Hotel Mawamba Lodge

• Jacuzzi
Meer hotelinfo

29 reviews over Hotel Mawamba Lodge

• 9Leanne28-06-2019

Gezellig, knus, gastvrij, top verzorgd; geweldig!

Neem een paar dagen (minimaal 4) de tijd om te genieten van deze lodge en de heerlijke catering, want je wil hier zeker niet te snel weg! Wij waren hier aan het begin van onze vakantie 3 nachten en vonden dit één van de beste verblijven van onze reis (en dan vooral de gezelligheid en het heerlijke eten!).

• 9Arjette18-06-2014

Heerlijke start van onze vakantie

Fijne accommodatie, met hangmat!. Lekker gegeten, mooie excursies gemaakt.

• 8Nina11-01-2014

Mooi complex

Twee nachten hier verbleven tijdens een rondreis door Costa Rica. Goed hotel, heeft een zwembad en ligt aan het strand. In de zee kun je niet zwemmen door sterke stroming en haaien. Hotel is mooi gelegen, zeer grote tuin met vlinders, kikkers, schildpadden, leguanen en vogels. Wandeling over het resort is leuk om te doen. Eten is goed en gevarieerd.

Kamers zijn minimaal ingericht (geen airco wel ventilator). Temperatuur douche wisselt sterk. Maar je bent dan ook in de jungle.

Wanneer je met de boot door Totuguero N.P. gaat zie je vroeg in de ochtend wel dieren: vogels, apen, reptielen, luiaard (aanrader!) In de middag hebben wij met de boottocht geen dieren (op een paar vogels en apen na) meer gezien dus viel nogal tegen. Jungle is uiteraard wel mooi.

Ga NIET op de 'nacht'excursie die door het hotel wordt aangeboden! Wij hebben alleen een pad, spinnen en wat insecten gezien en heel in de verte hingen er apen in een boom. Muggen waren er tijdens deze excursie wel in overvloed...

• 10Avion25-06-2012

Overweldigende natuur

In Costa Rica betekent hotel: een receptie, met het restaurant en je hotelkamers zijn huisjes, al dan niet geschakeld, in de prachtige tuinen. UIteraard is San Jose een uitzondering, Daar heb je standaard hotels zoals je ze all over the planet ziet. Dit soort hotels, hotelkamer is een huisje in de tuin, daar heb ik mijn hart aan verpand. Een goed hotel op een geweldige locatie. 's morgens je bed uit. digicamera mee en één stap buiten de deur lawaai boven je hoofd horen. In een hoge boom spelen drie toekans met elkaar. Geweldige foto's genomen en gefilmd. Je weet niet waar je het eerst en laatst moet kijken om alles te zien. OOk de botentripjes zijn geweldig: mooie gekleurde vogels en diverse soorten apen. Dit hotel heeft ook nog een zwembad. Alles is heel en schoon..

Met vrienden

• 9Arno Witte12-09-2011

Perfecte organisatie, geweldige natuur, pura vida

Wat wil je nog meer: Met een luxe bus wordt je vanuit San José opgehaald, excursies en 3 maaltijden per dag zitten in het programma opgenomen, en je leert alles over de schitterende natuur. Erg goed om je vakantie mee te beginnen, zodat je de rest van je vakantie weet hoe je dieren moet zoeken. Dankzij Mawamba Lodge hebben we onze eerste krokodillen en kaaimannen gezien, een luiaard, brulapen, basilisken, toekans, ijsvogels, drie kleuren gifkikkers, noem het maar op. En de schildpadden op het strand natuurlijk, hoewel deze er maar niet aan toe kwamen om eieren te leggen. Wel jammer dat juist die excursie niet in het programma zit en extra betaald moet worden. Inderdaad hebben de (per 2-4 geschakelde) houten huisjes geen airco en ze zijn super gehorig, maar geen last van muggen gehad en alles schoon en prima onderhouden. Het eten is veel beter dan in de gemiddelde lodge in de rest van Costa Rica. Bar veel te duur (biertje $ 3) maar supermarkten in het dorp zijn loopafstand.

Met oudere kinderen

• 10Marleen18-08-2011

Prachtige locatie en bijzondere natuur

Nadat je 2 uur met de bus door het land bent gereden, kom je zomaar in een waanzinnig mooi landschap! Gedomineerd door water en groen regenwoud. Je vaart nog een uur over deze mooie watertjes naar de lodge, waar je warm onthaald met een vers sapje!

Verder mooie natuur, aardige mensen en prachtige excursies!

Met jonge kinderen

• 8marion08-08-2011

mooie locatie

Erg mooi gelegen lodge. Ruim opgezet in schitterende natuur. Kamers wel donker en warm maar wel schoon. Zeer gehorig! "Dorpje" op loopafstand. Ook de zee dichtbij (niet om in te zwemmen). tip: neem een klamboe mee. Leuk zwembad.

Met oudere kinderen

• 7Herman26-06-2011

Eenvoudig maar goede lodge.

De kamers zijn eenvoudig maar je zal er dan ook weinig tijd doorbrengen, aangezien het midden in een fantastisch natuurgebied ligt. Er is ook een mooi zwembad. Ook het eten was goed verzorgd(3x per dag). De bar was een beetje prijzig.

• 8zij-hij19-03-2011

Aanrader door de locatie

Vrij groot lodge-hotel. Wij hadden het geluk een kamer te hebben relatief dicht bij zee, zodat je 's nachts de branding kon horen. De kamers zijn op palen en vlonders gebouwd, waardoor het zeer gehorig is. De meeste zijn per vier geschakeld, de voetstappen uit een kamer zijn dan ook in de andere drie hoorbaar. Volpension, eten is prima voor een paar dagen (weinig afwisseling). Drankjes zijn zeer prijzig voor Costaricaanse begrippen, men weet duidelijk dat je toch nergens anders heen kunt. Wel is dit één van de weinige lodges van waaruit je het dorp te voet kunt bereiken, langs een pad of het strand is dat een kwartier lopen. Wij waren niet in de schildpadden tijd. Wij hebben wel het één en ander aan dieren gezien, maar hadden er eigenlijk meer van verwacht. Maar ja, met zoveel boten die het water als racebaan gebruiken, kun je ook niet verwachten dat alle levende wezens zich in de buurt van dat water laten zien. Hoewel we er meer van hadden verwacht, was het wel de moeite waard.

• 6Francis van Jette18-03-2011

MAWAMBA IS EEN LODGE EN GEEN LUXE-HOTEL

Mawamba Lodge is een lodge en geen luxe-hotel. De kamers zijn goed onderhouden maar de badkamer is heel primair (somtijds geen warm water en geen verlichting boven de wastafel). Het Caraïbisch strand is smerig (het is er trouwens verboden te zwemmen). Ontbijt en avondmaal in buffetvorm.

Met vrienden

1 tip over Hotel Mawamba Lodge

• Avion, 25-06-2012

De botentrips mag je niet missen. En ga eens vroeg in de ochtend de tuin in. Dan zie je nog veel meer.

0 vragen over Hotel Mawamba Lodge

• Voorzieningen voor minder validenKamers geschikt voor gasten met een handicap
    • Eten en drinkenLunch

• Balkon / terrasTerras
    • TemperatuurregelingVentilator

• WinkelsCadeauwinkel
    • Op het terreinRookruimte, Terras, Tuin
    • Overige servicesDokter, Geld wisselen mogelijk, Informatie voor trips, Kluis, Wasserette

• WatersportVissen
    • BuitensportenHiken