Vakantiehuis Amazing View

Bekijk alle reviews

Review geschreven door Familie Melcherts

Amazing view, amazing vakantie!

Familie Melcherts,
14-9-2016

Wat hebben wij een geweldige vakantie gehad in Curaçao en een ontzettend fijn verblijf in onze bungalow met, inderdaad, een Amazing View! Wij waren met 4 personen. Twee volwassenen, onze zoon van 16 en dochter van 4.

De ontvangst was zeer hartelijk. Gerlinde heeft ons door de bungalow geleid en alles laten zien en uitgelegd. Het viel ons gelijk op dat de bungalow heerlijk koel was en kraakhelder. Wij verbleven in de groene bungalow bovenop de heuvel waar de hele dag een heerlijk windje staat. Heerlijk: het wordt er nooit te warm en van muggen heb je geen last.

Omdat wij, last minute, een dagje eerder kwamen was er nog geen jeep beschikbaar (hadden we ook niet nodig!) maar de volgende ochtend stond deze ook fris schoongemaakt voor ons klaar.

Het huisje is van alle gemakken voorzien: twee slaapkamers met fijne bedden, een heel stille airco en genoeg ruimte voor al je kleding en om je koffer weg te bergen. De kleine living is voorzien van een tv met Nederlandse zenders en kinderzenders (wij hebben er amper gebruik van gemaakt), een bank waar een grote waaier bij staat voor extra verkoeling en een eetkamertafel met stoelen voor 4 personen.

De keuken is klein maar van alle gemakken voorzien. In de koeling stonden een hapje en een drankje voor ons klaar en ook koffie en thee was aanwezig.

Ook de badkamer is niet groot maar voor ons groot genoeg. Er lagen meer dan genoeg handdoeken, badhanddoeken etc. Die hoef je zelf echt niet mee te nemen. Het water is standaard nooit kouder dan 27 graden maar je kunt ook kiezen voor warmer water.

De ligging van ons huisje was echt prachtig. De vogeltjes (ook kolibries!) vlogen ons letterlijk om de oren. Ook de leguanen en salamanders heten je van harte welkom. Zo gaaf!

Wij hebben menig uurtje op onze “patio” doorgebracht. Het was er heerlijk toeven. Voor verkoeling kun je een duik nemen in je private jacuzzi. Onze dochter gebruikte ‘m gewoon als zwembad.

Amazing view ligt dichtbij de mooiste stranden van Curaçao. Wij vonden Portomarie erg fijn maar ook de kleinere strandjes zijn erg leuk en een bezoekje waard. Je kunt overal geweldig snorkelen. De onderwaterwereld is geweldig. Op ongeveer een kwartiertje rijden ligt een fijne supermarkt: Centrum met een heel goede versafdeling. Willemstad (het echte centrum) ligt op een klein half uurtje rijden. Let wel op de je de weg eerst een keer overdag heen en weer rijdt. ’s Avonds zijn niet alle stukken verlicht en het wegdek is niet overal even goed. Vergeet ook de kaart die in je huisje voor je klaarligt niet mee te nemen. Deze heb je nodig. De wegaanduiding is niet altijd duidelijk of aanwezig.

Voor al je vragen kun je terecht bij Gerlinde & Dirk. Ze kennen de leukste plekjes en hebben goede tips! Ze zijn ontzettend gastvrij en hartelijk.

Enneh: mocht Dirk je wat vers gevangen vismoten aanbieden, doen!!! Wij kregen verse tonijnmoten en het was een uitdaging om die prachtige grote moten allemaal klaar te maken (er paste echt maar 1 moot in een pan zo groot waren ze!) maar we hebben onze vingers er nog net niet bij opgegeten.