strand gebracht, maar het is wel fijn om een huurauto te hebben. Alles is ver weg en niet te lopen.

• Paul, 23-02-2014

Wij hadden een auto gehuurd, is wel handig, omdat alles op het eiland (standjes, eettentjes) met de auto goed te doen is.

• henny, 31-03-2014

Auto huren kan via het resort , dit is lekker makkelijk ! Super verrse broodjes service !

• a.vis, 11-02-2014

lekker iedere dag een ander strandje, daaibooi baaj is erg leuk

• Magda Gerios, 14-02-2014

Een echte aanrader voor diegene die lekker lang buiten wil zitten,grote terrassen en een heerlijke wind zorgen voor een aangename temparatur.

• Gerda Kos, 19-07-2014

Neem zelf een extra strandlaken mee, want de strandlakens van het resort zijn aan de kleine kant.

• bob vinke, 10-06-2012

Een auto huren is verstandig als je curacao wilt ontdekken. Als je dit via het resort doet, hoef je niet alle dagen te huren en bespaar je de luchthaven toeslag.

Neem je snorkel spullen mee om mooie vissen te kunnen bekijken!

• familie Grifhorst, 28-12-2013

Lekkere restaurants in de nabije omgeving "de buurvrouw" en Daniels. Vaste strand voor ons was Porto Mari (3km)

• Hans Campo, 13-03-2013

Huur op het park een Mitsubishi busje voor je periode aldaar. Kun je al je spullen in laten liggen. Met 1 tank kom je heel je vakantie elke dag overal en in elke uithoek van het eiland.. Advies: voor goedkope goede verse spullen supermarkt Centrum...Maar AH is er ook. Die heeft alle NL producten (voor wie er niet buiten kan) Voor alle lokale producten is er een supermarkt 2 km op de weg naar westpunt. Ernaast een goede bakker...en geldautomaat.

• Rene, 03-06-2014

Huur een auto om het eiland nader te verkennen

• Rebecca Claassen, 16-02-2013

ga naar westpunt WATAMULA....en Boca Table.. De ruwe zee rotsen...je moet het gezien hebben ......In Punda is achter de bushalte een hal genaamd placa bieu hier kan je heerlijk eten....en zeker niet duur.

• Mark, 22-01-2013

Autohuur kun je al vanuit NL regelen: via mail bij [email protected] Dit verhuurbedrijf is van een Nederlands stel, alles prima verzekerd. Voor 5 dagen betaalden wij ongeveer €30 per dag voor een mooie sedan, de meeste verhuurbedrijven beginnen bij €40 voor een kleiner model. De auto wordt gratis gebracht en gehaald op het resort, en ze zijn vrij relaxed over de ophaaltijd (wij hadden geboekt tot zaterdagavond, maar de auto werd pas zondag einde van de ochtend opgehaald).

• Sandra, 26-01-2013

Huur een auto! Dit kan ook via Kunuku receptie geregeld worden. Kunuku ligt centraal op t eiland, dus een goed uitgangspunt voor bijv een triple naar Westpunt of juist naar Willemstad. Ook t dichtstbijzijnde strand is per auto makkelijk te bereiken.

• Bert, Marieke, Tim & Ruben, 02-01-2013

Auto is inderdaad een pré. Huur deze via het resort, dat scheelt een hoop geregel!

• nathalie Versluis, 22-11-2012

Zorg dat je altijd een auto huurt op Curacao. Via Kunuku wordt dat top geregeld voor een goede prijs!

• claudia, 08-08-2012

wel handig is een auto! en de boottocht naar klein Curacao die mag je niet missen incl bbq aan boord en fantastische duik/snorkel plek!

• Yvonne Docter, 02-10-2012

Ga zelf koken en koop in Supermarkt Centrum Lomito (ossenhaas) zeer gunstig geprijst. Koop patat bij Kunuku Hut en je hebt een goedkope, maar vooral lekkere maaltijd. Succes verzekerd!!!!

• k.willemsen, 04-09-2012

Huur op Curacao wel een auto dan haal je het meest uit je vakantie op dit mooie eiland.

• roel_vd_linden, 23-08-2012

Boek wel een auto maar dat is op elke locatie op dit eiland eigenlijk noodzakelijk als je echt het eiland wil zien, horen en proeven.

• majoor, 11-08-2012

Wij zijn veel op pad geweest, verschillende leuke strandjes bezocht en tijdens het snorkelen verschillende keren met schildpadden gezwommen (Playa Lagun) wij vonden Porto Marie geweldig! Mooie bergwandeling gemaakt op Christoffelpark (water meenemen, is flinke klim) naar hoogste puntje van Curacao, de ruige kust met boka's zijn fantastisch.Vooraan in Willemstad kun je gratis pakeren (bij baseball-veld) Een dag naar Papagayo-Beach geweest, lekker luxe met een leuk zoutwaterbad ook voor kleintjes.

• adeodata, 06-08-2012

Ga een dagje op Bonaire kijken, goedkope dagelijkse vluchten (kwartier vliegen) en een leuke ervaring en onderbreking. Heel andere ervaring!

• Marjolein van den berg, 18-03-2012

Iedere cocktail op de kaart van barman bart is even lekker!

• wiaddydajo, 01-08-2012

Auto huur noodzakelijk. Boodschappenpakket bij aankomst ook handig i.v.m. tijdsverschil.

• Paul Caelen, 27-07-2012

Lekker eten in de buurt, Probeer eens "De Buurvrouw" langs de grote weg naar Westpunt richting Willemstad. Goed grill restaurant Equus Richting Caracasbaai, zijstraatje Caracasbaaiweg, net na de Caribbean Moving Service richting Landhuis Jan Thiel en Landhuis Brakkeput (MeiMei)

• Monique Entken, 22-07-2012

Bezoek zeker de stranden Porto Marie en Cas abao! Willemstad is leuk, bij het restaurant THE Pirate Bay, kun je op het strand heerlijk eten, met je voeten in het zand. Zwemmen met dolfijnen vonden we geweldig, maar ook een tocht met de boot " insulinde", die aan de handelskade in Willemstad ligt. En shete Boka is een geweldig natuurverschijnsel.

• Onland, 11-02-2013

Huur een auto bij Kunuku. Wanneer je op de airport huurt heb extra toeslagen: tax en airport fee. Er is een grote supermarkt richting Willemstad (20 minuten). Smeer goed in tegen de muggen!

• Mark, 22-01-2013

Een tip voor een restaurant: ga naar Karakter. Ligt op Coral Estate (makkelijk te vinden, vraag evt. aan de receptie), en is een trendy maar relaxte beach club. Schitterende locatie met mooie zonsondergang, en ook nog erg lekker eten.

• Chris, 03-01-2013

huur een auto als je wat van het eiland wil zien

• Mark en Coby, 06-12-2012

Strand -> Porto Marie, je kunt hier goed snorkelen, er is een gezellig restaurantje en sanitaire voorzieningen. Ook toplocatie voor duikers. Rondrit -> kies voor Westpunt en bezoek de boca's. Lunch met mooi uitzicht op baai -> Lagun

• c.kuiper11, 03-07-2012

De koerswisseling op het park is niet echt Up to date, stamt uit november 2011, waardoor het niet echt gunstig is te noemen De kleine lettertjes, alszijnde extra kosten als je bv extra stroom zou verbruiken, etc transparant zijn duurt het langst zal ik maar zeggen..

• margriet, 08-03-2012

Stranden dichtbij: Portomari of Casabou, verzocht met ligbedden en horeca en duik-facaliteiten. Uit eten: landhuis daniel, el gaucho, baoase Supermarkten: Centrum en California, er is ook een Albert Heijn op het eiland, die ligt wat verder weg. Huur een auto, anders kom je nergens en dat is zonde van de reis! Autohuur is via Kunuku te regelen en is goed bevallen.

• Karin, 28-02-2012

Aanraders: Shete Boca National Park,mooie blow holes en natuurlijke brug. Draaibooibaai en Picadera Baai. Pontjesbrug hoort natuurlijk bij een bezoek aan Curacao. Lekker eten bij: Jaanchie's (westpunt), gezellig ouderwets ingericht restaurant met vriendelijk personeel, je kunt er Leguaan eten. Verder bij L'adea Steakhouse; niet goedkoop, wel kwalitatief goed. Je waant je in het regenwoud, men komt met vlees aan tafel. Bij Pirate Bay kun je bij zonsondergang op het strand dineren.

• kevin de ruiter, 16-01-2012

Op 10 min ligt het strand Porto Marie en is iedeaal met kinderen. Veilig strand met veel faciliteiten en een vlot in zee om naar toe te zwemmen. Resort is 24 hr bewaakt!

• wilma, 23-10-2011

Cas Abou prachtig strand, Westpunt met oa Grote Knip. Bezoek als je op westpunt bent ook eens Jaanchie's. Het Restaurant kent een levende menukaart en is voor kinderen leuk om naast de diverse vogels te zitten. Houtjesbaai is ook dichtbij Kunuku gelegen maar is met de auto wat lastiger te bereiken (info receptie kunuku)

• Patricia, 20-08-2018

Huur een auto bij D &D Car rental, goede prijs, alles verzekerd,in Nederland al regelen, top auto's en super service!

• Jaco Zyderveld, 24-07-2018
    • Playa Grandi: 100% snorkelen met schildpadden
    • Klein Curaçao, bounty eiland
    • Christoffelberg beklimmen, een uitdaging, die het zo vroeg mogelijk
    • Shete Boka, ruige noordkust, heel mooi
    • Eten bij de buurvrouw, lekkere spiezen en open restaurant
    • Auto huren en de baaien bezoeken, elk heeft zijn eigen charmes, van rustig tot exclusief.

• j_roos61, 24-03-2015

Tip: probeer een keer kokomo beach welke in de buurt is, lekker eten en een mooi knus strandje.

• Illy90, 29-02-2016
    • Flamingo's Jan Kok (dichtbij Kunuku)
    • Boottochtje Klein Curacao met Breeze Boattrips. Via via met nederlandse eigenaar van Breeze Boattrips in contact gekomen. Zij willen max 15 a 20 personen op de boot hebben. Lekker kleinschalig met bbq op de boot. Super dagje gehad!
    • Zwemmen met dolfijnen bij Dolphin Academy
    • Eten aan mambobeach bij Chill en Grill. Heerlijk met de voetjes in het zand genieten van een vleesspies en cocktail!
    • Strandbedje huren en chillen bij Zanzibar Jan Thiel

• Theo, 12-08-2017

Autohuren is zeker een must met Kunuku als uitvalbasis om andere stranden en bezienswaardigheden op het eiland te bezoeken. Ondanks dat het prijzig is: Zwemmen met dolfijnen een ontzettende ervaring en bezoek aan klein Curacao en Willemstad

• fam.vlug, 16-05-2012

Huur een auto, dan kun je makkelijk het eiland over rijden. Vooral Sheta Boca NP is de moeite waard. Seaquarium vonden we een beetje tegenvallen. Christoffelberg is de moeite van het beklimmen waard, neem wel voldoende water mee.

• Familie de Jong, 27-08-2014

Huur wel een auto want de locatie is prima heel dichtbij de prachtige baaitjes van curacao.

• Nora, 05-09-2014

Auto huren op eiland wel nodig. Stranden bij Kas Abou, Porto Marie zijn erg mooi net als grote Knip. Lunchen bij landhuis Dokterstuin op zondag. Kukuku museum bij Dokterstuin. Diner bij Brakkeput mei mei met muziek. Grotten van Hato. Willemstad. Struisvogel boerderij ed. Genoeg te zien en om te doen. Geweldige bevolking.

• Roosje1975, 06-08-2014

Huur wel een auto, dichtstbijzijnde strand is 5 km. rijden. Zorg dat je voor 10 uur een bedje in de schaduw hebt, daarna lukt het niet meer vanwege de daggasten!

• Familie de Bruijne, 29-12-2014

Autohuren is een must en kan je het beste bij kunuku zelf regelen.

• Peter, 05-07-2014

Een auto huren op dit eiland zou ik zeker doen. Neem ook een snorkelset mee, je kunt een hoop onder water zien :-).

• Vermeire, 19-07-2014

Je kunt hier prima zitten, maar wees er bewust van dat er elke dag veel locals komen zwemmen. Vooral in de weekenden. Dan is er geen resortgast te bekennen. Dat haalt de exclusiviteit van het resort wel naar beneden. Ons huisje ligt iets verder vh zwembad af en wij hebben dat als een oase van rust ervaren. Dat kan ik alleen maar aanraden, omdat je anders tussen het gegil en geschreeuw van de locals zit.

• Roosje1975, 19-08-2014

Huur vooral een auto, het ligt overal te ver vandaan om te lopen.

• Joop W, 02-02-2015

Als je van plan bent om in het weekend rond je appartement te blijven en je houdt niet van drukte dan zou ik vragen om een appartement een beetje bij het zwembad vandaan. Als je kleine kinderen hebt dan zijn de appartementen op de begane grond aan te raden.

• majoor, 19-05-2015

Leuke dagjes uit: prachtige strandjes als Porto Marie, waar je ook lekker kunt lunchen. Zwemmen met zee schildpadden bij Playa Lagun. De ruwe golven zien bij Sheta Boca. En, las een 'sportief' dagje in en beklim de Christoffelberg (moet je keer gedaan hebben!)

• Illy90, 29-02-2016
    • Bezoekje brengen aan Struisvogelfarm. Erg leuk!
    • Middagje Punda (Willemstad) en lekker rondlopen, terrasje pakken etc.
    • Auto huren en gewoon lekker op pad gaan. Westpunt rondom Kunuku is erg mooi met haar vele natuur. Onderweg een aantal roofvogels gezien, loslopende wilde geiten, mooie vogeltjes en schildpadden in de zee zien zwemmen.

• Fam.viegers, 19-03-2014

Voor families met kleine kinderen zeker een aanrader, voor overwinteraars wat minder geschikt

• AnnekevdW1978, 24-08-2014

Huur een auto, je zit overal ver vandaan.

• Schuiling, 04-09-2014

Zwemmen met dolfijnen. Porte Mari, waar de mensen je nog echt vertrouwen. Klein Curacao met de catamaran. Eten bij "de Buurvrouw" Als je de beoordelingen leest, misschien verrijdbare parasols? s'avonds misschien meer vertier op Kunuku? Televisie zenders en niet alleen maar films. ( maar wordt aan gewerkt?)

• Jacob, 10-02-2017

boattrip met de Mermaid Boattrips, reserveren bij de receptie.

Deze boot is groter dan de breeze, gemidd. ca 50 personen, met deze boot minder last van zeeziek op de heenreis en het voordeel is dat ze een eigen beachbar met toiletten op het eiland hebben, tevens gratis ligbedjes, heerlijke lunch, echte aanrader en ideaal voor met kinderen.

tip: koop een snorkelmasker voor kinderen en ook voor volwassen, ideaal! http://www.decathlon.nl

• Fam Harbers, 28-08-2014

Het eten bij kunuku is prima voor een eenvoudige maaltijd. Bij karakter, ongeveer op ongeveer 5 min rijden met prachtige zonsondergang hebben we meerdere keren prachtig gedineerd. Ook bij de buurvrouw op 5 min rijden kan je prima eten. De mooiste stranden van curacao liggen dicht bij kunuku!! Een dagje weg met Frank en Diana van helmduikencuracao.com was fantastisch. De mooiste plekjes dicht bij kunuku gezien en daarna een fantastische ervaring met helmduiken bij kleine knip!!

• Eline Hesselink, 22-09-2014

*Een auto is een must op Curacao als je ook iets van de omgeving wil zien. *Daarnaast hebben we heerlijk in de buurt gegeten bij Karakter en de Buurvrouw.

• Marc M, 05-01-2015

Huur (vooraf) een auto Restaurant De Gouverneur

• Ilse, 07-01-2015

De baaien porto mari en cas abou zijn zeker de moeite waard om te bezichtigen en liggen redelijk vlak bij Kunuku.

• Karin Verweij, 23-01-2015

Op vrijdagavond naar de Toko in Williwood. Gezellig een borrel doen en dansen met locals.

• John, 21-06-2015

Alle extra's voor kinderen zoals voetbalveld, luchtkussens en alle andere speel apparaten is super.

• Familie Roose, 24-06-2015

Bezoek de Hato Caves en het Slavernij museum. En natuurlijk Willemstad

• S. Bos, 06-06-2016

Dagtrip met de "Breeze" naar Klein Curacao. Kleinschalig; super gezellig.

• wil, 08-11-2016

het eten was goed en lekker als je naar kunuku ga moet je zeker een auto huren daar het wel erg ver van alles weg is ook al is het eiland niet groot