Hotel aan zee, KinderhotelWeer vandaag31°18°

32 reviews over Hotel Blau Marina Varadero in het Nederlands

Geen aanrader, vies hotel

Nina
24-4-2017

Tips voor wie al geboekt heeft: - Muggenspray is onmisbaar. - Neem ook iets warms mee. De gevoelstemperatuur ligt door de harde wind zeker 5 graden lager. - Koop zonnebrand met een hogere factor dan je gewend bent. - De hop-on-hop-off-bus naar Varadero is een aanrader. - Bij het hotel op het strand kun je last minute een voordelige snorkeltrip boeken. - Doe je kamerdeur op slot als je gaat slapen. Wij hadden 1x een dronken buurman in de kamer die blijkbaar met zijn eigen keycard onze deur kon openen. - Neem een eigen strandlaken en badhanddoek mee, want deze zijn vaak op. - Stel je in op weinig luxe en hygiëne, dan valt het best mee. Er is genoeg zon, cultuur en natuur om van te genieten.

Positief: - Grote kamers, prima in gericht - Groot resort - Meerdere zwembaden; kindvriendelijk en keuze uit rustig of met animatie. - Prima strand inclusief strandbar - Eindeloze kustlijn om langs te wandelen - Kwaliteit van het eten is goed, ruime keuze maar wel elke dag hetzelfde - Lekkere koffie bij de lobby bar en in de coffee corner - De à la carte restaurants zijn goed, bediening is keurig en vriendelijk - Kamers in block 11-15 = beste locatie qua voorzieningen - Animatieteam is niet opdringerig. - De schoonmaakster doet haar best (ook zonder fooi) - Havana is prachtig, vooral de binnentuinen en de (ooit) schitterende gebouwen.

Negatief: - Erg vieze, kapotte toiletten op het resort. - Vloer van de hotelkamer vies (zand en haren op de grond en in bad). - Hard bed, bedsprei stonk en kussen was smerig en beschimmeld. - Ventilatie- en airconditioningroosters zitten vol schimmel en vuil. - Onvriendelijk personeel in het hele resort, totdat je een fooi geeft, op een enkele uitzondering na. - Klant is géén koning in dit hotel. - Lange rijen bij het buffetrestaurant, bij de koks, bij het reserveren van restaurants, bij de lobbybar, bij de beachbar, enz - Onprofessionele en onvriendelijke bediening. - Na de eerste gasten worden de tafels niet meer goed schoongemaakt en niet opnieuw gedekt. - Niet elke dag schone strandlakens. - Niet elke dag schone badhanddoeken in de kamer, de gebruikte handdoeken werden wel weggehaald, maar de nieuwe waren 'op'. - Het drinkwater in de mini bar werd niet elke dag aangevuld. - Overal word gefilterd drinkwater geschonken dat naar chloor smaakt. - Weinig tot geen vegetarisch aanbod in de a la carte restaurants.
- Overvolle vuilnisbakken bij het strand. - WiFi is een drama en kost 1,50 CUC per uur. In dat uur heb je hooguit 10 minuten een 'redelijke' verbinding. - Weinig te beleven op loopafstand, wel een nieuwe (uitgestorven) haven met wat winkeltjes en terrasjes. - In Varadero (bereikbaar met taxi of bus) veel souvenirwinkels met allemaal exact hetzelfde aanbod. Verder geen winkels. - Havana is geweldig. - Strand bij resort oogt enigszins verwaarloosd. Stranden bij Varadero zijn mooier en schoon. - Bier en cocktails bij zwembadbar zijn vaak op. - Geen friet verkrijgbaar op het resort. Gebakken aardappel ook niet, alleen gekookt en gepureerd. - Hotel is hooguit 3 sterren waard

Telefoonnummers vanuit hotelkamer: 0 gastrelation 715 technical problems / cleaning 620 reception

Gereisd met partner in april 2017

Prima verblijf

Verano
17-5-2015

Blau is een prima hotel met voldoende vermaak. 's avonds treden er dagelijks meerdere bandjes of artiesten op. In het hotel verblijven relatief veel Canadezen. Het buffet is uitgebreid, maar na een week verlang je toch wel naar meer variatie. Zowel op het strand als aan het zwembad staan veel ligstoelen. Echter, net als op andere locaties moet je - voor een goede plek - tijdig naar het zwembad of strand. Helaas is het ook in Blau Varadero niet te ontkomen aan gasten die hun plaatje al vroeg met hun handdoek reserveren.

Gereisd met jonge kinderen in mei 2015

wat waardeloos

M.Kroezen
27-10-2014

Het grote zwembad bleek al een hele tijd dicht te zijn. Veel drankjes waren niet elke dag verkrijgbaar. Het eten was matig, vaak hetzelfde, kip en vis. Op een gegeven moment kroop een kakkerlak over de kaas!! Er wordt niets aan onderhoud gedaan en de handdoekwissel was ook niet altijd open.Het was heeeel rustig. Ook moesten we zelf vaak vragen om nieuwe handdoeken in de kamer, kregen we er bv maar één. Veel dingen kapot, oogt niet meer fris.

Gereisd met oudere kinderen in oktober 2014

super hotel

johan
22-9-2011

personeel erg vriendelijk het eten is erg goed en ook warm hotel is erg schoon

Gereisd met partner in september 2011

12,5 jaar getrouwd

erik
13-11-2010

We hadden hotel in Guardalavaca geboekt, maar daar ging geen vlucht heen. Als alternatief konden we hier heen. Hotel was nog in aanbouw, kon je alleen buiten voor het hotel zien. Van bouwwerkzaamheden niks gemerkt omdat die aan de andere kant van het hotel waren. Wat wel klaar was zag er supermooi uit, personeel was vriendelijk, eten goed, heerlijk strand, mooie tocht met catamaran gemaakt, tocht met helicopter naar Trinidad (super!), tocht naar Havanna met bezoek aan sigarenfabriek en rondrit met oude Am. taxi en gids die open en eerlijk vragen over bewind Cuba beantwoordde, heerlijke cocktails gedronken en (voor ons simpele, kleine) kadootjes weggegeven ook aan de tuinman, denk aan stukjes zeep, kleine parfumflesjes, stiften met kleurboeken etc. Vrienden hadden ons verteld dat ze deze dingen niet kunnen kopen dus ben hier naar Bart Smit e.d. gegaan. De 1e keer iets geven was moeilijk omdat je niemand wil beledigen maar ze waren er echt heel erg blij mee. Mooie vakantie gehad.

Gereisd met partner in Tue Mar 01 2005 00:00:00 GMT+0000 (UTC)

Hotel met leuke kamers!

saskia
21-5-2010

Na een rondreis gemaakt te hebben afsluiter in Varadero. Heel leuk hotel, prachtige entree, veel faciliteiten, direct aan het strand en wat voor 1! Echt een prachtig zandstrand, bijna nog mooier als op Cayo Santa Maria.

Kamers zijn heel leuk ingericht, schoon en redelijk ruim. Lunch is goed maar avondeten houdt niet over, maar ja waar wel in Cuba? Voor ons hadden we geen beter hotel kunnen hebben.

Denk wel aan de Deet, want het stikt er van de muggen!

Gereisd met partner in mei 2009

prachtig hotel!

martine
7-1-2010

Nov 2007 zijn wij in dit hotel geweest. 1 nachtje in gewone deel van het hotel,daarna 8 in Cayo Libertad,(aparte gedeelte).Gewone kamer was prachtig, maar de kamer op cayo helemaal!Een welkomstbrief, champagne en chocolade stonden op ons te wachten! 2persbad, privebalkon,groot bed, alles keurig schoon! Het eten in het rustige restaurant(excl. voor Cayo gasten)was heerlijk en elke avond live muziek!

De Cayo sigarenbar,waar je kunt poolen of genieten van een heerlijk drankje, gemaakt door Alberto! Ook het Cayo zwembad,bubbelbad en de poolbar waren keurig onderhouden. Het hotel ligt uitgestrekt over 2 km,maar vanuit Cayo kun je een bagagewagentje aanhouden die je naar het hoofdgebouw brengt! Kortom;B M P Cayo Libertad,is een echte aanrader,voor wie wil genieten van rust,luxe en heerlijk weer!

P.s Naar Cuba? Neem pennen,zeep enz mee om uit te delen. Mensen zijn je ZEER dankbaar!

Gereisd met partner in januari 2010

leuk voor een relax vakantie

s en c
12-12-2009

Wij zijn afgelopen zomer in cuba geweest! Het hotel is heel erg groot en daarom ook best wel saai, in de avond is er niet veel te doen..in het hotel niet en buiten het hotel ook niet! Kamers zien er goed uit, wij hebben savonds veel op onze kamer gezeten en nieuwe films gekeken, wat moet je anders. muggen zijn er heel erg veel, neem een vliegenmepper mee want die heb je echt nodig! Eten was redelijk,bediening was super...ze bewonderen elke avond hoe je eruit ziet, omdat ze daar helemaal niet hip gekleed zijn, heb een paar meiden leuke sieraden gegeven,daar waren ze heel erg blij mee! Strand is echt heel heel erg mooi, je moet alleen vrij ver lopen om drinken te halen..dan heb je al verbrande voeten en lauw drinken haha

Ga er niet naartoe om heel veel te beleven..het hotel is echt om te relaxen!

Gereisd met partner in december 2009

nooit meer!

Evelien
11-6-2009

fantastische bestemming maar slecht hotel! Het complex op zich is heel mooi maar niet of slecht onderhouden, het eten is slecht (constant mensen die ziek zijn), enrom veel muggen, ... We keren zeker terug naar Cuba maar dan naar een ander en hopelijk beter hotel

Gereisd met jonge kinderen in mei 2009

voor herhaling vatbaar

sprundelse willie
1-4-2009

een ontzettend groot hotel daardoor beetje ongezellig wel mooi zwembad en goede service het enige wat ik miste was een beachbar na 100 meter lopen is een lekker koud biertje aardig warm mss handig als je geen all inn hebt dat drukt de kosten hh tenslotte complimenten aan het personeel sommige lopen echt de poten onder hun kont vandaan om het je naar de zin te maken.

Gereisd met vrienden in april 2009

• Aantal glijbanen1

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand1 minuut lopen, 50 m, < 5 minuten met de auto
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig

• Animatie programmaAanwezig, Miniclub (2-5 jaar)

• Soort gerechtenInternationaal, Italiaans, Mexicaans, Spaans, Tapas / Fingerfood, Vis / Seafood
  • Aantal cafés6

• WinkelsCadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
  • Receptie24-uurs receptie, Aanwezig, Vroege check-in mogelijk
  • Op het terreinBagageruimte, Bibliotheek, Disco, Recreatieruimte, Terras, Tuin
  • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen, Casino
  • Overige servicesAutoverhuur, Begeleidingsprogramma, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Stomerij, Ticket service, Wasserette

• SaunaAanwezig, Stoombad / Turks bad

• FitnessAerobics, Fitness
  • Tennisbaan2, Aanwezig
  • Tennisbaan informatieBuiten, Zand
  • Sport & SpelBiljart, Darts, Tafeltennis

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Blau Marina Varadero in Varadero, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Blau Marina Varadero zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.