Hotel Plaza

Met de maaltijden verliep alles niet even soepel

Centraal gelegen koloniaal hotel

niki
6-9-2015

Het hotel is zeer centraal gelegen, de inkom is mooi gerestaureerd. 's morgens is het ontzettend aangenaam ontbijten op het dakterras. 's avonds treedt er ook een groepje op, op het dakterras. Je hebt er mooi zicht. Ontbijt is voldoende. Personeel niet altijd even vriendelijk. kamer is Cubaans niveau. Er is waarschijnlijk niet voldoende geld om hotel helemaal te restaureren. Ouderwets bed, oude airco, problemen met watervoorziening. Uitzicht op binnenkoer, die verwaarloosd is. Ik vond de positieve punten toch belangrijker dan de negatieve.

Vergane glorie

Rowena
28-8-2015

Het hotel ligt heel centraal in de stad. Je hebt een goed uitzicht over de stad vanaf het dakterras. De kamer was ruim. Maar dat zijn ook eigenlijk wel het enige pluspunten. Het ontbijt is summier. Op zich worden de kamers er wel goed schoongemaakt, maar de kamers zijn echt Cubaans. Er zit flink wat schimmel in de badkamer. De stopcontacten zitten los en werken niet allemaal. De airco is echt Cubaans. Een gat in de muur, airco erin en afkitten hoeft niet. Dus de warmte komt gewoon binnen. De matrassen zijn slecht (lees:extreem dun). Ik had geen gordijnen op mijn kamer. En door de renovaties vlakbij het hotel is er 24 uur per dag kabaal. Er wordt ook in de nachtelijke uren gewerkt in de bouw. Er is geen warm water en zo af en toe is er helemaal geen water. Dat wordt meestal binnen één à twee uur opgelost. Zorg dat je Spaans spreekt, want het personeel spreekt geen Engels.

D-reizen

Prijs/kwaliteit echt niet in orde

Erik321
28-11-2014

Net terug van onze vakantie in Cuba en hebben een overnachting in dit hotel geslapen. Bij binnenkomst zie je de oude glorie. Bij binnenkomst op de kamer vergane glorie. Deuren klemmen en die van de buren ook. Deze hoor je dus in de nacht ook flink. Aan de buitenzijde van het hotel slapen is geen pretje, het lawaai van de vrachtauto's die voorbij komen is echt hard. Ramen kunnen helaas niet goed dicht en anders houd het enkele glas niks tegen. De airco maakt ook veel lawaai. Ben een hoop gewend maar de prijs van 120cuc per nacht is het absoluut niet waard. De helft hiervan misschien net. Grote voordeel is de uitstekende ligging. 150 meter van het capitool en ongeveer 200 meter en je zit midden in het centrum.

het hotel ligt centraal in de oude binnenstad

d.w.dorsman
19-4-2014

Hotel Plaza is gebouwd in 1909 en dat is te zien. Het is een hotel wat in vroegere jaren grandeur heeft gekend en waar vele bekende en rijke mensen overnachten. Jammer genoeg is er nadien niet veel meer aan gedaan en dat zou eigenlijk wel moeten. De kamers zijn niet zo groot en kunnen wel een verfje en wat onderhoud gebruiken. Gelukkig zijn ze daar langzaam maar zeker aan begonnen. Maar er moet nog veel gedaan worden. De Lobby ziet er prachtig uit, ook de eetzaal op de vijfde etage is inmiddels opgeknapt. Het hotel heeft 4 etages en op de vijfde is de eetzaal. hier is ook het terras met een mooi uitzicht op de stad. Ook zijn er op dit terras ligbedden voor wie na een dagje lopen, even tot rust wil komen.

Prima hotel om Havana te verkennen

Martijn
16-4-2014

Niet te vergelijken met europese standaard, maar voor Cuba prima.

Ligging is prima en zeer centraal voor Havana Vieja.

Pand is in klassieke stijl, kamers zijn karrig ingericht maar zijn schoon. Er is airco, maar deze is maakt wel veel lawaai.

Ontbijt was prima, mooie locatie op het dakterras,

Hotel Plaza is een van de betere hotels in Havana. Ongeveer 100 jaar oud en gebouwd in koloniale stijl. Inmiddels gerenoveerd. Ademt ook echt die sfeer uit. Centraal gelegen ten opzichte van het oude Havana. De fraaie oude auto's rijden langs het hotel.

Einstein was jaren geleden hier ook te gast. Ontbijt is royaal, de kamers zijn erg hoog en best wel ruim, maar behoeven voor de verwende gast toch nog wel wat verbetering. Er is airco, zij het wat lawaaierig.

Voor het overige prima net hotel met voor Cuba goede voorzieningen.

Stadshotel met prima ligging

Stroo
14-2-2012

Hotel Plaza heeft de ideale ligging om Havana te verkennen. De buurt oogt zeer veilig, ook bij nacht wat niet overal in oud Havana het geval is. Het ontbijtbuffet op het dakterras is uitstekend. De kamers zijn eerder somber maar bieden basiscomfort. Prijs/kwaliteit OK. Aan de balie is men zeer behulpzaam, een CUC wordt uiteraard wel geapprecieerd, net als overal in Cuba. In de prachtige inkomhal waar ook de bar (24 uur open) zich bevindt waan je je terug in de koloniale tijd.

Heel centrale ligging!

Sonja
6-6-2010

Mooi gebouw op een heel centraal gelegen plek midden in het het centrum van Havana! Ontbijt is prima, avondeten nogal eentonig (maar dit geldt voor de hele Cubaanse keuken).

Goed hotel voor een paar nachten.

Aan de rand van de oude stad met matige kamers

Joost van Koppen
15-3-2010

Het Plaza hotel ziet er in de gemeenschappelijke ruimtes en de gangen naar de kamers fraai uit. De kamer blijft daar ver bij achter. In het restaurant is het avond eten goed. Het ontbijt in de zaal boven is wat minder. Mijn kamer bleek in een regenbui niet waterdicht te zijn. Maar de grote plas water werd heel snel opgeruimd. Het personeel is echt bezig met optimale service verlening (dat is wel relatief in Cuba). Het raam keek uit op een soort binnenplaatsje, maar het was toch behoorlijk rumoerig.

D-reizen

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Plaza in Havana, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Plaza zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.