Hotel Grand Club Santa Lucia

• Sauna

14 reviews over Hotel Grand Club Santa Lucia

• 2annemarie2u11-08-2014

Boek dit niet! Wees gewaarschuwd

We zijn hier slechts een nacht gebleven en dat was voor mijn gevoel al veel te lang. Afschuwelijk, ik wist niet hoe snel we weer weg konden gaan. Het all-inn concept wat je gewend bent maar dan op zn Cubaans wat inhoudt: mierzoete goedkope dranken, afschuwelijk slecht eten (op droog brood heb ik het een dag gered) omdat ik geen slachtafval wilde eten en verder vol met lokale bevolking (waarvoor dit blijkbaar wel helemaal top is). Gewoon een glas water wat voor ons te drinken is kun je niet krijgen (icm eten diarree ook all-inclusive dus). Personeel lust de borrels ook wel en geniet daar ruimschoots van. Zwembad is wel aardig, entertainment ook best, kamers zijn zeer ouderwets en achterstallig en eigenlijk kan gehele hotel wel een sloophamer gebruiken. (en we hadden zelfs al de betere junior suite geboekt). Vermijd aub dit hotel want je krijgt er echt spijt van.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

• 8Avion07-09-2012

Goed hotel, ver van "bewoonde" wereld

Je denkt eerst dat dit een dorp is als je de folders leest. Maar deze omgeving is echt opgezet voor de toeristen. Allemaal hotels langs het water. Hotel is schoon en personeel vriendelijk. Wil je wat van de omgeving zien boek dan een excursie via je reisorganisatie. Het is hier goed duiken. De duikbasis is, uiteraard, bij het water. Hier hebben we een, zeer spannende, haaienduik gedaan.

Gereisd met partner in november 1999

• 3Ton25-01-2009

Soms zit alles tegen

Tijdens onze tour door Cuba zijn we ook twee dagen in dit hotel geweest. Onze conclusie; nooit meer doen! Het begon bij het inchecken. Normaal kun je om 16.00 uur inchecken, die dag was het druk en zou het 17.00 worden, daarna 1800 en uiteindelijk was er een kamer klaar om 1900. De sfeer daalde met het uur. Vervolgens kwamen we op een kamer waarnaast, zo bleek om 23.00 uur, een 'cultureel centrum' ligt dat niet bij het hotel hoort. Dit betekent dat er van 2300 tot 0300 op zo'n 100 meter van je raam een uitzetten luidruchtige open lucht disco gaande is. Leuk als je er van houdt, misselijk als je wilt slapen. Toen we de volgende dag hierover bij de receptie gingen klagen zei men letterlijk: 'yes, we know. We cannot do anything. We have no other room. Vervolgens werden we alleen maar aangestaard. Toen we geld terug wilden en wilden vertrekken was er iets verder op wel een kamer. Gruwelijk! Iets positiefs: het vermaak 's avonds was verrassend leuk, goed en professionee

Gereisd met partner in januari 2009

• 8J-P24-03-2008

In het verleden ben ik ook in Brisas en Mayanabo geweest en ik moet zeggen dat dit hotel het meest aan wensen voldoet. Dat komt met name door het eten wat ik veel beter te verteren vind dan bij de buren. De kamers zijn ruim zelf de standaardkamers. Het personeel is overwegend erg vriendelijk en behulpzaam. Het voordeel van Santa Lucia is dat de resorts niet zo kolossaal zijn als bijvoorbeeld in Playa Guardalavaca. Het is eenvoudiger om buiten de ubertoeristische paden te komen. Nadelen zijn er ook wel. Veel hotelgasten komen het resort niet af. Deze polsbandhooligans worden erg luidruchtig naarmate ze veel drank op hebben. Gelukkig beginnen ze dermate vroeg dat bij de meesten tegen het einde van de middag het licht uitgaat.

Alleen gereisd in februari 2008

• 7Sabine22-10-2007

Prima hotel, met het beste buffet wat wij tot nu toe in Cuba hadden gehad. Daarnaast ook een Italiaans en een Cubaans restaturant. Vriendelijke mensen, mooie tropische omgeving en mooi groot schoon zwembad. Ruime kamers maar overal stikt het van de muggen. Veel dieren in de tuinen(katten, flamingo's, leguaan) maar vonden wij juist erg leuk. Weinig Nederlanders, veel Italianen, Duitsers en Canadezen. Luidruchtige en slappe animatie wat vooral gericht is op kinderen. Leuk hotel voor een paar nachten, maar niet voor langer dan dat.

Gereisd met partner in oktober 2007

• 8P. van herwijnen19-10-2007

Voor de 17e keer daar gelogeerd. Een klasse hotel met een zeer goede service. Eten inrestaurant goed.

Alleen gereisd in oktober 2007

• 9Jansje Wuite23-07-2007

We zijn afgelopen Nov. /Dec.2006 hier geweest, voor de 3'de keer. Het is een schoon en mooi resort. Prachtig aangelegde tuin. Prachtig breed wit zandstrand. De standaard kamers zijn heel klein en ook veraf van de lobby, restaurant, bar's en strand. De suite's zijn uitermate heel ruim, een kamer met apart slaapgedeelte. Heel schoon. Het personeel: heel vriendelijk . Buffet: het eten is goed, veel beter dan in hotel "Brisas Santa Lucia",veel meer keuze. Niet vergeten, we zijn in Cuba. Koffiebar: zeer goed. Animatie: zeer luid. Ligging: in zeer rustige omgeving. Nadeel: ruim 3 uur rijden vanaf het vliegveld. We hopen er in Nov 2007, weer voor een maand naar toe te gaan. We kijken er al weer naar uit..

Gereisd met partner in november 2006

• 7Strauven johan29-05-2007

Persoonlijk het beste hotel op santa lucia , goede keuken, mooi zwembad goede bediening goede animatie een aanrader alleen hele grote afstand van het vliegveld

Gereisd in mei 2007

• 9Jean de l'Eau21-02-2007

Alle personeel uitermate behulpzaam en vriendelijk. Goed eten en drinken, zeker voor deze prijs. Zowel geschikt voor jong als oud. Ieder uur ander animatie programma, van aqua jogging tot schilderen, van musicalmaken tot Spaanse les.

Gereisd in februari 2007

• 9Marc Van Rillaer25-05-2004

Was het enige hotel open in de maand mei. Hadden daarvoor in Mayanabo geweest en als ik hen vergelijk, vind ik Mayanabo beter. Wel is de eetgelegenheid in Grand Club veel gezellig. Het eten is mijn inziens wel afgesteld op de veelvuldig aanwezige Italianen. De animatie is heeeeeeel luidruchtig, ook practisch alles in en voor de Italianen. Het is soms storend. Voor de rest is de bar stukken gezelliger dan in Mayanabo. Ook de aparte koffiebar is bet te doen. Voor de rest, kan je altijd wel iets vinden dat niet goed is maar, je bent toch in vakantie niet??

Gereisd in mei 2004

2 tips over Hotel Grand Club Santa Lucia

• Avion, 07-09-2012

Doe een excursie, zo zie nog wat meer van het land. Bijvoorbeeld naar Santiago de Cuba. Je ziet dan het leven op straat en de, al zeer geroemde, oude auto's.

• annemarie2u, 11-08-2014

Ga hier gewoon echt niet naartoe.

0 vragen over Hotel Grand Club Santa Lucia

• Afstand tot strand1 minuut lopen, < 25 m
    • Kleur van het strandLicht
    • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
    • Strand toegangGemakkelijk toegankelijk

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Kinderbuffet, Peuterbad, Speelruimte, Speeltuin
    • KinderopvangOp aanvraag

• Soort gerechtenCaribisch, Internationaal, Italiaans, Steaks, Vis / Seafood
    • Aantal cafés1

• Betaalde wifiBij het zwembad, Lobby

• Balkon / terrasTerras
    • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, Strijkbenodigdheden, TV

• WinkelsApotheek, Cadeauwinkel, Kapper, Winkel voor levensmiddelen
    • Receptie24-uurs receptie, Late check-out mogelijk, Vroege check-in mogelijk
    • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren, Beperkt menu
    • Op het terreinBBQ faciliteiten, Bagageruimte, Disco, Rookruimte, Terras, Tuin
    • EntertainmentAnimatieprogramma voor volwassenen
    • Overige servicesAutoverhuur, Dokter, Fietsverhuur, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Party service, Portier, Tours, Wasserette

• SaunaStoombad / Turks bad

• ParkeermogelijkhedenBewaakt parkeren, Parkeerplaats