header
Curaçao

Het tropische Curaçao

Zon, zee en strand. Daarvoor kom je naar Curaçao. Het grootste eiland van de voormalige Nederlandse Antillen biedt alles voor een ontspannen vakantie. Met schitterende natuur, een heerlijke keuken en Nederlandse historie. Geniet van de mooie stranden of dwaal door de gekleurde straatjes van Willemstad. Curaçao is ook een echt duikersparadijs.

Inspiratie voor Curaçao

3 luxe appartementen

Voor een heerlijk verblijf op Curaçao

3 highlights van Curaçao

Die je gezien moet hebben

3 unieke tips

Die je vakantie nog leuker maken!

3 luxe appartementen

De luxe Jan Kok Lodges

Dit luxueuze complex is kleinschalig en erg rustig. Het ligt midden in de natuur en centraal op het eiland. Stranden liggen slechts op een paar minuten rijden. De tuin van het complex is prachtig en goed verzorgd evenals het zwembad. Dit is de plek voor een rustig verblijf in de natuur en om helemaal bij te komen.

Het vrolijke Bahia Apartments

In het rustige noorden van Curaçao liggen de appartementen van Bahia. Het is een vrolijk gekleurd appartementencomplex aan de baai van Lagun. Elke ochtend word je wakker met een adembenemend uitzicht. De eigenaren hebben ook een kleine duikschool, wat ideaal is om te gaan duiken in de prachtige omgeving met parelwitte stranden.

Vakantiepark Flamingo Park

De fijne bungalows van dit park hebben allemaal een eigen entree en tuin met barbecue. Het is een rustige plek in een natuurlijke omgeving. Laat je informeren bij de receptie, waar ze je ook graag te woord staan over de mooiste plekjes en bezienswaardigheden rond het eiland. Bewonder op dit ecopark de schitterende vogels en speciale cactussen.

3 highlights van Curaçao

Het spannende Tugboat Dive Location

Dit is een van de mooiste duiklocaties van de ABC-eilanden. Deze oude verroeste boot is een fotogeniek plaatje met schitterend koraal, unieke vissen en prachtige onderwaterplanten. Je komt het allemaal tegen. De zwemtour ernaartoe is zeker de moeite waard. Je kunt ervoor kiezen om op eigen houtje of via een excursie het wrak te zoeken.

Het groene National Christoffelpark

Dit is het grootste nationale park van Curaçao. Door de verschillende wandelroutes kun je het hier zo avontuurlijk maken als jij wil. Beklim de 375 meter hoge top en geniet van een heel mooi uitzicht over Curaçao. Onderweg zie je veel verschillende cactussen, gekleurde vogels, kleine salamanders en leguanen. Aanrader!

De unieke Grotten van Hato

De grotten werden vroeger gebruikt door gevluchte slaven die zich hier in het donker soms wel maanden moesten vermaken. De grotten staan bekend om de indrukwekkende grottekeningen van ruim 1500 jaar oud. De tour duurt zo’n drie kwartier onder leiding van een ervaren gids. Tip: Doe goede wandelschoenen aan voor de wandeltocht.

3 unieke tips

Het stille Klein Curaçao

Dit is een klein eiland voor de kust van Curaçao. Met een bootexcursie bezoek je dit kleine eilandje en hier kun je snorkelen tussen de vissen en zeeschildpadden. Er woont niemand op het eiland, maar er staat een verlaten vuurtoren wat een trekpleister is voor fotografen. Een leuke dagtrip om even uit te rusten op stille stranden.

Gezellig Willemstad

De hoofdstad van Curaçao telt zo’n 140.000 inwoners en is het centrum van het eiland. Belangrijke toeristische attracties zijn de Koningin Emmabrug, ‘s werelds enige drijvende draaibrug van hout. De handelskade met felgekleurde huisjes en de mooie Sint Annabaai. Het is een gezellige stad met veel marktjes, winkeltjes en restaurants.

Het oude Fort Amsterdam

Dit fort stamt uit 1635 en werd gebouwd door de Nederlanders om de haven van Willemstad te beschermen. Tegenwoordig zit hier de regering van Curaçao. Een bezoek in het fort is daarom niet meer mogelijk maar je kunt wel de oude binnenplaats op en de fortkerk bewonderen. Hier vind je ook een klein historisch museum.

Sorteren

vakanties Curaçao

Reviews over Curaçao

Geweldig

Lian
    9-7-2018

Voor ons is Curaçao helemaal geweldig hebben hier een heerlijke vakantie gehad

Wat leuke tips om te doen

Als je richting westkust gaat heb je de buurvrouw daar kan je heerlijk eten

Ook bij de lantaarn op de weg naar casabou kan je heerlijk eten

Ook moet je bij plaza grandi geweest zijn en daar snorkelen tussen de schildpadden dit is een geweldige ervaring

Verder vinden wij het heerlijk om op verschillende strandjes te snorkelen

Dit zijn vooral de strandjes op de westkust

Wij komen zeker weer terug

Heerlijke locatie

Peter van der Woerdt
    26-5-2018

Heerlijk klimaat; relaxte mensen; goede restaurants.

fantastisch

charlton ferrero
    18-5-2018

liever niet over al in de avond gaan ,vooral afgelegen plekken niet

Echt een droom die uitkomt, ben "totally in love"

Ger
    14-5-2018

Het was echt een droomvakantie, alles was goed. Het verblijf, het weer, de prachtige baaien, het snorkelen , de gastvrije bevolking, het eten, het uitgaansleven, de cultuur en flora en fauna. Willemstad is wel het kleurrijke hoogtepunt van alles, met zijn haven, zijn kleurrijke huisjes, de heerlijke terrasjes en de cocktails.

maar ook het eiland verkennen met een huurauto is een aanrader. Er zijn best veel dingen te ondernemen en te zien als je bedenkt dat het eiland eigenlijk maar 60 bij 40 km ongeveer groot is.

Magnifiek

Janine
    5-5-2018

Het verblijf op Curacao was geweldig, het klimaat en de prachtig verzorgde stranden. Je moet er een paar gezien hebben vooral Casa Bao en Mambo Beach. Het mooiste was wel de ontmoeting met de schildpadden bij strand van piscado (grandi).Je mag zwemmen met de dieren en dat is in één woord Fantastisch. Wij verbleven in een accommodatie in Jan Thiel casa di Mama top appartement echt een aanrader!!!

Curaçao scoort een 8,4 uit 10, op basis van 1448 reviews