Hotel Sol Palmeras ****

Hotel Sol Palmeras

158 reviews over Hotel Sol Palmeras in het Nederlands

Prima verblijf!

Erik, 13-2-2018

Het resort is groot en bestaat uit een hotel en groot deel met bungalows, waardoor het park erg uitgestrekt is. Daardoor heeft het resort ook een breed en groot strand, dat is zeker een voordeel ten opzichte van andere resorts. Tijdens excursies merkten wij dat Nederlanders op andere resorts veel klaagden over het eten. Dit was bij ons echt niet het geval! Wij hebben het buffetrestaurant vermeden vanwege de kolossale opzet, maar in de 5 buffetrestaurants hebben wij prima gegeten. Voor Cubaanse begrippen erg goed zelfs! Zoals in elk resort heb je ook hier te maken met 'typische All In toeristen' die met zelf meegebrachte halve liter bekers op en neer naar de bar lopen. Mede hierdoor was het befaamde 'handdoekje leggen' hier onvermijdelijk om een leuk plekje aan het strand te hebben. Het personeel was erg divers in humeur. Over het algemeen waren de Cubanen erg vriendelijk maar het gebeurde ook dat je drinken gewoon zonder een blik of woord voor je neer werd gezet. Het resort is over het algemeen erg schoon en goed onderhouden (zeker ook het buitenterrein). Wij sliepen de eerste nacht op een kamer waar wat lawaai van de keuken hoorbaar was. Dit hebben wij gemeld bij de receptie en we kregen direct een mooie kamer aan de bungalow zijde van het park (kosteloos). Voor ons het enige nadeel was dat er 's-avonds geen gezellig buitenterras aanwezig is op het resort, binnen in de lobby is wel veel te doen. Om op het terras te zitten gingen wij naar Calle 62 of 64 in Varadero. Wij vonden het sowieso leuk om ook is van het resort af te gaan. Kortom: dit resort is wat ons betreft erg goed bevallen.

De sfeer in het hotel was goed. Het personeel was vriendelijk, behulpzaam. Het hotel is vrij groot, maar daar heb je eigenlijk geen last van. We hadden een bungalo vlakbij het strand, het was er rustig. Vroeg in de ochtend moet je opletten voor de muggen tussen de palmbomen, rond 6 uur zijn ze heel agressief. Er wordt wel alles aan gedaan om ze te bestrijden, dus overdsg heb je er geen last van. Je moet zeker de versgemaakte smoothies proeven, ze zijn heel lekker. Het eten in het hoofdrestaurant vond ik lekkerder dan in de alacarte restaurants. Het aanbod van groente is iets beperkt, vooral groene tomaten zijn voor de meeste europeanen niet lekker. Maar het lokale fruit is overheerlijk. Het strand en de zee is voortreffelijk, het is wel handdoekje loggen op het strand en bij het zwembad. Maar op zich zijn er genoeg ligbedden. Wat ons niet zo goed beviel was de grote lobby, de meeste meubels zijn behoorlijk oud, niet echt schoon en muf.

Nooit meer voor ons!

Cato, 10-1-2018

Bij het inchecken kregen we geen uitleg over het hotel en activiteiten. Je kreeg je pasjes voor je kamer en een plattegrond en dat was het. Ook niet wetende dat als je van de kaart wil eten dat je daarvoor moet reserveren. Wil je reserveren zit alles al voor de komende dagen vol en is er een beperkte keuzen.

Het eten van het buffet was niet te eten. Het was of koud, rauw of doorbakken. Het was onwijs frustrerend voor als je echt een lief hebber bent van goed eten. Zelf een hamburger kunnen ze niet bakken. Wij spraken ook veel mensen die daar ziek zijn geworden en aan de diarree hebben gezeten door het voedsel.

Voor de WIFI moet je een kaartje kopen van 2 euro en dan heb je een uur WiFi. Helaas hadden we ook geen mooi weer in de dagen dat we in Cuba waren. Er zijn weinig activiteiten in het hotel en dat maakten het vrij saai. Voor ons dus nooit meer naar sol palmeras! We waren blij toen we weer thuis waren.

Voor ons nooit meer!

Karin, 28-12-2017

Hotel is erg verouderd, eten was slecht behalve het Chinees restaurant. Er zit geen enkele smaak aan het eten.

Personeel is vriendelijk als je een fooi geeft.

We hebben er ondanks dat wel een fijne vakantie van gemaakt, maar nooit meer dit hotel.

Geweldige vakantie!

Joella, 20-12-2017

Geweldig verblijf gehad in hotel Sol Palmeras. Mensen moeten in de gaten houden dat ze op vakantie gaan naar Cuba waar ze nou eenmaal zo'n 50 jaar achterlopen. Het hotel is wat verouderd, maar alles werkt naar behoren en de kamers zijn schoon. Het eten in het buffet restaurant is prima. Het heeft weinig smaak, maar als je zelf wat peper en zout erop gooit is het goed te doen. Tip is om iedere avond te reserveren bij één van de restaurants, hier is het eten beter op smaak. Ontbijt in het buffet restaurant is wel goed. En voor alle maaltijden geldt dat er ruim de keus is en alles goed wordt bijgevuld.

De hele dag door is er entertainment voor de liefhebbers. Mijn vriendin en in kwamen vooral om te relaxen en dit is goed gelukt aan het zwembad of op het geweldig mooie strand. Waar je tevens een kajak of waterfiets kan huren (all inclusive).

Conclusie is dat we heerlijk hebben genoten van de zon, de palmbomen, het zwembad, het strand, de mensen en de muziek.

Stukje paradijs

Ricardo, 27-11-2017

Geweldig hotel met heel erg aardig personeel!! Zeker een aanrader dit hotel !

Geweldige vakantie gehad, verassend goed!

R van Herp, 12-9-2017

Afgelopen maand verbleven in hotel Sol Pameras. Na eerdere vakanties naar oa Dominicaanse Republiek was dit hotel een verademing. Inderdaad zijn vier sterren hier niet te vergelijken met bv Turkije, maar alles was prima naar wens. Hotel is wat aan renovatie toe ( waar men mee bezig is ) maar voldoet prima, kamers zijn schoon en worden goed bijgehouden. De verzorging is verder prima, de centrale eetzaal is voldoende. Het eten kan daar soms bij het diner koud zijn, maar ook daar gaat alles vernieuwd worden. Op het complex zijn een aantal a la carte restaurants die je moet boeken (gratis) en die zijn geweldig. Veel animatie in de avonden en goede bars. Strand is geweldig mooi en groot genoeg met meer dan voldoende bedden.

Als je een kleine fooi geeft of achterlaat zal je zien dat de mensen van de schoonmaak en bediening eetzaal net iets harder voor je hun best doen. Persoonlijk denk ik dat een fooi van 1 CUC per keer/dag voor mensen die er 19 per maand verdienen een wereld van verschil maken en mij geen pijn doen.

Uitstapjes gemaakt naar Havana met Nederlands sprekende gids is een must. Overige uitstapjes zijn er voldoende, en zeker iets erbij wat bij je past.

Kortom geweldige vakantie gehad, kom zeker terug! Complimenten aan het hotel en ik hoop dat Irma ze gespaard heeft

Heerlijke vakantie gehad in Sol Palmeras!

Familie Tegelaers, 19-8-2017

Sol Palmeras is een prima all inclusive hotel, gelegen aan een prachtig privé strand. De hotelkamers zijn eenvoudig en worden goed schoon gehouden. Het hotel bestaat uit een gebouw met hotelkamers en in de prachtig aangelegde tuinen liggen de bungalows. Het hotel heeft 1 buffetrestaurant en 5 thema restaurants waarvoor je onbeperkt kunt reserveren. De kwaliteit van het buffetrestaurant vonden wij iets minder, maar de thema restaurants waren prima. Er is, indien je daar behoefte aan hebt, volop animatie. Ook 's avonds is er entertermaint (wel vaak hetzelfde soort dansshows). Om gebruik te maken van wifi kun je voor 2 CUC per uur een kaartje kopen, waarmee je in de lobby gebruikt kunt maken van de wifi. Op loopafstand (of met het treintje) ligt een winkelcentrum waar iedere woensdagavond de Buena Vista Social Club optreedt. Erg leuk! Wij hebben 3 excursies gedaan via touroperator, de Cuba premium (suiker-rum-sigaren) voor 73 CUC pp, de Havanna premium voor 99 CUC pp en de tour to the Caribbean (varkensbaai, krokodillenfarm en toeristische boerderij) voor 53 CUC pp. Om het échte Cuba te ontdekken, zeker de moeite waard om excursies te doen! Het enige minpuntje vonden wij het gedoe met fooi geven. De Cubanen verdienen zó weinig dat ze er alles aan doen om fooi te krijgen of om wat bij te verdienen. Er wordt dus (ook door medewerkers van het hotel) van alles aangeboden, denk aan sigaren, parfum, excursies, haren invlechten etc. Met de hop on, hop off bus (5 CUC pp voor ene hele dag) kun je naar Varadero of het dolfinarium etc. rijden. Erg handig! Er zijn voldoende ligbedden en parasols aan het zwembad en op het strand en mocht er geen zijn dan doen ze erg hun best om er toch voor je te bemachtigen (fooi wordt gewaardeerd dan natuurlijk...). Op het strand kun je gratis gebruik maken van kano's en waterfietsen. Voor de bananenboot moest je wel betalen. Onze kamer (2106) lag vooraan in de gang waardoor wij wel wat last hadden van luidruchtige voorbijgangers en medewerkers van het hotel die dichtbij een ingang hadden.

Al met al hebben wij, echtpaar met 1 zoon van 16, een geweldige vakantie gehad! Dat je een 4 sterren hotel in Cuba niet kunt vergelijken met een 4 sterren hotel in Nederland mag duidelijk zijn. Dit heeft ook z'n charme..

Teleurstelling

Martine Van de Walle, 24-7-2017

Na een vermoeiende rondreis door Cuba zou dit ons "luxeresort" worden voor 3 daagjes relaxen! Niets is minder waar! Geen sfeer, slechte animatie, lauw eten van bedenkelijke kwaliteit en grotendeels onvriendelijk personeel.Aan de receptie spreken ze nauwelijks talen en zijn ze niet klantvriendelijk. Niet gekregen wat we gevraagd hebben en bovendien twee dagen de airco stuk in één bungalow. Bij het melden werd je afgesnauwd! Het enige positieve is het prachtige stukje zee en strand die bij het hotel hoort... Doe dit nooit!!!

Heerlijk

Frans, 17-6-2017

Hotel is prima, eten top, personeel geweldig, gewoon heerlijk. Strand dik in orde, ondanks handdoekenleggers voldoende bedjes/parasols.

Floormanager Manuel is enige verbeterpunt, man is niet vriendelijk, loopt rond als Onze Lieve Heer op aarde. Cursusje communicatie welbesteed.

Maar verder....plekje om zeker terug te komen.

We hebben een aantal aanbieders voor Sol Palmeras voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Sol Palmeras in Varadero, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Sol Palmeras zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Sol Palmeras scoort een 7.95 uit 10 op basis van 161 reviews.