Santa Clara

Reviews over Santa Clara

Mausolem Che Guevara

patricia
    7-6-2015

Ik ben alleen naar Santa Clara gegaan om het mausoleum van Che te zien. Ik was erg onder de indruk. Je mag niks meenemen naar binnen, ook niet in het museum. Zelfs een fles water wordt ingenomen. Ik wilde al heel lang naar het mausoleum en het is prachtig. Bovenop het mausoleum staat een gigantisch beeld van Che. De binnenkant maakt je stil. Che en de overige strijders liggen hier begraven. Ieder met een eigen portret in steen. Ook is er een vuur dat eeuwig brand en een stuk van de Boliviaanse jungle, waar zij zijn gestorven. Ik werd er stil van. Zeker een bezoek waard!

Gereisd met vrienden in mei 2015

Sancta Clara = Che Guevara

Corry
    16-2-2015

Sancta Clara is een stad waar je wel een tijdje je hart op kunt halen als je geinteresseerd bent in de geschiedenis van Che Guevara. Vooral het standbeeld en mausoleum zijn indrukwekkend. Let bij het mausoleum op, dat je zijn beeltenis niet mist!

Gereisd met vrienden in februari 2015

Een typisch voorbeeld van Cubaanse propaganda

Martijn
    10-8-2014

Met de rondreis zul je dit zeker aandoen, maar het monument, het mausoleum en het museum over/van Ché zijn "moetjes". De ontspoorde trein is leuk om te zien... Het plein van Santa Clara wordt bevolkt door vele bedelaars die bij elkaar horen... wil je mensen helpen met een kleinigheid, doe dat dan vooral ergens anders en niet hier... Deze mensen bedelen letterlijk voor hun beroep. Let bij een bezoek vooral eens op de 2 brieven van Ché en vergelijk de 2 handschriften... ;-)

Gereisd met vrienden in juni 2014

Leuk stadje, erg druk

Angela en Geert
    26-4-2014

Leuk opgezet, wel weinig echt leuke winkels. Was erg druk toen wij er waren, dat was jammer. geluncht in een hotel (had de reisleider geregeld), was erg lekker :) plein was (zoals vele andere plekken in cuba) wrd gerenoveerd, waardoor het somber aandeed met al die graafmachines en hopen zand.

Gereisd met vrienden in april 2014

Gezellig centrum

Xandra
    30-3-2013

Santa Clara heeft een gezellig centrum rondom het park. In het hotel Santa Clara Libre kun je nog de kogelgaten van de revolutie in de meer zien. Verder moet je natuurlijk het graf van Che Guevara bezoeken en Tren Blindado waar de slag heeft plaats gevonden. In de laatste decemberdagen van 1958 vochten de Revolutionaire Troepen van Che Guevara hier een beslissende slag uit met de manschappen van dictator Fulgencio Batista, die een gepantserde trein (Tren Blindado) naar Santa Clara had gestuurd om zijn troepen te ondersteunen. De trein werd nabij het station van Santa Clara met een bulldozer tot staan gebracht, de lading wapens kwam in handen van El Che en zijn mannen, en de overwinning van de Revolutie was een feit. In de vroege uren van nieuwjaarsdag 1959 ontvluchtte Batista de hoofdstad Havana, nadat ook Santiago de Cuba gevallen was. Een paar dagen later trok Che met Camilo Cienfuegos Havana binnen, op 8 januari 1959 op de voet gevolgd door Fidel Castro.

Gereisd met vrienden in januari 2013
Santa Clara scoort een 9,8 uit 10, op basis van 28 reviews