Havana

Reviews over Havana

Cuba = cultuur ,castro ,cohiba en een cuba libre

Marten,
    21-11-2018

‘Als je het Cuba van na de revolutie nog wil zien moet je snel zijn’.

Als je Havana inrijdt voel je letterlijk de tijd van weleer direct op je af komen. En wanneer je vervolgens de sfeer van de stad letterlijk inademt, weet je dat je niet alleen in een andere tijdzone zit maar ook in een andere tijdsgeest. Je wordt opgepakt en zo in de vijftiger jaren Zittend op een terras in het centrum trekt een wereld van schitterende oldtimers en mooie mensen aan je voorbij. Dat beeld, die sfeer, gecombineerd met de muzikale klanken van traditionele Cubaanse straatmuzikanten, maken je als overtuigd romanticus en getalenteerd genieter zeer gelukkig. Een Cuba libre en een mooie Cohiba sigaar maken het plaatje af. Tip : probeer zo snel mogelijk Cuba te beleven ,nu zoals het is , wacht niet te lang !!!!

Gereisd met vrienden in augustus 2017

Onvergetelijke ervaring

Shirley,
    19-5-2018

Samen met mijn zusje een rondreis door Cuba gemaakt. Het is echt een prachtig land zowel qua natuur als cultuur en geschiedenis. We zijn aan de oost kant van het eiland begonnen en geëindigd in Havana. Alles gezien wat je van Cuba verwacht de oude auto's, sigaren en vele cocktails met rum gehad. Wat ons net name opviel is hoe open en behulpzaam de mensen zijn ondanks de vele armoede die er nog heerst. Al met al was het een vakantie om nooit te vergeten!

Gereisd met vrienden in juli 2017

Beste sfeer in een stad ooit!

Nicole,
    3-5-2018

Heel mooie stad! Veel gekleurde gebouwen, straatmuzikanten en Latijns-Amerikaanse sfeer. Sommige straten zijn wat vervallen, maar ik vond dat juist bijdragen aan de sfeer. Cocktails zijn er goedkoop en lekker. Wat ik minder vond was dat flessen water regelmatig uitverkocht waren aan het einde van de dag. Dus goed flessen inslaan!

Gereisd met partner in april 2017

Bijblijvend

Renske,
    2-5-2018

Havana oeh na na, Havana de Cuba was precies zoals op de foto’s en ontzettend gezellig door de vele muziek die er te vinden is! Ook is het een prettige stad om gewoon lekker een beetje door te struinen en langs de bezienswaardigheden te lopen! Wij hebben een Classic Amerikaanse auto gehuurd en zijn daarmee door Havana gereden! Echt een aanrader! Ook kan je erg lekker en gevarieerd eten en houden ze wat dat betreft goed rekening met de toeristen! Het is geen waanzinnige toeristen plek dus dat is erg fijn!

Ik zou nog eens terug gaan als ik de kans had!

Gereisd met vrienden in augustus 2017

Fantastisch!

A. Vermeiren -Beusenberg,
    14-4-2018

Mijn advies is de nodige excursies te boeken om toch zoveel mogelijk van het land te gaan bekijken voordat het authentieke ervan verdwijnt.

De meeste reisleiders vertellen de mooiste verhalen over de geschiedenis van het land.

Bijzonder land om mee te maken. Heerlijke salsa sferen, mooie auto's om tochten te maken, lekkere rum en sigaren gecombineerd met geweldig mooi weer.

Iets minder was het continu handjes ophouden voor een fooi. Maar ook dat hoort erbij. Er is nog veel armoede.

Gereisd met partner in juni 2017
Havana scoort een 8,4 uit 10, op basis van 213 reviews