• Type accommodatie

• Faciliteiten

• Aanwezig in kamer/huis

• Waardering

Reviews over Guardalavaca

Guardalavaca is geen uitvalsbasis.

Michel, 18-2-2018
    Guardalavaca ligt een beetje ver van Holguin of Santiago de Cuba, (wat je zeker moet bezoeken). Het weer is over het algemeen iets beter als in Varadero.

Goed voor een uitstapje

Liliane, 10-8-2017
    Het marktje en de rondrit met de koets.vriendelijke inwoners .

autentiek

Ad Geers, 29-7-2017

Guardalavaca is een erg klein dorpje waar niet veel te doen is.

De stranden zijn mooi en de diverse kleine particuliere restaurantjes zijn een aanrader.

Vraag een koetsier naar een restaurant en hij brengt je ernaartoe zodat je niet hoeft te zoeken, dit voor een kleine vergoeding.

Ook leuk is een tour met een een oude Amerikaanse auto door de omgeving of naar Holguin met een bezoek aan de sigarenfabriek.

Prima

Bart, 1-1-2017
    Het echte Cuba krijg je hier niet te zien, ook niet als je een eindje van het hotel wegloopt. Dan moet je echt het land in. Het is wel een lekkere plek om te toeven. Rustiger dan Varadero of Havana. En minder commercieel geweld. Zorg dat je Santiago de Cuba te zien krijgt en liefst langer dan een dagdeel.

We gaan nog dit jaar terug!

Desiree, 25-6-2016

Veilige bestemming in het caraïbisch gebied. Sprookjesachtig door de oldtimers en de paardenkoetsjes. Prachtige stranden, water in alle kleuren blauw, palmen, mangrovebos,..een plaatje. Vriendelijke mensen, niet opdringerig.

Verwacht geen boulevards, shoppen bestaat er niet. Speelgoed is er alleen zelfgemaakt, snoep is er niet en luxe artikelen alleen in toeristenwinkels en op de resorts.

Je maakt de mensen daar blij met verzorgingsproducten, kleding, pennen en schriftjes...

Uitgaansleven is er in Guardalavaca alleen bij de hotels.

Wij vonden deze ervaring zo indrukwekkend dat we met onze kinderen en kleinkinderen dit jaar teruggaan omdat we deze ervaring met ze willen delen voordat het opheffen van het handelsembargo met de VS ervoor zorgt dat er op elke hoek een Mc D. zit.

In Guardalavaca zie je nog het Cuba zoals het nu is. Heel bijzonder.

Guardalavaca scoort een 7,9 uit 10, op basis van 74 reviews