6,1

31 reviews over Hotel Deauville Habana in het Nederlands

Onfrisse bouwval

Martin
16-5-2013

Na een leuke Cuba-rondreis was dit afsluitende hotel goed voor een nieuw nederlands woord in het vocabulaire van onze reisleider, nl.: domper!

Oud, vervallen hotel. Koud water. Deur naar balkon met een kier waar makkelijk een hand tussendeur kan. Lappen voor de ramen, die vroeger ook wel eens gordijnen geweest zouden kunnen zijn. Vuil, en slecht schoongehouden. Electriciteitsaansluiting ronduit gevaarlijk (openliggende draden in ?badkamer?).Eén van de liften permanent buiten werking (op de begane grond hebben ze er maar, als service(?) een plant voor gezet). De andere lift werkt vaak ook niet en moet dan gereset worden. Toch vervelend als je een kamer op 10 of 11 hebt.

Personeel achter de balie totaal onwelwillend om de klant te helpen ( no, no telefono; no, no internet), personeel achter de bar kan zich slechts met grote moeite losrukken van de televisie.

Kortom, knudde. Niet doen!!

Gereisd met vrienden in mei 2013

Een verrassende start van de Cubareis

Daan en Sissy
14-4-2013

In April zijn wij vijftien dagen naar Cuba geweest. In Havana was onze eerste overnachting, Hotel Deauville. De eerste indruk was niet goed. Van de twee liften werkte er een niet, de andere straalde niet veel vertrouwen uit. Kluisjes waren er wel, maar geen sleutels. De kamers slecht onderhouden. Maar na enige tijd, hebben hier drie nachten overnacht, viel het uiteindelijk wel mee. Het ontbijt was redelijk, het restaurant serveerde prima eten en de bedden waren schoon en goed te beslapen. De douche en het toilet werden goed schoongemaakt. Het uitzicht over Havanna was schitterend. Gezien de prijs/kwaliteitverhouding waren wij niet ontevreden.

Gereisd met vrienden in maart 2013

Centraal gelegen aan de Malecon

E&N
25-11-2012

Het hotel was even zoeken (in de folder staat een foto van een oranje/geel kleurig hotel, kleur is echter blauw!). Hotel staat dicht bij het centrum.

Hotelkamer was zeer ruim en schoon (geen last van ongedierte). Wij hadden een prachtig uitzicht over de Malecon, Havana centrum en lekkere warme douche. Ontbijtbuffet was ok, restaurant straalt geen sfeer uit. Bewaakt parkeren voor de deur.

Van de verdere facilieiten (oa. zwembad) geen gebruik van gemaakt.

Gereisd met partner in november 2012

Nooit meer in dit hotel

Ed Hendrix
24-8-2012

Hotel Deauville in Havanna is op geen enkele manier een hotel om toeristen naar toe te sturen. De kamers zijn zeer slecht, vies en er liepen bij sommige grote kakkerlakken. De liften werkten met regelmaat niet, nog even de camera ophalen op de 14e etage resulteerde in 14 etages te trap nemen.

De matrassen waren versleten en verpakt in plastiek met daarover de lakens. We hebben bijna niet kunnen slapen in dit hotel. Bij onze kamer kon het raam niet dicht en maakt de airco enorm veel herrie. De hotelbediening was ongeïnteresseerd. In dit hotel werden gebruikte handdoeken opgevouwen en terug gelegd op de grond. In de kamers zijn kluisjes aanwezig; echter geen sleutels.

Dit hotel leek meer op een bordeel dan een hotel. In de avond was er constant aanloop van prostituees en hun "manager"; mogelijk dat dit verklaard waarom de matrassen met plastiek zijn bekleed. Sommige prostituees zaten aan de bar om klanten op te pikken.

Het enige pluspunt van dit hotel is de lokatie.

Gereisd met vrienden in augustus 2012

Simpel hotel aan de Malecón

Vincent
23-11-2011

Hotelkamer was ruim en schoon. Niet veel gebruik gemaakt van de aanwezige faciliteiten dus daar kan ik niet over oordelen. Ontbijt is een klein buffet, voor ons was het voldoende. Door de vermoeidheid hebben we hier 1 keer s' avonds gegeten, dit is absoluut geen aanrader. Zie tip!

Voordeel van dit hotel is ook dat je hier een auto kunt huren en dat je zo via de Malecón uit Havana kan komen.

Gereisd met partner in februari 2011

Centraal gelegen

carlijn1987
24-7-2011

Dit centraal gelegen hotel is een prima hotel als je op doortocht bent. Toen we de receptionist vroegen of hij een volgend hotel voor ons wilde reserveren, bleek hij hier achteraf CUC 4.75 voor te vragen. Veel te veel! Altijd even vooraf vragen wat een reservering laten maken kost. CUC 1,- per minuut is normaal. Binnen één minuut kan de reservering zijn afgehandeld weten we nu uit ervaring.

Gereisd met partner in juli 2011

Goed hotel maar niet geweldig.

Daan
27-7-2010

Hotel is goed, goede kamers met uitzicht op Havana, matig ontbijt. Het ligt net buiten de oude centrum, je hebt schrooiers voor de deur. maar mooie ligging aan zee.

Gereisd met oudere kinderen in juli 2010

Goed gelegen,in Centro Habana,op wandelafstand van Habana Vieja.Met de taxi enkele minuutjes naar Vedado en Miramar.

Laat je op de luchthaven niet afzetten door taxi-chauffeur,een enkele rit mag nooit meer kosten dan 15 cuc,ze proberen evenwel minstens 25 cuc te rekenen.

Verwacht geen luxe,ondanks de pittige prijs is dit naar Cubaanse normen een goedkoop hotel.De kamers zijn eenvoudig,hebben warm en gul stromend water(niet vanzelfsprekend in Cuba),airco,tv en redelijke bedden.Het ontbijt is basic maar voldoende en als je nog een nachtje bijboekt is het aan het zwembad heerlijk relaxen na vermoeiende wandeldag,prachtige uitzichten over de stad krijg je er gratis bij.

In niets vergelijkbaar met de casa particulars die we de rest van onze vakantie bezochten,nl daar véél goedkoper,excellente maaltijden,schatten van mensen, topservice en veel huiselijke gezelligheid.

Deauville is prima maar duur relaxen na lange reis,meer niet.

Gereisd met partner in mei 2009

Prima!!

Rogier
6-1-2009

Goed hotel voor Cubaanse begrippen. De snackbar en het zwembad zijn prima. De ligging is goed t.o.v. Oud Havana, en het personeel is bijzonder vriendelijk en behulpzaam. Qua prijs kwaliteit verhouding helemaal niets op aan te merken.

Gereisd met partner in januari 2009
2008

Achterhaalde luxe, maar wel goede ligging

Wibe Sierksma
24-11-2008

Van de 2 liften werkt er nog steeds maar 1, dus dit is nu al langere tijd zo. Dat is soms lang wachten, zeker wanneer bouwvakkers welke aan het renouveren zijn de lift ook nog vasthouden. Onze reisorganisatie had een foutje gemaakt met het voucher. De receptie was onverbiddelijk, we moesten gewoon voorschieten en pas wanneer er een verbeterd voucher zou zijn konden wij restitutie tegemoet zien; 'n beetje stugge houding. We konden alleen via een raam op het balkon comen aangezien de deur niet open (meer) kon. Ontbijt was echt huilen met de pet op. Het enige beleg was rozenbotteljam (geen kaas geen ham, niet verder) wel een hele hoop fruit een sapjes, dat maakt het weer goed. Personeel is verder redelijk vriendelijk en hotel heeft goed liggin t.o.v. het oude centrum van Havana

Gereisd met partner in november 2008

• VerzorgingHalfpension, Logies-ontbijt, Volpension
  • Eten en drinkenLunch
  • RokenToegestaan
  • De staf spreektEngels, Frans

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Deauville Habana in Havana, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Deauville Habana zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.