Reviews over Corcovado Nat. Park / Carate

Zijn naam niet gestolen: een echt paradijsje

paul
    21-2-2014

Super locatie voor wie rust, authenticiteit en pure natuur zoekt. Het tiental hutjes is basic maar met terras en hangmat. De kamer heeft degelijk bed, insectenhorren ipv ramen en een badkamer met regenwaterdouche op omgevingstemperatuur.Zo net en hygiënisch als mogelijk op dit tropisch jungle-eilandje. Maar binnen dit unieke kader kun je moeilijk beter gelogeerd zijn.

Je hoort er alléén natuurlijke geluiden en komt zowiezo tot rust. Het eilandje heeft een idyllisch strandje, bezaaid met kiemende cocosnoten en palmbomen. De ara's, kolibries en apen komen tot op enkele meters van je hut. De aankomst gebeurt per motorbootje(zie video). Op het eiland is er een "restaurantje" en "bar"...and that 's it! Wie 100% in de natuur wil vertoeven zonder in een tent onder eenmuskietennet te moeten slapen kan hier in verhouding "comfortabel" logeren in een kant en klare hut met opgemaakt bed en primitieve doch functionele badkamer.

Prachtig in het ongerepte deel van Costa Rica

Stephan89
    17-2-2014

Deze accommodatie ligt in het ongerepte deel van Costa Rica, Corcovado. Het is een prachtige omgeving waar ook veel dieren te spotten zijn. Vanwege de afgelegen ligging, is het comfort wat minder. De locatie maakt dit echter meer dan goed.

een prachtige plek in de corcovado

cora van houwelingen
    12-1-2013

Wij zijn in januari 2013 in Lagunavistavillas geweest.

Als je op het grote terras met goede ligstoelen bent vallen alle problemen weg, zo mooi is het.

Het is een avontuurlijke weg om er te komen, maar met een 4wheeldrive lukt het prima.

De villas zijn erg mooi, het eten is prima en de lokatie geweldig.

Vanuit alle terrassen een vrij uitzicht over de lagune, veel ruimte, mooie tuin, veel dieren.

De ara s vliegen over je terras, de krokodillen zie je in de lagune af en toe opduiken.

Genoeg te doen, kano s , vissen, en vooral goudzoen vonden wij een geweldige ervaring.

En fijn zwembad, aardige mensen.

De mooiste plek die wij ooit beleefd hebben

dinekerutten
    24-4-2012

De Danta Corcovado lodge is gebouwd van rest materiaal uit het regenwoud. Er is geen boom gekapt voor deze lodge. De plek en de sfeer en uitstraling van deze lodge is zo mooi dat je het nooit meer zult vergeten

Wauw! Pure en ongerepte schoonheid!

ywijbrands
    22-4-2011

Aan de rand van 1 van de meest ge-isoleerde natuurreservaten van Costa Rica ligt dit bijzondere tentenkamp. In Carate laat je de auto achter en moet je ca. 50 min. lopen over het strand om er te komen. Je bagage wordt gebracht door een kar met paard. Je tent staat 20 meter van een bulderende branding, op een houten platform. Als je geluk hebt, heb je een eigen douche en toilet. Je douche staat buiten waar je bent afgeschermd met een zeildoek. En.... behalve in het hoofdgebouw verder geen licht, geen warm water! Na 18 uur is het er aarde-donker. Gelukkig heb je een paar kaarsjes maar vergeet vooral niet een zaklantaarn mee te nemen! Wat een geweldige sfeer, wat een beleving! In de jungle kan je natuurlijk een flinke trail lopen. En samen met de andere gasten aan grote houten tafels de maaltijden gebruiken.

Corcovado Nat. Park / Carate scoort een 9,3 uit 10, op basis van 7 reviews