Alajuela

Reviews over Alajuela

4 nachten geslapen in Alajuela, als alternatief voor San

Alex
    31-7-2007

4 nachten geslapen in Alajuela, als alternatief voor San Jose. Bij aankomst en de nacht voor vertrek terug naar huis. Evenals een nacht in het midden van onze reis, dit als overnachting in de reis van noord naar zuid.

Hotel Los Volcanes, zit midden in de stad voor een goede prijs incl ontbijt en met warme douche, een aanrader.

Gereisd Met partner in mei 2007

Alajuela is een prima stad, een goed alternatief voor het

Marlieke
    19-5-2007

Alajuela is een prima stad, een goed alternatief voor het drukke San Jose. Persoonlijk vind ik San Jose vies en druk. Ajaluela heeft ook een overdekte markt, een groente en fruitmarkt op vrijdagmiddag en zaterdagochtend. Een bezoekje waard. La Garita is een prachtige plaats die grenst aan Alajuela, hier ligt o.a. La Garita b&b. De moeite waard om daar te overnachten. De eigenaren halen je op van het vliegveld. Super mooi.

Gereisd Anders in mei 2007

Alajuela is prima voor je eerste 2 en bv laatste nacht in

Toine
    27-1-2007

Alajuela is prima voor je eerste 2 en bv laatste nacht in Costa Rica. Het is een schoon stadje met een flink aantal winkeltjes. Van kleding tot muggenmelk, van hamburger tot pinto of italiaanse koffie. Ik logeer altijd in Hotel Alajuela ($30 per kamer). Van daaruit gaan vele bussen. Ook een huurauto wordt aan het hotel bezorgd. Ik vermijd San Jose graag en reis gelijk door naar de prachtige natuurgebieden die Costa Rica te bieden heeft.

Gereisd Met partner in Mon Jan 01 2007 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)

Goede uitvalsbasis

rodeparaplu
    8-1-2007

Een goede stad om te gebruiken als uitvalsbasis voor je eerste of laatste nachten. De internationale luchthaven JuanSantamaria ligt namelijk in Alajuela, niet in San Jose, zoals verwacht. Maar ook bleek er in de omgeving genoeg te zien: een tour naar de Poas vulkaan, een canopytour, een enorme waterval: het was er mooi hoor. De stad zelf is natuurlijk niet zo leuk: maar je komt ook niet in Costa Rica om steden te bekijken. Zorg voor een goede gids, dan wordt het een stuk aangenamer. En een tip! Let goed op dat de luchthaven in Alajuela zit, en stop dus niet je bagage in het ruim voor San Jose, want dan wil de chauffeur het niet afgeven uit veiligheidsoverwegingen. Als je met de bus lange afstanden reist (kost niet veel, gemiddeld zo'n 8 dollar voor het doorkruisen van het land), kun je ook een apart kaartje kopen voor je bagage. Zo zet je het veilig in een stoel naast je, en hoef je niet bij elke stop bang te zijn dat iemand het meeneemt uit het onderste compartiment.

Gereisd Met partner in december 2006

Beter als San Jose

Nicole
    9-9-2006

Beter als San Jose. Op enkele minuten van het vliegveld ligt Dos Palmas. Gerunt door een Nederlander, zij regelen alles voor je, een huurauto en ze halen je op van het vliegveld, oftewel een onbezorgd bgin van je vakantie. Wel zo lekker na een lange vlucht. Goed ontbijt, schone kamers en een goed begin van de vakantie. Verder kan je hier aan je reis beginnen onder eerst de hectiek te hebben om San Jose uit tekomen.

Gereisd Met partner in Sat Jul 01 2006 00:00:00 GMT+0000 (Coordinated Universal Time)
Alajuela scoort een 6,7 uit 10, op basis van 11 reviews