Goed nieuws! Alle Europese landen hebben nu code groen of geel. Lees hier wat dat betekent voor jouw vakantie.

Annuleren i.v.m. corona

Is de kleurcode van jouw bestemming veranderd naar code oranje en is jouw vertrek binnen 2 weken? Dan nemen wij contact met jou op.

Wordt jouw reis geannuleerd? Dan nemen we binnen twee werkdagen contact met je op. We werken maximaal twee weken vooruit. Gaat jouw vakantie door? Dan kan je er ook voor kiezen zelf je vakantie te annuleren.

In veel gevallen is het zo dat de reisorganisaties en airlines zelf al besloten hebben om hun reizen te schrappen. Bekijk hier het actuele overzicht van geannuleerde reizen. Als je reis geannuleerd wordt nemen wij binnen twee werkdagen contact met je op. We kijken hierbij maximaal twee weken vooruit. Gaat je vakantie wel door? Dan is het mogelijk om zelf je vakantie te annuleren.

Alleen voor bestemmingen met code oranje annuleren wij zelf je vakantie. We kijken hierbij maximaal 2 weken vooruit. Je vakantie wordt niet geannuleerd bij code geel. Uiteraard kan je er wel zelf voor kiezen om je vakantie te annuleren.

• Is het reisadvies voor jouw bestemming code oranje en vertrek je over 15 dagen of later,  dan wordt je vakantie niet kosteloos geannuleerd. De kans is aanwezig dat het reisadvies in de tussentijd wordt aangepast. We kijken hierbij maximaal twee weken vooruit.
  • Is het reisadvies voor je bestemming oranje en vertrek je binnen 14 dagen? In dit geval wordt je reis kosteloos omgeboekt of geannuleerd in overeenstemming met de touroperator. We kijken hierbij ook 10 tot 14 dagen vooruit.
  • Is het reisadvies voor jouw bestemming code geel met restricties zoals quarantaine of een inreisverbod? Dan kan je helaas nog niet op vakantie en wordt je vakantie kosteloos omgeboekt of geannuleerd. We kijken hierbij tussen de 10 tot 14 dagen vooruit.
  • Is het reisadvies voor je bestemming code geel? Dan heb je geluk, je vakantie gaat door! Voel je je er toch niet prettig bij om in deze tijden op vakantie te gaan, kijk dan of je je reis kunt omboeken. Annuleren is alleen mogelijk volgens de voorwaarden van de

We hebben alle coronavouchers terugbetaald, er worden geen nieuwe coronavouchers meer uitgegeven.

Ook als er geen officieel negatief reisadvies is voor jouw vakantie is het mogelijk om je reis te annuleren of om te boeken. In dit geval zijn de kosten voor annulering voor eigen rekening.

Sinds 27 juli is het reisadvies voor de landen van de EU aangepast naar code geel. Veel andere bestemmingen buiten de Europese Unie hebben wel nog een oranje reisadvies. Het wordt afgeraden om naar landen te reizen met een oranje of rood reisadvies, voor landen met code geel zijn er veiligheids- of gezondheidsrisico's maar wordt reizen niet afgeraden. Vanaf 8 augustus heb je een coronabewijs nodig bij thuiskomst in Nederland, ook vanuit een geel gebied. Als coronabewijs wordt het vaccinatiebewijs, herstelbewijs of testbewijs geaccepteerd.

Op de bestemmingen zullen er extra gezondheidsmaatregelen van kracht zijn. Bekijk hier alle maatregelen die de Europese Commissie heeft opgesteld voor de reisbranche.

Bij ons kan je alleen kosteloos annuleren bij een negatief reisadvies. Ook in Nederland zijn aanvullende gezondheidsmaatregelen van toepassing.  Dit is daarom geen legitieme reden om jouw vakantie kosteloos te annuleren.

Bekijk ook het artikel van MAX Ombudsman Jeanine Janssen over pakketreizen in coronatijd.

Aan het annuleren van je vakantie zijn altijd kosten verbonden. De kosten zijn afhankelijk van de voorwaarden van de uitvoerende touroperator + €50,- administratiekosten. Hoe eerder je annuleert, hoe lager je annuleringskosten zullen zijn. Lees hier onze voorwaarden.

Nee, de annuleringskosten komen niet bovenop de aanbetaling. De annuleringskosten worden verrekend met de aanbetaling. Dit houdt in dat als je bijvoorbeeld een nota hebt gekregen met €400,- annuleringskosten en je hebt al €100,- aanbetaald, je openstaande rekening €300,- bedraagt. Lees hier meer over onze voorwaarden.

Wil je graag je vakantie annuleren of ben je benieuwd naar de annuleringskosten? Bekijk het op jouw "Mijn Zoover"-account of neem dan contact op met onze klantenservice via deze pagina.

In de meeste gevallen wordt annuleren i.v.m. het coronavirus niet gedekt door je verzekering. Heb je via ons een verzekering bij de Europeesche geboekt? Dan biedt de standaardverzekering geen dekking m.b.t. annuleren i.v.m. corona. Meer informatie lees je op de site van de Europeesche. Niet via ons verzekerd? Check dan bij jouw verzekeraar welke regelingen van toepassing zijn op jouw situatie.

Veilig betalen met
Wij zijn aangesloten bij