Hotel Occidental Allegro Papagayo

• Kinderopvang

22 reviews over Hotel Occidental Allegro Papagayo

• 3Charl de Haan29-08-2011

nooit meer

Bij aankomst geen water, heel veel stuk in de kamer,ondanks herhaald aandringen bij de receptie na dagen nog niet verholpen.Eten zeer matig, rijst,rijst met bonen,kip en steak(kan je iemand mee doodslaan)dag later kip of vis dag later zelfde.Mexicaans restaurant slecht eten,bij de italiaan als hoofdgerecht een pizza van 15 cm met een plakje cervelaat en kaas en schijfje tomaat. Zwembad smerig, vol met rietjes,bekertjes en pleisters, ondanks klachten werd er niets aangedaan,geen schone handoeken bij het zwembad,ijsmaker stuk bij gebouw 7, moest lopen naar beneden bij zwembad,dan dat hele pokke stuk weer omhoog,de taxibus konden we niet bellen want de telefoon was stuk bij die halte.Kortom we hadden voor 15 nachten met touroperator geboekt,met de hostes ter plaatse was er niets mis met dit hotel, nou sorry ze is alleen geinteresseerd in het verkopen van excursies, maar zijn gillend na 8 dagen weggegaan naar de RIU.Voor ons vd hel naar de hemel.

Gereisd met oudere kinderen in augustus 2011

• 8Luc en Carine09-08-2011

GEEN TOP,MAAR MOOI HOTEL EN PRACHTIGE NATUUR

Super vriendelijk personeel.Nadeel is het zwarte strand en het hotel ligt op een steile helling,er rijden steeds wel busjes rond,kamers zijn gewoon maar proper.Eten is goed en veel keuze,drank in overvloed.Kalme periode,plaats zat,maar in het weekend was er de lokale bevolking.Met vooraf te reserveren kan je met de boot naar een wit strand met bar en restaurant(all*inn).Super avontuurlijke excursies zoals wild water raften(waterval van ongeveer 3M....). De canopy toer(de hoogste met de meeste platforms) is in Monteverde en kan je combineren met de Skywalk.Betere deals in het hotel met de lokale excursiebureaus in de lobby.Monteverde is wel iets meer dan 3h rijden,slechte wegen.In september is het regen seizoen,ganse dag zon en 30gr maar na 16h af en toe een hevige regenbui, veel muggen.

Gereisd met partner in september 2010

• 8Wim en Sophie22-02-2011

Mooi en verzorgd hotel

Mooi hotel met prachtig uitzicht, lekker en ruime keuze in eten. Vriendelijke bediening, hotel zou toch een extra inspanning mogen doen om de 4 de ster te kunnen behouden.

Gereisd met partner in oktober 2010

• 2Jose27-01-2011

Slecht hotel sinds lange tijd!

In lange tijd niet zo'n slecht hotel gehad. De service is bagger; kunnen geen geld wisselen, doen geen wake up calls, geen late check out, kluisje kamer apart te huren. Lobby personeel ook niet bijster vriendelijk. De ligging vond ik wel mooi maar als je slecht ter been bent is het een hele klim. Kamers zijn ronduit in slechte staat; kapotte lampen, airco, schimmel in badk, verstopte wasbak, deuren die slecht open/dicht gaan. Ik ben normaal niet iemand van de klaag maar dit kon echt beter! Eten vond ik wel goed, veel keus en het personeel daar is wel heel vriendelijk. Na het arriveren van 80 amerikanen was het met het eten snel gedaan (minder kwaliteit). Strand is niet mooi maar het water is wel heel helder. Is moeilijk te zien omdat het zand zwart is. Niemand zwom er in. Aapjes op het strand, was en neusberen in park. Wel veel excursies te boeken. Nicaragua zeker doen! Costa Rica op zich is heel mooi en de mensen zijn hartelijk. Ik ga op zeker terug maar nooit meer dit hotel.

Gereisd met partner in januari 2011

• 8dirk de meulemeester11-12-2010

prachtig !

goed hotel , eenzame maar mooie ligging, lief personeel, tof gezelschap , lekker maar helaas ééntonig eten ( bonen, bonen met rijst en rijst met bonen ). Kan zelfs tom boonen niet meer rieken of zien ! Wel vakantie van ons leven voor goeie last minute prijs ! dure uistappen maaar zeker te doen : monteverde en nicaragua ! Jeepgehuurd en zotteke uitgehangen ! Prachtige natuur, en te gekke Tico's ( costa ricanen)!

Gereisd met partner in november 2010

• 7Viebe18-11-2010

Het valt wel mee maar voor ons geen topper

Wij hebben in dit hotel verbleven in het voorjaar van 2010. Ontvangst aan de receptie was allerminst hartelijk, we werden letterlijk met onze koffers en een papiertje met ons kamernummer aan de deur gezet. Onze kamer had geen kleerkast. Er waren 2 brede lades en een geïmproviseerde bergruimte waar de verwarmingsketel stond, met een stok om iets aan te hangen, zonder kapstokken. Ook hier weinig hulp van de receptie. Het restaurant is qua kwaliteit heel goed en het personeel daar super vriendelijk. Ook het personeel aan de bar is sympathiek. Het hotel heeft zogezegd een duikcentrum, maar ga er niet naartoe met de bedoeling regelmatig te duiken, want dat kan maar op bepaalde dagen in de week en op voorwaarde dat er genoeg deelnemers zijn. Het strand is wat rommelig, maar de vele bomen met aapjes in maken het gezellig.

Gereisd met partner in maart 2010

• 7eddy10-11-2010

prijskwaliteit goed

14 dagen verbleven ligging is mooi op zware helling.Personeel is vriendelijk kamers waren altijd proper gekuist en eten is simpel maar goed.Wij waren verplicht om s' avonds de ene dag bij de Mexicaan te gaan eten en s'anderdaags bij de Italiaan omdat er te weinig volk was in het hotel.Weekend wel veel volk mensen uit Costa Rica komen dan op weekend refter te klein dan aan zwembad te weinig ligstoelen .Strand stelt niet veel voor .Uitstappen mooi maar duur zeker Nicaragua doen.Hotel in een paar woorden probeer te boeken via last minute anders zijn geld niet waard.Prijskwaliteit dan wel goed

Gereisd met vrienden in januari 2010

• 7eddy10-11-2010

prijskwaliteit niet slecht

Gereisd met vrienden in oktober 2010

• 8Elke & Yves17-10-2010

Super mooie omgeving

Het hotel op zich is niet zo heel nieuw meer maar zeker ook niet verouderd. Het uitzicht is er prachtig, de dieren lopen er ook rond. Het personeel is er super vriendelijk en heel behulpzaam. De excursies zijn leuk, wel duur. Zeker geen aanrader is de combo: Monteverde-Arenal. Wij hadden die dag geen goed weer en hebben 'savonds en de volgende morgen geen vulkaan gezien. Ook ver rijden op heel slechte wegen. Palo verde is wel leuk, heel goede gids (Antoon) en prachtige fauna en flora gezien. Voor de natuurliefhebber is het echt wel een aanrader. Wij hebben zeker genoten en als we teruggaan zal het zeker naar dit hotel zijn.

Gereisd met partner in oktober 2010

• 5vandebosch bart04-10-2010

Hier wil ik nooit meer naartoe!!!!!!

Dit hotel is zeker geen 4 sterren waard!!!! Dat het hotel afgelegen lag wisten we maar dat er dan nog niks te beleven valt in het hotel is toch wel jammer! Het was inderdaad laagseizoen maar ik vind dat wij hier niet voor moet boeten . Wil je naar costa rica boek dan zeker een ander hotel!!!!!

Gereisd met partner in september 2010

• Soort strandZand
  • Afstand tot strand50 m
  • Directe toegang vanuit accommodatieAanwezig
  • Strand faciliteitenHanddoeken aanwezig, Strandbedden aanwezig

• Animatie programmaAanwezig, Miniclub (2-5 jaar)
  • Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin

• Balkon / terrasTerras