Vakantiehuis Casa Pura Vida

33 reviews over Vakantiehuis Casa Pura Vida

• 2019
    8Anky van Tilborg01-09-2019

Een groene belevenis!

Als je niet geeft om luxe, comfort, zweten, maar het echte Costa Rica wilt ervaren is Casa Pura Vida in Pozo Azul een aanrader!!! Vanuit de schommelstoel op de veranda hebben we erg genoten van de mooie vogels (waaronder mijn favoriet, de kolibrie), veel vlinders, hagedissen, gecko's, leguanen, vuurvliegjes, een aap in de boom tegenover t huisje, de vriendelijke dorpsbewoners, het zwaaien als zij voorbij liepen, de koeien die met paarden naar de wei gedreven werden. Geluiden van brulapen, vogels, de cicaden 's nachts en ja ook de hanen, honden. Ik hou van dat buitenleven! Wij sloten een hond, kat en kip in ons hart, ( Claro, Lappeding en Nugget) en hadden zodoende "onze huisdieren" wat zorgde voor een extra huiselijke sfeer. Nydia en haar gezin waren heel hartelijk en behulpzaam. Mijn tienerdochter had het "zwaar" zonder WiFi, maar schikte zich en heeft met plezier boeken liggen lezen in de hangmat. Leuk en superrelaxed allemaal!

Gereisd met vrienden in augustus 2019

• 9Luc Aarts17-03-2019

casa Pura Vida, een geweldige aanrader

Als je graag een poosje drukke toeristencentra wil vermijden, niet veel geeft om luxe, houdt van natuur, rust en ruimte, aardige mensen wil ontmoeten én beschikt over een 4 WD-auto om fraaie gebieden te bereiken, verblijf dán een tijdje in het dorpje Pozo Azul in casa Pura Vida. Halverwege onze prachtige reis door CR via fraai gelegen lodges ‘woonden’ mijn vrouw en ik er 10 dagen met veel plezier. Bij de aardige buren Nydia en haar man Luis aten we een paar keer heerlijk en maakten nu en dan gebruik van hun diensten. Ik stond enkele ochtenden vroeg op om in de directe omgeving dieren te spotten. We bezochten vanuit het centraal gelegen PA diverse natuurparken en genoten op het strand van de fantastische zonsondergang. Door de prettige nachttemperatuur (± 22º) sliepen we heerlijk. Terug in Nederland besloten we al snel om het komend jaar nogmaals naar CR te gaan en dus ook naar casa PV. Kortom, ga naar casa Pura Vida, echt een aanrader

Gereisd met partner in januari 2019

• Oude reviews

9Annita en Hans09-08-2016

Geweldig basic vakantiehuisje

Heerlijk lokaal tussen de Costaricanen. OK: geen flatscreen, magnetron, vaatwasser heteluchtoven jacuzzi inpandig zwembad o.i.d maar dat verwacht je hier ook niet. ;) Het was gewoon geweldig, heerlijk op de veranda gezeten en relaxed genoten van alle natuur en plaatselijke beslommeringen om ons heen.

Gereisd met partner in juni 2016

• 8Nelleke12-06-2016

Sfeervol centraal gelegen eenvoudig vakantiehuisje

Wil je weten hoe het is om als enige toerist te wonen in een Costaricaans dorpje? Boek dan Casa Pura Vida in Pozo Azul! Dit gastvrije dorpje ligt heel centraal, waardoor veel mooie parken/gebieden (Monteverde, Tenorio vulkaan, Rincon de la Vieja, Barra Honda enz.) goed bereikbaar zijn. Casa Pura Vida is een eenvoudig ingericht 5 persoonshuisje, met (koude) douche, keuken, koelkast, ventilatoren en een overdekte veranda. Wij zijn een week geweest en hebben genoten!

Gereisd met partner in mei 2016

• 9Peter & Janneke Geene16-03-2015

fantastische plek!

we reisden 3 weken rond in CR en halverwege hier 7 nachten gebleven als rustpunt: heerlijk relaxen zonder drukte van nog meer toeristen om je heen. De hele reis was super geregeld door CR-vakanties/Toine Aarts en makkelijk met alle vouchers. Zelfs grote service toen ik bij de Arenal mijn paspoort liet liggen en ze ons adres hier vonden, super. Een vriendin van Nydia heeft het toen hierheen meegenomen. Van hieruit tripjes in de omgeving gemaakt: natuurlijk de Kwetsal in Monteverde gezien, de modder-geisers van Rincon, Manuel Antonio en de rivieren hier in de buurt voor mijn libellen. De tocht op de Corobici was een van de mooiste! goed geregeld. Aardige mensen in dit dorpje en lekker gegeten bij Nydia en Luis. complimenten!

Gereisd met vrienden in februari 2015

• 9Corry Oomen12-02-2015

belevenis in een mooie dorp Pozo Azul

Ons vakantie huis Casa Pura Vida is echt een aanrader. Wij zijn hier 9 dagen geweest en hebben ons hier goed vermaakt. 's Ochtends, maakten wij fijne wandelingen en 's middags naar de Rio. Er zijn prachtige vogels, apen, leguanen, en vlinders te spotten! O.a. de turquoise-browed Motmot, de scarlet Macaw, White throated Magpie Jay en als je geluk hebt in Monte Verde de Quetzal! Van de veranda hebben wij erg genoten. Als je hier zit kan je genieten van het dorpse leven dat hier aan je voorbij komt. Mensen te paard die je luidruchtig groeten......ola....!! Kippen die scharrelen, leguanen die tevoorschijn komen en hummingbirds die af en aan vliegen. Op een dag kwam ook een man die gehoord had van Nadia dat ik van ceviche hou met de fiets (koelbox op een aanhangertje) verse ceviche brengen. De wagen van de groente en fruitboer komt regelmatig langs met lekkere ananassen, meloenen en bananen en allerlei groentes. Een heerlijke plek om het Costa Ricaanse leven mee te maken.

Gereisd met partner in december 2014

• 8corrie brandt16-12-2014

mooie plek

vakantiehuis in Pozo Azul

Gereisd met partner in januari 2014

• 8Sascha van Meer14-07-2014

Fijne, mooie plek om het 'echte' CR te ervaren!

Wij zijn aan het einde van onze rondreis 5 dagen in Casa Pura Vida geweest. Dit hadden we vooraf in NL geregeld met de goede service en ondersteuning van reisorganisatie. Het huisje is knus en compleet en met zijn tweeën hadden we zeeën van ruimte. Je leeft vooral buiten en is is een grote tuin met veel fruitbomen (rijpe mango's, limoenen, avocado's) , de aapjes, leguanen, kippen en andere dieren bevinden zich om het huisje. Het bed was super goed, de keuken compleet (incl blender voor verse fruitsapjes met fruit uit eigen tuin!) en de schommelstoelen en de hangmat waren heerlijk. Je hebt wel echt een eigen auto nodig, ook voor de supermarkt en dergelijke, maar het is een prima uitvalsbasis voor Monte Verde en meer leuke uitstapjes in de omgeving. Er is een goed handboek met tips en leuke ideeën en de beheerders zijn erg vriendelijk en behulpzaam. Wij hebben hier echt een hele fijne en relaxte afsluiting van onze vakantie gehad en raden een verblijf in Casa Pura Vida zeker aan!!

Gereisd met partner in april 2014

• 8Pieter van der Wielen14-03-2014

Een onbedorven plek ver van het toerisme

Na een schitterende rondreis van drie weken langs verschillende lodges hadden we hier in Pozo Azul het gevoel dat we even, ver van het toerisme, in Costa Rica woonden. Casa Pura Vida is een eenvoudig huis zoals alle andere aan deze weg. We pasten direct ons dagritme aan. Al om een uur of zes stonden we op en dronken we koffie op het terras in heerlijke schommelstoelen. We hielden de kijker bij de hand, want er kwamen de meest uiteenlopende soorten vogels langs. Daar hoefden we geen stap voor te zetten. 's Nachts rond vier uur begonnen vaak de brulapen te brullen, soms heel dichtbij. En wat zijn de mensen hier vriendelijk! Bijna elke voorbijganger zwaait enthousiast. Het contact met de vlakbij wonende beheerders, Nydia en Luis (en hun vele familieleden) was erg hartelijk. Je kunt voor bijna alles bij hen terecht. Als je niet om luxe geeft en van het "gewone" leven houdt, is dit een aanrader.

Gereisd met partner in februari 2014

• 9a.p smak16-12-2013

fantastyshe plek voor om tot rust te komen

fantastish rustiek en puurnatuur

Alleen gereisd in november 2013

11 tips over Vakantiehuis Casa Pura Vida

• a.p smak, 16-12-2013

nee er is niet veel tedoen maa als je van puzzelen of lezen je kan naar deby-liggende dorp gaan

• Veronica Prado Gallina, 14-08-2013

Het huisje, het dorp en haar omgeving hebben zelf voldoende te bieden voor mensen die van natuur en wandelen houden. Daarom is het huisje niet alleen geschikt als thuisbasis voor mensen die natuurparken van Costa Rica willen bezoeken.

• Sascha van Meer, 14-07-2014

Zorg dat je een auto (4WD) tot je beschikking hebt en een paar woorden Spaans spreekt zodat je ook echt de omgeving kunt verkennen en met de vriendelijke en behulpzame locals een praatje kunt maken.

0 vragen over Vakantiehuis Casa Pura Vida

Vakantiehuis Casa Pura Vida info