Puerto Viejo de Sarapiqui

We hebben een aantal aanbieders voor Puerto Viejo de Sarapiqui voor je op een rij gezet:

Reviews over Puerto Viejo de Sarapiqui

Sjofel dorp

Rinus
    12-3-2013

Puerto Viejo de Sarapiqui is een sjfofel dorp met wat grauwe straten, er zijn wat winkels, restaurantjes en kleine hotels, in de directe omgeving van het dorp liggen de meer luxere hotels, het dorp zelf heeft geen bezienswaardigheden maar in de directe omgeving valt er heel wat te beleven, de natuur is bijzonder fraai en men kan er veel ondernemen. Het dorp ligt in de vallei van de Rio Sarapiqui en daarop kan raften en op een rustiger gedeelte kan men fraaie boottochten maken en daarbij veel vogels en dieren spotten zoals luiaards, apen, en kaaimannen. Even buiten het dorp ligt het Biologisch Reservaat Tirimbina, een uitgestrekt nevelwoud waar men met de langste hangbrug van Costa Rica de rivier oversteekt, men kan er met of zonder gids wandelen en van de natuur genieten, er is bovendien een botanische tuin. Ook kan men er met een 'canopytour" door de boomtoppen zweven

Gereisd Met vrienden in februari 2013

hele mooie plek

winny
    4-4-2012

Grappig. wij hebben individueel rondgereisd in CR en vonden dit juist een van de meest relaxte plaatsen. Prachtige accommodatie, mooi zwembad, mooie rivier om te raften(abolute aanrader) en een goed restaurant. Dat vonden wij niet alleen, maar duidelijk ook heel veel "locals" plus een Nederlandse reisleider die wij 's avonds bij het biljarten tegen kwamen. Wij verbleven er maar 1 nacht, maar hadden er eerlijk gezegd wel een nachtje bij willen plakken. Smaken verschillen, maar een volgende keer komen wij zeker terug!

Gereisd Met partner in februari 2012

Veel te doen en zien

elfra
    2-3-2012

Voor ieder wat wils, van raften tot hiken. Een rustige boottocht over de rivier opzoek naar de mooiste vogels, kaaimannen of krokodillen! Veel natuur in de omgeving. Stadje zelf is net als andere stadjes in CR, beetje chaotisch en niet veel aan. Maar de omgeving, natuur maakt dat allemaal helemaal goed, zeker omdat het nog niet super toeristisch is!

Gereisd Met partner in december 2011

Goed voor 1 nachtje

Sabine
    17-8-2009

Als je naar Sarapiqui komt om te raften, dan kun je beter naar het strookje hotels gaan buiten deze stad. Op zo'n 10 km ligt het dorpje Virgen en vlak daarvoor heb je de raftaanbieders. In Sarapiqui zelf is weinig te doen. Wat restaurants, een paar hotels, een reisbureau. Natuurlijk wel een Musmanni om lekkere broodjes en banket en koffie te halen. Als je een uitgaansgelegendheid zoekt, dan kun je lang zoeken. Wel kun je makkelijk met de bus/taxi/auto naar Nationaal park Tirimbina, dat is een paar kilometers. Om het park in te komen, moet je over een hele hoge en lange touwbrug. Niet geschikt voor mensen met hoogtevrees! Je kunt hier ook avond- en ochtendwandelingen doen. Vlak ernaast zitten een museum en een snake garden.

Gereisd Met vrienden in juli 2009
Puerto Viejo de Sarapiqui scoort een 7,3 uit 10, op basis van 7 reviews