Hotel Villas Rio Marstersterster

Tonen op kaart

43 reviews over Hotel Villas Rio Mar

• 2019
    9Annette10-01-2019

Het eco park is een paradijsje!

Hotel Vilas Rio Mar is een paradijs om te verblijven. In een prachtige grote tuin staan de huisjes waarin 4 hotelkamers zijn ondergebracht. Prachtige natuur rondom je verblijf. Op het park zelf zijn heel veel vogels te spotten. Veel meer dan ik op een vogel-excusie heb gezien:) Ook kleine dieren lopen vrijelijk rond in het park. We hadden totaal geen last van muggen. Heerlijk in de avond in een zomerjurkje en blote benen dineren in het uitstekende restaurant. De service van het personeel is top! Er zijn 2 mooie zwembaden aanwezig. De kamer is schoon en ruim. Een geweldig hotel om bv. na een rondreis tot rust te komen. Vanuit het hotel zijn er veel mogelijkheden tot uitstapjes en excursies. Een aanrader!!

Gereisd met partner in december 2018

• Oude reviews

10H. van der Zwaan06-09-2012

Fantastische plek!

Wij zijn één week in Hotel Villas Rio Mar geweest en hebben er een heerlijk tijd gehad. De huisjes liggen in een prachtig goed onderhouden tuin/park aan de rand ven het oerwoud en vlak bij zee. Als je heerlijk buiten op de bank voor je huisje zit geniet je van de rust en alle geluiden uit het oerwoud, Toekans in de bomen en andere prachtige vogels. Op het gras voor het huisje zagen we zelfs een neusbeertje lopen. Het eten is er heerlijk! En het personeel is heel behulpzaam en zeer vriendelijk. De kinderen konden er heerlijk surfen en vermaakte zich in het zwembad. Vanuit het hotel kun je allemaal leuke trips maken van o.a. duiken bij een eiland in de beurt van Corovado (o.a. haaien gezien) , paardrijden naar een waterfval, tochten met een auto door de bergen, wandelen door het oerwoud en nog veel meer. In het hotel krijg goed advies over wat er allemaal mogelijk is. Echt een plek om terug te komen!

Gereisd met oudere kinderen in juli 2012

• 0paulienvandeworp26-04-2012

paradijselijk !

Op loopafstand van Dominical, omringd door regenwoud en prachtige tuinen, vind je Villas rio Mar. Een resort met alles wat je nodig hebt om je vakantie in Costa Rica tot een bijzondere belevenis te maken.

Gereisd met vrienden in februari 2012

• 8Conny13-04-2012

rustig gelegen

Het hotel ligt net buiten het dorp, de kamers zijn kleine bungalowtjes met een eigen veranda rondom een groepje kamers. Er is een zwembad en in het restaurant kun je goed eten.

Gereisd met vrienden in maart 2007

• 8Joyce09-07-2011

Prima plek

Geweldige plek om te surfen. Ook lekker en gezellig eten bij de 'Flat' aan het strand.

Gereisd met vrienden in mei 2011

• 8Peter05-05-2011

Geweldig, maar wel wat afgelegen

Een prachtige bungalow in een prachtig park. Geen airco, maar met de ventilatoren was het goed uit te houden. Op 800 meter lopen zijn wat winkeltjes, eenvoudige restaurantjes en een smerig strandje. Het restaurant in het hotel is erg goed.

Gereisd met vrienden in april 2011

• 6ywijbrands22-04-2011

mooie tropical "lodges", toch een beetje sfeerloos

Niet ver van een hippie-achtige surferlocatie ligt dit hotel in een niet zo mooie omgeving. De "lodges" zelf zijn echter wonderschoon, een tropische verrassing! Met heel veel bamboe en zwoele vitrage-gordijnen. We zijn hier maar 1 nacht geweest en hebben er 's avonds niet gegeten. Wel even gebruik gemaakt van het aardige zwembad. We vonden het geheel een beetje sfeerloos en rommelig, het personeel onzichtbaar of niet zo vriendelijk.

Gereisd met partner in april 2011

• 8Angelique11-01-2011

Mooie kamers in verzorgde tuin

Aan een onverharde weg,10 min.lopen van het dorpje Dominical met een paar leuke leuke restaurantjes en een kleine supermarkt,niet veel winkeltjes.Dit hotel ligt 20 min.lopen van het strand. Mooie kamers met buitenterras met bamboe -meubeltjes en gordijnen rondom, wat het geheel een aantrekkelijk uiterlijk geeft.Koelkastje op het terras.Binnen de nette slaapkamer en badkamer die niet zo groot zijn maar dat heb je ook niet nodig. Kamers liggen in groepjes van 4 verspreid over een goed verzorgde tuin waar wij legio toekans hebben gezien. Mooi zwembad en leuk restaurant;het ontbijt valt tegen in vergelijking met andere hotels. Wij hebben ons op laten halen in San Jose door het hotel en het privé-transport was perfect geregeld ;in een mini-busje met dvd-speler en onderweg werd er een stop gemaakt bij de "krokodillen-brug". Personeel is over het algemeen vriendelijk maar spreken niet allemaal goed engels.

Gereisd met vrienden in november 2010

• 9Sandra van Ingen07-12-2010

Helemaal top!

Ik ben vorige week met mijn man 3 nachten in Rio Mar geweest, het was een heerlijke ervaring. Het personeel is super aardig en service gericht, je kan er toers boeken (wij zijn naar Corcovado geweest en hebben paardgereden naar de Najaca waterval, heel gaaf!) De kamers zijn schoon en ruim, met een mooi terras buiten met een koelkast, ventilator, en lekkere chill banken. De kamers zijn in huisjes verspreid door de grote tuin. Er is een mooi zwembad en een spa waar je heerlijk gemasseerd kan worden. In het restaurant hebben ze heerlijke gerechten, mijn favoriet is tonijn met sesam :) Ik kan het iedereen aanraden!

Gereisd met partner in november 2010

• 7Paololeo18-09-2010

Prima resort, vlakbij natuurpark en surf strand

Goed onderhouden resort, mooie tuin met groot zwembad en poolbar (helaas niet open in laagseizoen). Heerlijke ligstoelen bij het zwembad. Het resort is te bereiken via een korte, onverharde weg. Er is een groot restaurant met bar en pooltafel. Vriendelijk personeel. De kamers daarentegen waren wat kleiner. Het avondeten was redelijk tot goed, echter het ontbijt was karig in vergelijking met overige hotels op onze rondreis. Een bezoek aan het plaatsje Dominical is zeer de moeite waard, een levendig, klein badplaatsje met gemoedelijke sfeer (10 minuten wandelen vanaf het resort). Aan te bevelen is om het naastgelegen park Hazienda Baru te bezoeken, voorzien van prachtige wandelpaden waar we in alle rust veel dieren (oa een hele familie neusberen) gespot hebben. Geen massatoerisme zoals in het park Manuel Antonio.

Gereisd met partner in augustus 2010

3 tips over Hotel Villas Rio Mar

• H. van der Zwaan, 06-09-2012

Ook al heb je nooit paard gereden is de tocht te paard naar de waterval zeer de moeite waard! Ook zeer de moeite waard is Corovado met o.a. de mongoven!

• paulienvandeworp, 26-04-2012

Ga walvissen spotten in Uvita, bezoek Hacienda Baru of Corcovado.. Alles wordt voor je geregeld door de dames van Villas Rio Mar.

• Paololeo, 18-09-2010

Het aangrenzende natuurpark Hazienda Baru is zeker een bezoekje waard, vooral als je in alle rust wilt wandelen. Hier vind je geen massatoerisme zoals in Park Manuel Antonio.

0 vragen over Hotel Villas Rio Mar

• Soort strandZand
    • Afstand tot strand1 km, 15 minuten lopen, 5 minuten met de auto

• Aanbod voor kinderenBabybed mogelijk, Peuterbad, Speeltuin
    • Verblijf voor kinderenGratis

• Soort gerechtenFast food, Gerechten voor gasten met allergieën, Glutenvrij, Internationaal, Lunchpakketten, Regionaal, Steaks, Vegetarisch

• Gratis wifiBij het zwembad, Gehele hotel, Lobby, Op de kamer

• Balkon / terrasTerras
    • TemperatuurregelingAirco, Ventilator
    • Huishoudelijke apparatuurKluis, Koelkast, Koelkast / Minibar, TV

• WinkelsKapper
    • Room ServiceAanwezig, Beperkt aantal uren
    • Op het terreinBagageruimte, Recreatieruimte, Terras, Tuin
    • Overige servicesAutoverhuur, Concierge, Dokter, Geld wisselen mogelijk, Handdoeken(service), Informatie voor trips, Kluis, Party service, Tours, Wasserette

• ParkeermogelijkhedenParkeerplaats

• WatersportDuiken, Kanoën, Snorkelen, Surfen, Vissen