Geen aanrader, vies hotel

Review geschreven door Nina

Geen aanrader, vies hotel

Nina
24-4-2017

Tips voor wie al geboekt heeft: - Muggenspray is onmisbaar. - Neem ook iets warms mee. De gevoelstemperatuur ligt door de harde wind zeker 5 graden lager. - Koop zonnebrand met een hogere factor dan je gewend bent. - De hop-on-hop-off-bus naar Varadero is een aanrader. - Bij het hotel op het strand kun je last minute een voordelige snorkeltrip boeken. - Doe je kamerdeur op slot als je gaat slapen. Wij hadden 1x een dronken buurman in de kamer die blijkbaar met zijn eigen keycard onze deur kon openen. - Neem een eigen strandlaken en badhanddoek mee, want deze zijn vaak op. - Stel je in op weinig luxe en hygiëne, dan valt het best mee. Er is genoeg zon, cultuur en natuur om van te genieten.

Positief: - Grote kamers, prima in gericht - Groot resort - Meerdere zwembaden; kindvriendelijk en keuze uit rustig of met animatie. - Prima strand inclusief strandbar - Eindeloze kustlijn om langs te wandelen - Kwaliteit van het eten is goed, ruime keuze maar wel elke dag hetzelfde - Lekkere koffie bij de lobby bar en in de coffee corner - De à la carte restaurants zijn goed, bediening is keurig en vriendelijk - Kamers in block 11-15 = beste locatie qua voorzieningen - Animatieteam is niet opdringerig. - De schoonmaakster doet haar best (ook zonder fooi) - Havana is prachtig, vooral de binnentuinen en de (ooit) schitterende gebouwen.

Negatief: - Erg vieze, kapotte toiletten op het resort. - Vloer van de hotelkamer vies (zand en haren op de grond en in bad). - Hard bed, bedsprei stonk en kussen was smerig en beschimmeld. - Ventilatie- en airconditioningroosters zitten vol schimmel en vuil. - Onvriendelijk personeel in het hele resort, totdat je een fooi geeft, op een enkele uitzondering na. - Klant is géén koning in dit hotel. - Lange rijen bij het buffetrestaurant, bij de koks, bij het reserveren van restaurants, bij de lobbybar, bij de beachbar, enz - Onprofessionele en onvriendelijke bediening. - Na de eerste gasten worden de tafels niet meer goed schoongemaakt en niet opnieuw gedekt. - Niet elke dag schone strandlakens. - Niet elke dag schone badhanddoeken in de kamer, de gebruikte handdoeken werden wel weggehaald, maar de nieuwe waren 'op'. - Het drinkwater in de mini bar werd niet elke dag aangevuld. - Overal word gefilterd drinkwater geschonken dat naar chloor smaakt. - Weinig tot geen vegetarisch aanbod in de a la carte restaurants.
- Overvolle vuilnisbakken bij het strand. - WiFi is een drama en kost 1,50 CUC per uur. In dat uur heb je hooguit 10 minuten een 'redelijke' verbinding. - Weinig te beleven op loopafstand, wel een nieuwe (uitgestorven) haven met wat winkeltjes en terrasjes. - In Varadero (bereikbaar met taxi of bus) veel souvenirwinkels met allemaal exact hetzelfde aanbod. Verder geen winkels. - Havana is geweldig. - Strand bij resort oogt enigszins verwaarloosd. Stranden bij Varadero zijn mooier en schoon. - Bier en cocktails bij zwembadbar zijn vaak op. - Geen friet verkrijgbaar op het resort. Gebakken aardappel ook niet, alleen gekookt en gepureerd. - Hotel is hooguit 3 sterren waard

Telefoonnummers vanuit hotelkamer: 0 gastrelation 715 technical problems / cleaning 620 reception

Gereisd Met partner in april 2017