Turrialba

Vakantie in Turrialba

• Met wie en wanneer reis je?

Als we dat weten, kunnen we je overal de juiste prijsinformatie laten zien.

2 volwassenen
    Volwassenen

12+

Kinderen

2 tot 12 jaar

Baby's

Jonger dan 2

Leeftijd bij thuiskomst. Min. 1 persoon ouder dan 18.

vakanties Turrialba

Reviews over Turrialba

• 7Rinus10-03-2013

Eenvoudig stadje in mooie omgeving

Turialba is een druk marktstadje maar bezit zelf geen noemenswaardige bezienswaardigheden, er zijn wel allerlei voorzieningen nabij het Parque Central. In de nabije omgeving van het stadje ligt het Nationaal Monument Guayabo temidden van nevelwouden, het zijn de opgravingen van een precolumbiaanse nederzetting, men heeft er allerlei overblijfselen bloot gelegd zoals o.a. graftombes, een indiaanse begraafplaats, huizen en een geplaveide straat, historisch gezien is monument van groot belang maar als kijkobject toch wat minder interessant, het ligt wel in een mooi omgeving. Een echte aanrader is om vanuit Turialba een bezoek te brengen aan de Hacienda Tayatic bij het dorpje Sitio Mata, op dit landgoed vindt men behalve een hotel ook een orchideeën kwekerij en suikerriet en koffieplantage, men kan er heerlijk eten en een demonstratie bijwonen met een suikermolen waarmee men heerlijke karamel maakt, ook staat er een historisch kerkje op het landgoed.

• 3Uitgaanslevenn
    • 7Cultuur
    • 9Omgeving
    • 7Sfeer in stad

Gereisd met vrienden in februari 2013

• 10Barbara Gravendeel18-08-2012

Costa Rica is een prettig land om in te reizen

Ik voelde me overal heel veilig en dat terwijl ik geen woord Spaans spreek! Met gebarentaal kwam ik echter ook een heel eind, mensen 'dachten met je mee'. Natuurlijk geen stomme dingen gedaan zoals in het donker pinnen. Veel met de bus gereisd, dat gaat prima, die zijn schoon en rijden heel voorzichtig, een leuke manier om meer van het land te zien en kennis te maken met Costaricanen uit allle lagen van de bevolking.

• 8Uitgaanslevenn
    • 9Cultuur