Hotel Monteverde Cloud Forest Lodge

Hotel Monteverde Cloud Forest Lodge

We hebben een aantal aanbieders voor Monteverde Cloud Forest Lodge voor je op een rij gezet:

14 reviews over Hotel Monteverde Cloud Forest Lodge in het Nederlands

Mooi gelegen

nancy_van_rooij
2-8-2014

Lag erg mooi. Leuk opgezet complex met weinig kamers. Eigen Canopy Tour (de oudste van Costa Rica); een geweldige belevenis. Eten was niet subliem, maar prima.

Gereisd met jonge kinderen in juli 2014

Prima lodge, fantastisch gelegen

M derks
15-8-2013

De lodge ligt redelijk afgelegen. De toegangsweg is lang en je kan niet even snel het dorpje in. Daar staat een fantastisch mooie natuur tegenover.

Mooie wandelpaden door het nevelwoud en je zit midden het gebied van de Bellbird die een fraai geluid maakt dat doorklinkt tussen de bomen.

Het eten is prima, mooi uitzicht vanuit het restaurant en behulpzaam personeel.

De kamer is schoon en comfortabel. Geen luxe maar alles is aanwezig.

In de omgeving is het prachtig wandelen, en natuurlijk sky trek/tram/bridge in het nevelwoud.

Nachtwandeling bij de lodge met gids was spectaculair. In het aardedonker bij het minimale licht van een klein zaklampje samen met de (engels sprekende) gids de jungle in! Grote vogelspinnen, reuze wandelende takken, cicaden, kikkertjes, het was echt een belevenis.

Voor kinderen geen directe aanrader. Er zijn weinig voorzieningen voor kleintjes.

Gereisd met partner in juni 2013

Rustig

Hannah
21-6-2013

Wij waren hier in een erg rustige periode en waren op 1 ander stel na de enige in dit hotel. Daardoor vonden wij het erg saai. Maar dat heeft opzich niets met het hotel te maken, het is een mooie locatie en het hotel is opzich prima. Leuk die huisjes, alleen liep onze hele vloer vol met mieren de hele dag.

Gereisd met partner in oktober 2012

fantastisch!

Rene
      5-5-2012

Wij verbleven hier 3 dagen. De reis ernaar toe was al beleving op zich. De lodge zelf was fantastisch, midden in de natuur. Direct naast het hotel starte een spektaculaire canopy tour.

Vanaf het hotel waren een aantal eenvoudige routes uitgezet door de natuur, veel wilde dieren gezien. De lodges waren netjes en ruim opgezet. Het eten in het restaurant was ook erg goed!

Gereisd met partner in augustus 2011

verblijf

luyten martine
      22-3-2012

monteverde cloud forest lodge was voor ons een zeer goed verblijf.Mooie kamers zonder veel luxe(geen tv),maar we hadden dit niet echt nodig.Vriendelijk personeel die ons zelfs na een nachtwandeling nog een kleine maaltijd wilden serveren.Ontbijt werd aan tafel opgediend,en was goed.De weg naar het hotel toe was wel heel erg steil en alleen bereikbaar met terreinwagen.In het nabijgelegen stadje Santa Elena kan je goedkoper uitstapjes boeken die de moeite waard zijn.(nachtwandeling en vogeltjes kijken,o.a. kollibri's)

Gereisd met partner in februari 2012

Om de lodge te bereiken moet je rekening houden met bijna 40 km onverharde weg, die alleen met een 4x4 te bereiken is. Het laatste stuk naar de lodge toe is erg steil!

De mooie ligging maakt deze rit meer dan goed. Vanuit het restaurant heb je een prachtig zicht over de eigen tuin en vliegen vele kolibri's aan en af. Het eten is bijzonder goed, personeel is vriendelijk, met uitzondering van de receptioniste.

Er zijn 3 mooie trails te lopen, waarbij we oa een neusbeer en Kapucijneraapjes gezien hebben. De kamers zijn ruim en schoon, geen kluis aanwezig. Internet mogelijk tegen betaling.

Vrij geisoleerde ligging met relatief weinig faciliteiten dus max 2-3 nachten verblijven is ons advies. Al met al toch een mooi rustpunt in ons reisschema.

Gereisd met partner in augustus 2010

Geweldig uitzicht en goed restaurant

joyce
      5-7-2010

De huisjes zijn netjes. Geen airco maar dat heb je hier ook niet nodig. Het is erg fris. Het restaurant heeft een geweldig uitzicht en het personeel (restaurant) is hier ZEEER vriendelijk. De receptionist vonden wij niet zo aardig. Savonds was er ook een gitarist. Echt gezellig.

Weg naar hotel toe is niet te lopen maar met de jeep goed te doen!

Toch wel een aanrader vergeleken met andere hotels in de omgeving.

Gereisd met partner in juli 2010

Hotel was redelijk

Guido Hermans
      16-11-2009

Het hotel was een redelijk hotel. Costa Rica staat op ons lijstje om nog eens te bezoeken, maar Monteverde bezoeken we dan niet.

Het toerisme is veel te duur in verhoud met het entertainment gehalte.

Gereisd met partner in september 2008

mooie ligging met veel kolibries in de tuin

Edwin Penterman
      25-8-2009

Wij zijn hier 2 nachten gebleven. Ziet er erg verzorgd uit. Eten redelijk goed en 's ochtends als je bij het raam zit te ontbijten vliegen de kolibries af en aan. Zonder 4x4 zou ik niet graag de helling oprijden en al helemaal niet in het regenseizoen. In het dorpje zit nog een kikkertuin. Hier kun je ook 's avonds naartoe........maar dan zie je dus niets! Alleen gekwaak. Overdag is het leuk om de verschillende soorten en grootte te zien. Monteverde is een aanrader en Selva verde ook! Zeer mooie parken. Selva verde heeft een hangbruggen route. In beide parken hebben wij de quetzal gezien. 's Avonds kan het fris zijn bij de lodge. Het waait er dan ook behoorlijk. Rond de lodge en de trails veel neusberen.

Gereisd met partner in februari 2009

Wow!

Marieke
      11-1-2009

Het is al een avontuur om er te komen. Onderweg erg mooie natuur en we moesten door riviertjes rijden, al een ervaring op zich. Al die reacties van slechte wegen, wat een onzin... dachten we. Eerst hele goede wegen, maar op een gegeven moment wegen met stenen, hobbels, gaten, hier heb je zeker een 4X4 voor nodig! En één maal aangekomen bij Santa Elena begon het te regenene, dus reden we over modderige wegen, met hobbel, gaten enz. De lodge ziet er goed uit. Wij hadden met zijn 3en een 5 pers. kamer met een stapelbed, 2 pers. bed en 1 pers. bed. Een nette badkamer en goede bergruimte. Vlakbij het hotel zijn trail, maar dat stelde niet heel erg veel voor. We gingen ook ergens naar beneden, via een weg, waar je aan het eind een kolibrie gallerie hebt. Je hoeft geen eens te betalen, want bij de ingang heb je allemaal voederbakjes voor kolibries waar je prachtige foto's kan maken & het kolibrie café is ook een aanrader (chocomelk!)

Gereisd met oudere kinderen in december 2008

Overweeg je om een verblijf te boeken in Hotel Monteverde Cloud Forest Lodge in Monteverde Cloudforest Preserve, maar ben je benieuwd hoe het er van binnen uitziet, wat je er kunt doen en wat andere vakantiegangers ervan vonden, dan zit je hier goed. Onder de diverse tabbladen op deze pagina vind je een grote hoeveelheid informatie over Hotel Monteverde Cloud Forest Lodge zoals informatie over de voorzieningen, de ligging, en natuurlijk hoe de andere bezoekers de accommodatie hebben gewaardeerd.