Hotel aan zeeWeer vandaag33°21°
7,8

112 reviews over Hotel Club Barlovento in het Nederlands

Een super vakantie gehad!

Marit
10-2-2014

Jammer van de slechte recenties hier! Wij hebben een super vakantie gehad. Elke dag schone kamers, vriendelijk personeel ( De directeur was er elke dag en kwam zich ook aan ons voorstellen en probeerde ons spaans te leren) Eten was goed georganiseerd en verzorgd. Je weet dat je in Cuba geen culinaire hoogstandjes hoeft te verwachten, dus waarom dan daar op klagen? Goed georganiseerde excursies en een prima all inclusive formule. Om 3 uur snachts gillend bij de receptie gestaan wegens een rondhuppelende kakkerlak in de kamer, ging gelijk iemand mee die een half uur de kamer heeft doorzocht. Elke avond een leuke show! Wij gaan dit jaar weer terug naar het zelfde resort omdat we het er zo onwijs naar onze zin hebben gehad! Een TOP vakantie & Resort!

Gereisd Met vrienden in augustus 2013

Aanrader! Goed hotel! Prachtig land!

Kasper en Monica
6-9-2013

We zijn hier in augustus 2 weken geweest. Prima hotel. Super ligging, 100 meter van markt. Direct aan het mooie witte zandstrand. Eten prima. 's Ochtends altijd een kok die een verse pannekoek of omelet voor je maakt. Avond: ruim keus, ook vaak showcooking. Cuba is een prachtig land, mensen zeer vriendelijk. Geef ze een fooi en de mensen lopen nog harder voor je en weten de volgende dag al wat je graag wilt drinken. Prachtige creaties met de handdoeken in de kamer door het kamermeisje. In varadero zeker naar Calle 62 gaan. Bar met live-muziek waar mn op za-dag avond veel lokale mensen komen en dansen op straat. Excursietip: Havana, 2 dgse trip Ciefuegos-Trinidad-Toppes de Collantes-Sta Clara. Ook zeker een aanrader: per helicopter naar Cayo Largo. Prachtig aquablauw water en mooi witte stranden, echt een paradijs. Ook leuk om te doen is een privétour, bv naar de Varkensbaai.

Gereisd Met partner in juli 2013

Geweldige vakantie

Elly en Robert
5-9-2013

Hotel is kleinschalig. Wilden wij ook. Momenten lekker rustig. Wel gezellig druk. Geen getrek, geduw en geren tijdens het eten (ontbijt, lunch en diner). Er is genoeg keuze. Ik lus ook niet alles... maar er is altijd iets wat je lekker vindt. All-inclusive formule is perfect. Alle drankjes kan je krijgen.. aan de bar en op het strand. Wel af en toe een fooitje..(1 cuc = 0.80 eurocent) ! Iedere dag kan je schone badhandoeken ophalen. Kamer is groot genoeg .. airco werkt uitstekend ..wordt iedere dag schoongemaakt.. balkon is net iets te klein. Ze zijn de hele dag druk bezig om de accomodatie schoon te houden.Personeel is erg vriendelijk en behulpzaam. Ligging van het hotel is perfect. Het staat aan het begin van de gezellige drukke winkelstaat van Varadero. Zet Europa even uit je hoofd...je bent immers in Cuba.. en je hebt een geweldige vakantie. Leer de mensen kennen..het systeem waarin ze leven. Als achterkomt hoeveel (hoe weinig..) ze van de staat krijgen ... dan piep je anders..!

Gereisd Met partner in augustus 2013

Prima!

AM
19-7-2013

Hotel Barlovento in Varadero is een prima plek voor een heerlijke vakantie in Cuba. Het ligt prachtig aan zee. Het is ook een goede locatie van waaruit je mooie excursie kunt maken, zoals naar Havana en Trinidad. Het eten is niet geweldig maar je vindt altijd wel iets lekkers. Er werken veel aardige mensen, op een chagrijnige ober en receptionist na. Kamers worden goed schoongemaakt. Voor die prijs die wij betaald hebben, was het echt prima!

Gereisd Met oudere kinderen in juni 2013

Eisen bijstellen

Danielle
5-2-2013

Ik ben niet veel eisend maar koud eten waar vliegen op zitten hoef ik niet. Het Mexicaanse restaurantje is prima. Hotelkamer was ruim en goed schoon. Met uitzondering van het kamermeisje begreep het personeel niet dat je vriendelijk hoort te zijn en vervolgens fooi krijgt, en dus niet andersom! Diverse keren in de ochtend wakker geworden door de geur van olie die wordt opgeboord in de buurt van Matanzas.

Gereisd Met partner in augustus 2012

redelijk hotel voor een redelijke prijs

ivp
2-9-2012

Het is een simpel hotel op een prachtige ligging. Kamers zijn gedateerd maar onze kamer werd goed schoongemaakt. Oke we konden het balkon niet op. Het personeel is erg vriendelijk, en ze ze lopen wat harder voor een cuc, maar vergeet niet dat de mensen hier erg weinig verdienen. Ik had wel het idee dat ze met inversteerders bezig zijn. Nadat er iemand had rond gelopen was ineens het eten wat beter. Vergeet niet dat de meesten cubaanen de groenten lauw eten. Het buiten gebeuren werd goed bijgehouden. Nadat er zoveel had geregend werden de terassen "droog" geveegd. Nogmaal als je van niet teveel poespas houd is het een goed hotel.

Gereisd Met partner in augustus 2012

Mooi hotel voor een nog mooiere vakantie

Monique
22-8-2012

Hotel Barlovento is een eenvoudig hotel. Een mooi zwembad, prachtig strans en een heerlijk a la carte restaurant. Het buffet restaurant was iets minder, mdaar dat kan ook komen omdat wij in laagseizoen daar waren. Veel van het buffet was niet warm en lag te lang. Het hotel is een uitstekende uitvalsbasis om het mooie Cuba te ontdekken middels excuries

Gereisd Met partner in september 2006

Typisch Cuba

Rita van Dijk
22-8-2012

Goede Ligging, Centrum op loopafstand Kamers zijn sober, maar vergeet niet dat de Cubanen zelf helemaal niks hebben. De buurt is goed , als je duidelijk nee zegt laten ze je met rust. Het personeel van het hotel is vriendelijk. De kamers worden redelijk schoongehouden. Je moet er wel rekening mee houden dat je geen 5 sterren heb geboekt. Wij waarderen dit op een 3 ster. Het eten is aan de koude kant.

Gereisd Met partner in Mon Jul 16 2012 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Heerlijke vakantie gehad.

Chris
15-6-2012

Barlovento is een mooi resort aan het begin van Varadero. Resort is mooi opgezet, maar wel wat gedateerd. Kamers zijn ruim. Het resort ligt direct aan het strand. Heerlijk bounty tussen de kokospalmen. Van het eten moet je niet veel te verwachten, maar het is te doen. Er is één buffet restaurant en er zijn twee 'ala carte' restaurants. Nou ja, ala carte, je kunt kiezen tussen vlees en vis. De mensen erg behulpzaam, relaxed en erg aardig. Ze bieden je wel constant rum en (nep) sigaren aan. De rum word gewoon schaamteloos uit het voorraad hok van het hotel gepakt en aan je verkocht. Wel lekker goedkoop en goede kwaliteit ;). Animatie hebben we weinig van meegekregen, maar wat we gezien hebben was erg fout. De russen vonden het erg leuke geloof ik. Weinig last van gehad trouwens. Wij hebben een heerlijk vakantie gehad. Verwacht geen 5 sterren resort, maar gewoon lekker simpel genieten van een (chemische) cocktail en een biertje in paradise.

Gereisd Met partner in april 2012

Geen aanrader!

Jan
13-3-2012

Wij zijn hier maar 1 nacht gebleven, de dampen van de nabijgelegen olieraffinaderij zijn snachts echt niet te harden. Geen idee wat we allemaal hebben ingeademend, maar gezond zal het niet zijn. Het avond- en ontbijtbuffet vonden wij matig, de lunch bij het italiaanse restaurant was wel ok. Het personeel is absoluut niet vriendelijk en behulpzaam en de kamer had een doorgeroest balkonhek met scherpe uitsteeksels. Ook de badkamer had zijn beste tijd gehad. Gelukkig was de lokale host van touroperator uiterst behulpzaam en had al vrij snel een andere accomodatie voor ons. Tip voor iedereen die boekt in Varadero, ga zover mogelijk op de landtong zitten

Gereisd Met partner in februari 2012

• Afstand tot strand2 minuten lopen, 50 m, < 5 minuten met de auto
  • Kleur van het strandLicht
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand toegangGemakkelijk toegankelijk
  • Strand faciliteitenGratis handdoeken, Gratis parasols, Gratis strandbedden, Handdoeken aanwezig, Parasols aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaAanwezig

• WinkelsCadeauwinkel, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie
  • Op het terreinBagageruimte, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
  • Overige servicesDokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Krant, Post service, Wasserette

• Wellness behandelingenMassages

• FitnessAerobics, Fitness, Yoga
  • Tennisbaan1, Aanwezig
  • Tennisbaan informatieBuiten
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Club Barlovento in Varadero, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Club Barlovento zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.