header
Curaçao

Het tropische Curaçao

Zon, zee en strand. Daarvoor kom je naar Curaçao. Het grootste eiland van de voormalige Nederlandse Antillen biedt alles voor een ontspannen vakantie. Met schitterende natuur, een heerlijke keuken en Nederlandse historie. Geniet van de mooie stranden of dwaal door de gekleurde straatjes van Willemstad. Curaçao is ook een echt duikersparadijs.

Inspiratie voor Curaçao

3 luxe appartementen

Voor een heerlijk verblijf op Curaçao

3 highlights van Curaçao

Die je gezien moet hebben

3 unieke tips

Die je vakantie nog leuker maken!

3 luxe appartementen

De luxe Jan Kok Lodges

Dit luxueuze complex is kleinschalig en erg rustig. Het ligt midden in de natuur en centraal op het eiland. Stranden liggen slechts op een paar minuten rijden. De tuin van het complex is prachtig en goed verzorgd evenals het zwembad. Dit is de plek voor een rustig verblijf in de natuur en om helemaal bij te komen.

Het vrolijke Bahia Apartments

In het rustige noorden van Curaçao liggen de appartementen van Bahia. Het is een vrolijk gekleurd appartementencomplex aan de baai van Lagun. Elke ochtend word je wakker met een adembenemend uitzicht. De eigenaren hebben ook een kleine duikschool, wat ideaal is om te gaan duiken in de prachtige omgeving met parelwitte stranden.

Vakantiepark Flamingo Park

De fijne bungalows van dit park hebben allemaal een eigen entree en tuin met barbecue. Het is een rustige plek in een natuurlijke omgeving. Laat je informeren bij de receptie, waar ze je ook graag te woord staan over de mooiste plekjes en bezienswaardigheden rond het eiland. Bewonder op dit ecopark de schitterende vogels en speciale cactussen.

3 highlights van Curaçao

Het spannende Tugboat Dive Location

Dit is een van de mooiste duiklocaties van de ABC-eilanden. Deze oude verroeste boot is een fotogeniek plaatje met schitterend koraal, unieke vissen en prachtige onderwaterplanten. Je komt het allemaal tegen. De zwemtour ernaartoe is zeker de moeite waard. Je kunt ervoor kiezen om op eigen houtje of via een excursie het wrak te zoeken.

Het groene National Christoffelpark

Dit is het grootste nationale park van Curaçao. Door de verschillende wandelroutes kun je het hier zo avontuurlijk maken als jij wil. Beklim de 375 meter hoge top en geniet van een heel mooi uitzicht over Curaçao. Onderweg zie je veel verschillende cactussen, gekleurde vogels, kleine salamanders en leguanen. Aanrader!

De unieke Grotten van Hato

De grotten werden vroeger gebruikt door gevluchte slaven die zich hier in het donker soms wel maanden moesten vermaken. De grotten staan bekend om de indrukwekkende grottekeningen van ruim 1500 jaar oud. De tour duurt zo’n drie kwartier onder leiding van een ervaren gids. Tip: Doe goede wandelschoenen aan voor de wandeltocht.

3 unieke tips

Het stille Klein Curaçao

Dit is een klein eiland voor de kust van Curaçao. Met een bootexcursie bezoek je dit kleine eilandje en hier kun je snorkelen tussen de vissen en zeeschildpadden. Er woont niemand op het eiland, maar er staat een verlaten vuurtoren wat een trekpleister is voor fotografen. Een leuke dagtrip om even uit te rusten op stille stranden.

Gezellig Willemstad

De hoofdstad van Curaçao telt zo’n 140.000 inwoners en is het centrum van het eiland. Belangrijke toeristische attracties zijn de Koningin Emmabrug, ‘s werelds enige drijvende draaibrug van hout. De handelskade met felgekleurde huisjes en de mooie Sint Annabaai. Het is een gezellige stad met veel marktjes, winkeltjes en restaurants.

Het oude Fort Amsterdam

Dit fort stamt uit 1635 en werd gebouwd door de Nederlanders om de haven van Willemstad te beschermen. Tegenwoordig zit hier de regering van Curaçao. Een bezoek in het fort is daarom niet meer mogelijk maar je kunt wel de oude binnenplaats op en de fortkerk bewonderen. Hier vind je ook een klein historisch museum.

Sorteren

vakanties Curaçao

Reviews over Curaçao

Rust en zon, even bijtanken

M V Hoof
    17-9-2018

Mooi eiland, nog in opbouw voor toerisme maar voor rust ideaal.

Veel zon en gezellige gemoedelijke mensen.

Prachtig en ik ga zeker terug en dan langer

henny Kalff-Baarssen
    13-9-2018

Ik werd uitgenodigd maar had er niet veel zin in. Curaçao leek mij een eiland vol met privéstranden en weinig te zien. Maar het was totaal anders.

Veel prachtige kleine en rustige baaien, heerlijk warm water, schone stranden. Je waant je in een aquarium tijdens het snorkelen zulke mooie kleurrijke vissen én zelfs schildpadden die onder je doorzwemmen.

De mooie Troepiaal vogel met het gekke nestzakje dat in de boom hangt.

Urenlang proberen een kolibrie op de foto te krijgen.

Het ontzettende afzien bij het beklimmen en nog erger de afdaling van de Christoffelberg maar wat was het alle inspanning enormwaard, prachtig!

Alle prachtige bloeiende struiken maar ook de dorre doornstruiken en de vele hoge cactussen.

De mooie kunuku huisjes, veelal vervallen maar, gelukkig een museum gevonden met bijzonder enthousiaste zingende mensen als gids.

De vreemde 800jr oude kapokboom op Hofi Pastor.

En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Top vakantie

Linda de Boer
    11-9-2018

Prachtig eiland met mooie stranden, heerlijk eten en gezellige happy hours. Het is een vakantie waar je niet echt voor bezienswaardigheden hoeft te komen. Maar gewoon lekker chillen. Een aanrader is om een auto te huren, zodat je de allermooiste strandjes kunt bezoeken. Mijn favoriete stranden is Playa Porto Mari en Grote knip.

Ik ga er zeker nog eens terug!!!

Michelle
    3-9-2018

Hou rekening met de kleine beestjes...! Boek een goed (mug- en kakkerlakvrij) hotel ;)

Fantastisch!!

Simon
    19-8-2018

Fantastische camping voor alle leeftijden, relaxte sfeer. Ligt aan de rivier Savinji, er is een zwemmeertje op de camping. Er wordt veel georganiseerd (tegen betaling) op sportief gebied oa raften, bellyjak, downhill bike, fietstochten. Boven een gedeelte van de camping is een zg adrenaline park. Tevens worden er ook excursies, wijnproeverijen, wandeltochten voor geoefende personen en families.

Je kunt er vuurschalen huren, om op je kampeerplek een kampvuurtje te stoken.

Je kunt op de camping lekkere (lokale) gerechten en prima pizza's eten, maar in de omgeving liggen prima restaurants.

Supermooie omgeving.

Er wordt soms misbruik gemaakt van de gemakkelijke/losse sfeer op de camping, waar absoluut geen streng toezicht is. Blijkbaar kunnen daar sommige mensen niet mee om gaan.

Curaçao scoort een 8,4 uit 10, op basis van 1457 reviews