Hotel Horizontes Villa Guama

Hotel Horizontes Villa Guama

7.1Goed

Cuba, Cuba, Zapata ( Schiereiland)

7.1Goed

Hotel Info

Meer hotelinfo

14 reviews over Hotel Horizontes Villa Guama

• 2017
    3Lionel27-08-2017

Nooit meer

Na een indrukwekkende boottocht zie je het hotel in de verte. Mooie hutten op palen boven het water. De hut van binnen is echter minder mooi en er zijn heel veel kakkerlakken. Toen er dikke kikkers en ongeveer 10 kakkerlakkem door onze slaapkamer liepen besloten wij hier niet te slapen. Gelukkig wilde het aardige personeel ons terugbrengen naar het veste land waarna we een mooie schone casa vonden en heerlijk hebben geslapen.

• Oude reviews

7Toon18-08-2013

Huisjes op palen in een meer

Prachtig om te zien. In het Zapata-moeras gelegen complex waar je met de boot naar toe gebracht wordt. Je zit dus ook meteen vast op het complex. Verschillende fraaie bruggetjes verbinden de huisjes. Van de ene kant leuk, van de andere kant niet handig. Het is allemaal netjes en redelijk schoon. Airco op de kamer (niet in het grote restaurant). Maar elke kier in het huisje moet gedicht worden want de muggen steken je hier bijna dood. Dat is op zo'n plek niet anders dan te verwachten, maar wees gewaarschuwd. Voor het eten ben je aangewezen op het restaurant van het complex. Weinig keuze, maar naar Cubaanse maatstaven zo gek nog niet. Er is een zwembad, redelijk centraal gelegen en de drankjes komen ze brengen. Geen wifi.

Met vrienden

• 8Ed Seetura24-05-2013

Aanrader voor 1 nacht

Geweldige locatie. Nooit eerder zoiets gezien. Huisjes zijn verouderd (net zoals de rest van het park), maar voldoen. De omgeving/natuur is heel erg mooi, vooral tegen zonsop- en zonsondergang. Bijgelegen indianendorp/beeldentuin vonden wij het bezoeken niet waard. Het eten was oké, maar niks speciaals. Zwembad was super. Een verblijf van één nacht is ruim voldoende om alles te zien en te ervaren. Zeker een aanrader. Neem wel voldoende DEET mee, aangezien er na zonsondergang veel muggen zijn en hou rekening met de boot die maar tot 16uur richting Guamá vertrekt.

• 7franjus_202-08-2012

Idyllisch met veel muggen

Leuk voor 1 nacht, is echt heel idyllisch. Huisjes zijn ruim en schoon en (gelukkig) voorzien van muggenhorren. Toch blijft goed insmeren tegen muggen een vereiste, want die beesten zitten er in overvloed. Het dorpje heeft een leuk zwembad, maar ook daar verschijnen muggen rond zonsondergang. Nadeel is echt dat je nergens anders naar toe kunt zonder boot, je kunt alleen over alle loopplanken en bruggen rondlopen tussen de hutjes en het restaurant c.q. bar. In het restaurant/bar was niet veel te beleven tijdens ons verblijf en het personeel was niet echt geïnteresseerd in ons. Let op dat je op tijd bij het Laguna del Tesoro bent om nog een boot te hebben naar het eiland. De boottocht kost 10 CUC p.p.

Met oudere kinderen

• 6van Bekkum17-04-2012

erg verwaarloosd

prachtplek,huisjes erg armoedig, wij waren er in maart, . oud/nieuw was vlonder ingestort bij zwembad, lag er nog net zo, wordt niets opgeruimd overal vuil, blikjes. harde muziek bij zwembad, voor de cubanen die overdag komen,die laten hun rotzooi ook liggen. Losliggende planken, belg had zich verwond daardoor, bloedde als een rund, maar moest toch even wachten, eerst de koffers rondbrengen dan krijg je verband!!!!zei de receptie. Dame in t restaurant doet enorm haar best.

Met oudere kinderen

• 8hati707403-02-2011

Huis op palen in het water en midden in de natuur

Tijdens onze rondreis in december 2010 dit natuurreservaat aangedaan. Met een bootje wordt je naar de accomodatie gebracht dat midden in de natuur ligt. De accomodatie bestaat uit diverse hutjes op palen in het water, en je wordt dan ook met het bootje naar je hut gebracht. De omgeving is prachtig. De hutjes zijn wat spartaans ingericht en houdt rekening met zeer koude nachten, je slaapt direct boven het water in houten huisjes en de nachten koelt het enorm af. Het terrein kent 2 restaurants waarbij de kleinste gelegen aan het zwembad lekkerder is dan het grote restaurant (probeer zeker de suggestie van de chef!). Op het park is het erg rustig en een overnachting is dan ook meer dan voldoende. Het indianendorp is leuk om doorheen te lopen (staan beelden van een van Cuba's beste kusntenares). Laat je ook verleiden om in de vroege ochtend opgehaald te worden door een roeiboot en de zon zien opkomen in de ongerepte natuur. Fantastisch!

• 7janny08-12-2009

leuk voor 1 nacht

Huisjes zijn leuk,wel veel muggen bij het zwembad keiharde muziek en onvriendelijk personeel. Boottochtje bij zonsopkomst was wel heel leuk.

• 9huib en miranda04-10-2009

palendorp

leuk complex op palen gebouwd. je moet er per boot naartoe vanaf de krokodillenfarm 1 nacht is wel genoeg maar je moet het wel gedaan hebben.

• 9Robert20-05-2009

Geweldig romantische plek

De huisjes zijn ruim en bieden de mogelijkheid om (privé) buiten te zitten en te genietn van het natuurgebied met honderden vogels. Even helemaal tot rust komen, verwacht dus geen animatieteam maar mooie natuur en supervriendelijk personeel. Je kunt er goed kreeft en als je wilt krokodil eten.

• 9sonja17-04-2009

mooie verblijfplaats

1nacht verbleven,heel vriedenlijk personeel,mooie huisjes, op het moment heel rustig, is zeker aan te raden, zijn er nog aan het werken om alles op te bouwen

2 tips over Hotel Horizontes Villa Guama

• Toon, 18-08-2013

Bij de opstapplaats van de boot is het mogelijk om krokodillen " in het echt" te bewonderen of (kleine) vast te houden.

• Ed Seetura, 24-05-2013

Vraag of je met de conciërge een tochtje in de roeiboot kunt maken tegen zonsopgang. Zeker een aanrader.

0 vragen over Hotel Horizontes Villa Guama

• ZwembadAanwezig, Buitenzwembad, Zwembad

• Strand faciliteitenStrandbedden aanwezig

• Aanbod voor kinderenSpeelruimte

• Balkon / terrasTerras
    • Huishoudelijke apparatuurKoelkast / Minibar, TV

• Op het terreinRecreatieruimte, Tuin
    • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
    • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Kluis

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportDuiken