Hotel Fonda Vela

• Goed: 7 - 8

Redelijk

Roger
31-1-2012

Een prima hotel op slechts een paar km van het nationaal park. Om er te komen moet je een behoorlijk stuk omhoog over gedeeltelijk onverharde weg. De kamers zijn erg groot en schoon. Ze zijn erg ouderwets ingericht maar dat maakt ze wel sfeervol. Verwacht hier geen flatscreens of wifi verbinding. Het ontbijt was een keuzemenu, simpel maar goed te eten. Het nationaal park is een bezoek waard voor natuurliefhebbers maar meer dan 1 of 2 dagen hoef je hier niet te verblijven.

Prachtig hotel in het nevelwoud

Stijn
6-8-2011

Fonda Vela ligt prachtig in het nevelwoud een paar kilometer voor de ingang van Monteverde NP, op een mooi aangelegd terrein. De kames hebben allemaal mooi uitzicht. Onze junior suite was heel ruim en comfortable ingericht met veel afzetruimte en een mooie zithoek voor het grote raam. Helaas zat de bank erg oncomfortabel en hielden de dunne gordijnen 's ochtends amper licht tegen. Het ontbijtbuffet de eerste dag was erg goed, maar de tweede dag was er geen buffet en moesten we kiezen uit een beperkte ontbijtkaart. Blijkbaar waren er toen te weinig gasten. Het diner in het restaurant was redelijk, maar te duur in vergelijking met andere restaurants in de omgeving. Het gloednieuwe zwembad is erg mooi maar wel koud. Het personeel is vriendelijk en er is gratis Wifi bij de receptie.

Een hotelkamer van volgens mij wel 15 meter lang! Ingericht met mooie houten meubelen. Alles netjes. Superhotel

Viel een beetje tegen

Rene&Anouk
18-7-2010

Wij waren in 2007 (september/ oktober) hier op rondreis en waren al gewaarschuwd voor het wat 'trieste' Monteverde. De weg er naar toe is zeer, zeer slecht. Het is 50 km rijden maar je doet er de hele dag over om het dorp te bereiken. Het is een mistig gebied en doet wat Stephen Kingachtig aan. Fonda Vela zou een prima locatie zijn voor een van zijn horrorhotels. Donker, veel hout. Toch is het niet zo erg als het lijkt. Het personeel is vriendelijk en je zit middenin de natuur. Wij waren er helaas ook nog de enige bezoekers, dus wellicht snap je onze Stephen King grapjes. Kamers zijn redelijk netjes, maar erg donker. Wel 's nachts verrast door allemaal wasbeertjes voor de deur. Wij zijn gaan eten in een resto in het plaatsje Moon Shiva. Erg leuk, israelitisch eten. Toch een gezellige avond gehad. Wij vonden 1 dag en nacht Monteverde meer dan genoeg. Geen aanrader.

Héle grote kamers. Mooie ligging.

wilma
30-5-2010

De ligging is perfect, dichtbij het Monteverde Cloud Forest. De kamer was bijzonder groot, met een bovenverdieping erbij. Ontbijtbuffet was heel goed. Er was een kok die iedere ochtend eieren en wentelteefjes bakte. Nationaal Park vonden wij erg druk. Iedere gids liep met z'n groep dicht bij een andere groep. Dat was jammer. Bovendien weinig dieren gezien. De quetzal wel gezien, maar buiten het park, dichtbij ons hotel. Night walk excursie (avondwandeling) was heel leuk om te doen, een aanrader. Zeker ook met kinderen.

Sfeervol hotel

Emma
11-1-2009

Goed hotel met mooie tuin. Ook een prachtig uitzicht. De kamer die wij hadden was wat oud en donker. Wel sfeervol ingericht.

Uitgebreid ontbijt en 's avonds ook heerlijk bij de open haar gegeten in het restaurant.

Het hotel ligt vlak bij de ingang van het cloud forest maar hier heb je niet zoveel aan want er zit altijd een transfer bij. Het dorp zelf ligt te ver om te lopen, dit is eigenlijk het enige nadeel.We moesten altijd met de auto weg (10 min. rijden)om te eten.

2008

Fonda Vela is een tophotel! De kamers zijn erg groot en luxe! Het eten en de service was erg goed. Wij vonden Fonda Vela het mooiste hotel van onze hele reis. De canopy tour in Monteverde (Santa Elena NP) was fantastisch! Echt een aanrader;)

Kamer 40, Junior Suite op 1e etage

Raymond Jorna
20-2-2008

Kamer 40, Junior Suite op 1e etage. Balzaal met een 2 én een 3 persoonsbed, luxe en groot!

Bankstel in een soort serre met mooi uitzicht op tuin. Prima ruime badkamer, grote tv, mini-bar en koffie/thee. Geen airco of kachel aanwezig.

Op een van de korte private walks een gordeldier en agouti's gezien. Bereikbaar via hobbelpad en parkeren voor je kamer. Aanradertje.

2007

Heel goed hotel met mooie ruime kamers

H.P. en L
13-8-2007

Heel goed hotel met mooie ruime kamers. Het eten savond's in het restaurant is zeer goed en gezellig in een huiskamerstyle met open haard. Vlakbij de ingang van Monteverde Cloudforest. Zorg dat je vroeg bent er mogen maar 200 mensen tegelijk binnen. Wij waren er om 09.15 en hebben 2 uur moeten wachten voor we naar binnen mochten. Dit was eind juli.
2004

Net hotel met kamers verdeeld over verschillende gebouwtjes, max. 2 verdiepingen.

4 km van ingang Monteverde Cloudforest.

Vriendelijk personeel, goed uitgebreid ontbijtbuffet. Loop vooral niet de 'private trails', halverwege zijn de bordjes weg dus je verdwaalt hopeloos!.

We hebben een aantal aanbieders voor Fonda Vela voor je op een rij gezet:

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Fonda Vela in Santa Elena, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Fonda Vela zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Fonda Vela scoort een 8.1 uit 10 op basis van 10 reviews.