Hotel Ara Ambigua

6 reviews over Hotel Ara Ambigua in het Nederlands

Mooie plek

Annemiek
30-8-2015

Deze lodge ligt op een heel rustige plek.

Je kunt op het terrein zelf veel dieren zien.

De kamer die wij hadden was ruim en schoon.

In het restaurant kun je goed eten.

Hotel met natuur

Jan
6-5-2015

Het hotel is gelegen in een parkachtige omgeving buiten de bebouwde kom van het dorp. Hotel heeft oudere huisjes en verder de heuvel op nieuwere huisjes. Die laatste zien er prima uit. Schoon ruim en een rustige airco. Uitzicht is meestal op de begroeiing, maar de oudere huisjes zijn sleets en klein.

Overdag en 's avonds kun je veel zien. In donker komen de groene pijlgifkikkers tevoorschijn.

Overal in het park zijn plekken waar dieren te zien zijn. Er is een vijver met vervallen loopbrug (niet meer toegankelijk) waar we veel kikkers hebben gezien. Deze is gelegen in het deel met oudere huisjes.

Het restaurant is zonder meer goed. Achter het restaurant is de kikvorsentuin voor de nachtkikkers en leguanen. (zonder flits foto's maken met een klein zaklampje lukt aardig. Bij gebruik van flitslicht is het uit met de pret. Kikkers doen dan voor langere tijd de ogen dicht. 's morgens is het hier ook druk met vogels op de voederplankjes. Precies het soort hotel dat je zoekt in Costa Rica.

Gewoon goed

Rinus
12-3-2013

Het hotel is gelegen in een weelderig woud even buiten het dorp, de gastenkamers zijn op verschillende plaatsen in de bijzonder fraaie tuin ondergebracht in kleine huisjes die niet echt luxe zijn maar gewoon goed zijn voor een standaard toeristenhotel.

In de tuin ligt wat afgeschermd tussen het groen een mooi en vrij groot zwembad.

Het open restaurant serveert prima maaltijden en ook het ontbijt was in orde.

In de tuin van het hotel ligt een kikvorsentuin waar een gids van het hotel s'avonds een rondleiding geeft en de gasten allerlei nachtdieren laat zien zoals kleurige gifkikkers en leguanen.

Het tuin van het hotel is teven een aantrekkelijk oord voor vogelspotters, men ziet en hoort hier de meest kleurige vogels rondvliegen.

Aanrader voor natuurliefhebbers.

Ben Niemeijer
30-11-2010

Vriendelijk hotel met vele bungalows. Maaltijden prima. Veel te zien wat betreft dierenwereld. Vooral Rio Sarapiqui (rivier) is bijzonder. Hotel heeft druk bezochte voedertafel met van alles qua vogels. Zwembad aanwezig.

Prijsstelling is mij onbekend.

zeer leuk hotel met heel leuk personeel

Teus van Veen
12-11-2010

Prima hotel voor o.m. bezoek aan biologisch studiecentrum en boottocht op de rivier.

Zeer goed eten en heel leuk personeel die zeer behulpzaam zijn.

Leuke kamers op terassen met allen uitzicht; vele vogels te spotten in de tuin en bij de voederplaats.

Leuke plek

Bert Visscher
20-8-2010

Aardig hotel, gelegen buiten het dorp, bestaande uit bungalowtjes gebouwd tegen de helling. Bij het restaurant is een voederplaats voor vogels, die er dan ook massaal op af komen. In de bomen rond het zwembad zitten (althans toen wij er waren) brulapen. Minpuntje was de lekkende airco op de kamer.

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Ara Ambigua in Puerto Viejo de Sarapiqui , maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Ara Ambigua zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.

Hotel Ara Ambigua scoort een 7.92 uit 10 op basis van 6 reviews.